چاپ و طراحی ست اداری شامل چه مواردی می شود؟
یکی از اصلی ترین شناسه های یک شرکت موفق داشتن سیستم اداری با درنظر گرفتن استانداردهای روز است. نظام یک سازمان با استفاده درست و صحیح از سیستم منابع انسانی و اداری در مدیریت نیروها، ارتباط با دیگر سازمان ها، تعامل با بازار سرمایه و … ارزیابی می گردد. استفاده از یک سیستم صحیح کامپیوتری و کاغذی نقش بسزایی در بهبود این روند ایفا می نماید. طراحی و چاپ ست اداری با آنکه هزینه چندانی ندارند اما تاثیر زیادی در تبلیغات شرکت و سازمان را ایفا می نماید. چاپ روی فلش مموری، چاپ روی ست های اداری از جمله سالنامه، خودکار، دفترچه و … همه نقش تبلیغی مهمی دارند. طراحی و چاپ ست اداری، مایحتاج اولیهی یک کسب و کار است. درمبحث برندسازی توسط طراحی لوگو و ست اداری، اولین قدم انتخاب یک رنگ سازمانی است که ذهن مخاطبین با دیدن آن رنگ، اندکی به سمت شما معطوف شود و تمام ست اداری و ابزارهای تبلیغاتی شما قابل تشخیص باشند.
طراحی و چاپ ست اداری شامل اقلام فراوانی است که ما به تعدادی از اجزای آنها در این مطلب اشاره میکنیم:
- طراحی و بازسازی لوگو
- کارت ویزیت
- سربرگ A4 و A5
- پاکت A4 و A5
- پاکت نامه (ملخی)
- پاکت “CD”
- یادداشت
- فولدر یا پوشه
- اسناد ارتباطی داخلی
- قبوض، پرداخت، ورودی، خروجی
و همچنین ابزارهای تبلیغاتی اداری جهت بهبود کسب و کار:
- بروشور
- کاتالوگ
- تقویم و استند
- پوستر
- بستهبندی محصولات
صرف نظر از اینکه کسب و کار شما چقدر بزرگ یا کوچک است، حیاتیست که همکاران تجاری خود را همانگونه که به مشتریان تبلیغ میکنید، بشناسانید و این امر میسر نخواهد شد مگر با طراحی و چاپ ست اداری حرفهای. طراحی و چاپ ست اداری شامل هرآنچه که تصویری از برند شما ارائه دهد است. برای اینکه نتیجه بهتری از طراحی و چاپ ست اداری بگیرید بهتر است به چند نکته زیر دقت کنید:
1.طراحی لوگو، بازسازی لوگو
لوگو یک نماد گرافیکی است که میتواند به صورت تصویر، نوشتاری (تایپوگرافی) یا ترکیبی از هر دو باشد. لوگو یا همان آرم، هستهی اصلی و مرکزی برند و تبلیغات شما است و پایه و اساس آنها از لوگو نشاٌت میگیرد.
2. رنگ سازمانی
رنگ سازمانی شما برگرفته از رنگی که در طراحی لوگو استفاده میکنید یا بالعکس است. معمولاً رنگهای سازمانی یک یا دو رنگ هستند. مطمئن شوید در طراحی و بازسازی لوگو، گرافیست کد رنگهای سازمانی شما را در فرمتهای رنگی مختلف مانند: “Pantone”، “CMYK” و… تحویل شما دهد.
نکات مهم در طراحی و چاپ ست اداری
ست اداری به محصولاتی که یک شرکت در فعالیتهای درونی و بیرونی جهت انجام امور اداری، رسمی و غیررسمی نیاز دارد گفته میشود. بنابراین اسناد شما که بر ست اداری شما به دست دیگران میرسد، نشاندهندهی شخصیت و ویژگیهای برند شما است. از این رو در طراحی حرفهای به همراه چاپ با کیفیت اوراق یا ست اداری، بسیار حائز اهمیت است که ما با ذکر چند نکته شما را به این هدف نزدیکتر میکنیم:
-
لوگو
اینکه شما از یک لوگوی شکیل، ماندگار و طبق قواعد طراحی لوگو اصولی در طراحی و چاپ ست اداری خود استفاده کنید، مهمترین فاکتور در تاٌثیرگذار و حرفهای بودن چاپ ست اداری شما است.
-
جنس و گرماژ
برای چاپ ست اداری شما میتوانید از جنسهای مختلفی مانند: تحریر یا کتان در گرماژهای گوناگون استفاده کنید. رایجترین کاغذ جهت چاپ ست اداری، تحریر 80 گرم است. اما اگر میخواهید خاصتر به نظر بیایید از کتان با گرماژهای 100 تا 160 گرم استفاده کنید.
-
طراحی
طراحی ست اداری در تمام اقلام آن باید هماهنگی داشته باشد. از یک طرح که متناسب با محصول چاپی تغییر اندکی بکند، استفاده کنید. آشکار بودن لوگو و استفاده از رنگ سازمانی در طراحی ست اداری شما امری مهم است. در استفاده از رنگهای متعدد به خصوص 5 رنگ پرهیز کنید.
-
شخصیسازی
اکثر شرکتها ست اداری با استانداردهای لازم را دارند؛ اما چیزی که شما را از آنها جدا و برجسته میکند، فرآیند شخصیسازی ست اداری با استفاده از خدماتی چون طلاکوب، نقرهکوب، برجستگی، قالبهای خاص، رنگهای اختصاصی مانند طلایی و نقرهای، چاپ دورو و… است.
-
فونت
در طراحی و چاپ ست اداری باید توجه داشت که از فونتهایی استفاده کنید که حالت سازمانی و مکاتبهای دارند و فانتزی نباشند. در طراحی سربرگ از فونتهای بالای 10 استفاده نکنید. رنگهایی برای فونت استفاده کنید که به سادگی در نتیجه کار لطمه نزند.
-
سادگی
در طراحی ست اداری به شدت از شلوغ کردن طرح خود بپرهیزید. سعی کنید تا میتوانید فضای کافی برای نوشتن بگذارید. از رنگهای فلت استفاده کنید تا سادگی کار شما حفظ شود. المانهای طراحی در بالا و پایین اقلام ست اداری نباید فضا را بیش از اندازهی معمول اشغال کنند. به طور کل، اگر میخواهید یک ست اداری شکیل، گیرا و حرفهای داشته باشید باید این نکته را رعایت کنید که سادگی در سایز طراحی باید حفظ شود.
-
زمینه سفید
تا جایی که میتوانید از استفاده رنگ پس زمینه در اقلام ست اداری خود پرهیز کنید، در غیر این صورت در هنگام کپی گرفتن یا فکس کردن سربرگ به مشکل خواهید خورد. علاوه برآن، زمینه سفید به سادهبودن طراحی ست اداری شما کمک میکند.
-
چاپ
رعایت تمامی نکات و قوانین در طراحی ست اداری بدون چاپ حرفهای، امری بیهوده است. به شدت از چاپ ست اداری در فرمهای عمومی پرهیز کنید؛ زیرا در فرمهای عمومی، هر قلم و ست اداریِ شما در یک فرم جداگانه بدون نظارت چاپ میشوند و نتیجه آن متفاوتبودن رنگها به خصوص رنگ سازمانی شما در هر محصول است. بنابراین توصیه میشود فقط از چاپ ست اداری اختصاصی استفاده کنید.
گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 18 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها و خواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.
این مقاله زیر مجموعه خدمات مشاوره و طراحی/ طراحی تبلیغاتی / چاپ / چاپ دیجیتال / چاپ افست می باشد.
کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش، ست اداری، چاپ افست، چاپ دیجیتال، طراحی تبلیغاتی، رنگ سازمانی، سربرگ، پاکت، کارت ویزیت،طراحی لوگو، رنگ سازمانی، فرم عمومی، فرم اختصاصی.