images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

اصول اولیه طراحی داخلی

اصول اولیه طراحی داخلی

اصول اولیه طراحی داخلی

هنگامی که اصول اولیه طراحی داخلی را بدانید، می توانید هر فضایی را به شکلی شگفت انگیز تبدیل کنید. وقتی وارد یک اتاق با طراحی خوب می شوید می توانید حس کنید که چگونه همه چیز منسجم و کنار هم قرار گرفته است. شما می توانید با دانش اندکی از اصول اولیه طراحی خانه ای زیبا دیزاین کنید، این دانش را میتوانید با تمرین و آزمایش همراه کنید و یک خانه زیبا داشته باشید.

 

تعادل

در طراحی، تعادل باعث ایجاد احساس تعادل می شود. همه چیز در مورد برابر کردن یا تقریب وزن بصری اجسام است. تعادل نه تنها از طریق شکل، بلکه از طریق رنگ، الگو و بافت نیز ایجاد می شود.

 

ذو نوع مختلف تعادل وجود دارد:

  • متقارن یا رسمی: فضاهای سنتی یا رسمی نیاز به تقارن دارند که در آن، فضا به طور مساوی تقسیم می شود که یکدیگر را آینه می کنند. برای مثال می توان گفت دو صندلی در دو طرف میز به طور متقارن متعادل هستند. دستیابی به این نوع تعادل آسان است زیرا عناصر طراحی در هر طرف تکرار می شوند. اگر مراقب نباشید، این نوع تعادل می تواند یکنواخت و خسته کننده شود.
  • نامتقارن یا غیررسمی: وزن های بصری خطوط مثل رنگ ها، فرم ها و بافت ها بدون تکرار دقیق متعادل می شوند. نداشتن تعادل و تقارن می تواند پیچیده تر و جالب تر باشد. به عنوان مثال، یک مبل را می توان با قرار دادن دو صندلی در طرفین آن متعادل کرد. در تعادل شعاعی زمانی حاصل می شود که یک نقطه کانونی مرکزی با عناصر دیگری که از آن یا اطراف آن تابش می کنند وجود داشته باشد. به عنوان مثال می توان به یک میز ناهار خوری گرد با صندلی هایی که دور آن چیده شده است اشاره کرد. 

 

ریتم

مانند موسیقی، ریتم در طراحی همه چیز در مورد ایجاد الگوهای تکرار و کنتراست برای ایجاد علاقه بصری است. می توانید با استفاده از رنگ یا شکل یکسان در فواصل زمانی مختلف به این مهم دست یابید. هدف آن حرکت دادن چشم شما در اطراف اتاق است. برای مثال، می‌توانید با استفاده از یک رنگ در بالش، برداشتن آن در نقاشی، و تکرار آن در فرش، ریتمی را ایجاد کنید. این تکرارها به شما کمک می کند تا چشم شما را در اطراف اتاق ببرد.

 

هارمونی

هارمونی زمانی ایجاد می شود که همه عناصر با هم برای ایجاد یک پیام واحد عمل کنند. همانطور که ریتم می تواند هیجان ایجاد کند، هارمونی نیز باعث ایجاد حس آرامش می شود. به عنوان مثال، شما می توانید با استفاده از یک رنگ هارمونی ایجاد کنید، حتی اگر فرم های شما از نظر شکل، اندازه و بافت بسیار متفاوت باشد.

 

تاکید

اتاقی که در آن همه چیز اهمیت یکسانی پیدا کند، پراکنده یا خسته کننده به نظر می رسد. شما به یک لنگر نیاز دارید. فضاهای معماری اغلب دارای نقاط دیدنی مانند شومینه یا پنجره ای با منظره زیبا هستند. می توانید با چیدمان مبلمان در اطراف آن نقطه کانونی داخلی را تقویت کنید تا بر آن تأکید شود. در اتاقی که فاقد چنین نقطه مورد علاقه داخلی است، می توانید از طریق گروه بندی مبلمان یا استفاده از یک قطعه غیر معمول یا بزرگ، یکی را ایجاد کنید.

 

نسبت و مقیاس

تناسب نسبت بین اندازه یک قسمت به قسمت دیگر است و مقیاس نحوه ارتباط اندازه یک شی با دیگری یا فضایی است که در آن قرار می گیرد. به عنوان مثال، یک سکشنال بزرگ در یک اتاق کوچک خارج از مقیاس خواهد بود. برخی از روابط متناسب نسبت به دیگران خوشایندتر هستند. یونانیان باستان بخش طلایی را ارائه کردند، که به دنبال کاهش همه نسبت ها به یک فرمول ساده بود: نسبت بخش کوچکتر به بخش بزرگتر باید با نسبت بخش بزرگتر به کل یکسان باشد. این تناسب در طبیعت وجود دارد و هنرمندان و معماران نیز از آن استفاده کرده اند.

 

 

اصول طراحی داخلی برای هر اتاق از خانه شما

اولین قدم شما باید انتخاب سبکی برای فضای داخلی خانه باشد. این امر باعث ارتقای اصل طراحی وحدت و هماهنگی می شود و به کل خانه با موضوعی یکپارچه فکر می کند. این می تواند به سادگی انتخاب شیک به جای رسمی یا سنتی به جای امروزی باشد. تعادل، یک اصل دیگر است برای توزیع وزن بصری در یک اتاق. شما می توانید آن را به صورت متقارن انجام دهید، همانطور که در فضای داخلی سنتی رایج است، یا با تعادل نامتقارن که در فضای داخلی معمولی دیده می شود.در هر اتاق باید یک نقطه کانونی وجود داشته باشد. در یک اتاق نشیمن،شومینه میتواند یک اثر هنری باشد.ترکیب الگوها در دکوراسیون منزل یکی از پیشرفته‌ترین بخش‌های طراحی داخلی است. الگوها نباید با هم مطابقت داشته باشند، بلکه باید با یکدیگر تکمیل و هماهنگ شوند. این کار با در نظر گرفتن رنگ، اندازه و مقیاس انجام می شود.انتخاب آثار هنری می تواند برای یک اتاق مهم باشد، اما به همان اندازه نحوه نمایش آن را در نظر بگیرید. یک قانون کلی این است که آویزهای دیواری را در سطح چشم قرار دهید. به همین ترتیب، ارتفاعی که برای لوستر تنظیم می کنید اهمیت دارد. اشتباه رایجی که مردم مرتکب می شوند آویزان کردن لوستر خیلی بلند یا نزدیک به سقف است. آنقدر آن را پایین بیاندازید که نور به اتاق وارد شود و مورد توجه قرار گیرد.اگر آن را بالای میز آویزان می‌کنید، مطمئن شوید که وقتی بلند می‌شوید، مهمان‌های شما یا هر مهمان قد بلندتری نتوانند به آن ضربه بزنند.

 

 

اتاق نشیمن مینیمالیستی

مینیمالیسم ممکن است گرایشی باشد که در نبرد مدرن با درهم ریختگی مصرف‌گرایی رایج شده است، اما ریشه در تاریخ طولانی و تأثیرگذار طراحی مینیمالیستی در معماری، دکوراسیون داخلی، هنر، گرافیک، مد و تقریباً هر جنبه دیگری از طراحی دارد. وقتی صحبت از دکوراسیون منزل به میان می‌آید، در حالی که حداکثر گرایی آگاهانه هیچ اشکالی ندارد، رویکرد مینیمالیستی که بر زیبایی‌شناسی کمتر تمرکز دارد، جایی که همه چیز هدفی دارد و اتاق‌ها بر موارد ضروری متمرکز شده‌اند، به دلایل کوچک و بزرگ محبوب است. طراحی مینیمالیستی را می توان در هر اتاق در خانه - از آشپزخانه گرفته تا حمام یا مهد کودک - به کار برد، یکی از ساده ترین مکان ها برای شروع اتاق نشیمن است، آن مکان جمعی که هدف آن برقراری ارتباط با دوستان و خانواده است. استراحت و شارژ مجدد داشته باشید، و این تنها به تعداد انگشت شماری از عناصر کلیدی نیاز دارد تا به فضایی کاربردی و زیبا تبدیل شود که فضایی برای انواع زندگی باقی می گذارد.اتاق نشیمن مینیمالیستی متعلق به آلوین وین، طراح داخلی نیویورک، دارای یک بالش راحت است که با بالش هایی در همان پارچه سفید تمیز پوشانده شده است تا به هم ریختگی بصری را کاهش دهد. لمس چوب روی میزهای گاه به گاه کنده درخت، یک جفت صندلی راحتی عصایی پشتی، و یک میز قهوه خوری پایه دار سنگین به گرما می افزاید و یک تکه هنر قاب سیاه و سفید به چشم مکانی برای استراحت می دهد. 

 

 

10 رنگ پرطرفدار مبل در سال 2022

رنگ یکی از حیاتی ترین ملاحظات هنگام تزئین خانه است که بر همه چیز از خلق و خو گرفته تا کیفیت خواب و حتی تمرکز ما تأثیر می گذارد. این رنگ است که یک پناهگاه اتاق خواب آرامش بخش، آشپزخانه ای شفاف و روشن، یا راهرویی گرم و دلپذیر ایجاد می کند. بنابراین جای تعجب نیست که رنگ یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر تصمیمات خرید ما تأثیر می‌گذارد.خاکستری، صورتی،آبی، سفید، سبز، سیاه، بژ، کرم، قرمز، زرد.جای تعجب نیست که خاکستری به عنوان پرطرفدارترین رنگ مبل در سال 2022 در صدر فهرست قرار گرفت و پس از آن صورتی به طور قابل توجهی قرار گرفت. بژ و کرم کلاسیک در انتهای لیست قرار گرفتند، به نفع انتخاب های جسورانه تر، که نشانه ای از تمایل فزاینده برای استقبال از فضای داخلی رنگارنگ است.

 

 

چند راه برای دنج کردن اتاق نشیمن

با رنگ‌ها، اکسسوری‌ها و اثاثیه مناسب، تاثیری فوری در اتاق نشیمن خود ایجاد کنید. چه شهامت بازی با سایه های پررنگ را به دست آورده باشید یا بخواهید ظاهری بی انتها ایجاد کنید، ترفندهای تزئینی زیادی وجود دارد که به تنظیم فضای شما کمک می کند. وقتی صحبت از یک رنگ با منبع خوب می‌شود، هیچ چیز برای ترسیدن وجود ندارد. با ایجاد تعادل در اتاق با ترکیبی از رنگ‌های خنثی و بافت‌ها و تأکید بر مبلمان و لوازم جانبی مکمل، می‌توانید پالتی بسازید که به زیبایی هماهنگ باشد. آیا برنامه‌ریزی می‌کنید که به سالن خود روح تازه‌ای بدهید؟ از کاغذ دیواری گرفته تا رنگ آمیزی.ا تاق نشیمن قلب خانه است، بنابراین نیاز به طرح رنگی دارد. طرح‌های کاغذ دیواری تیره‌ یک پس‌زمینه چشمگیر برای آثار هنری یا مبلمان ایجاد می‌کنند، در حالی که رنگ‌های ملایم‌ هر سبک اتاق را برآورده می‌کند.

 

 

 
طراحی داخلی سنتی دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد یک سبک دکوراسیون خانه کلاسیک، گرم، آرامش بخش و آشنا که ریشه در سنت های گذشته دارد بدون اینکه مختص هیچ دوره زمانی خاصی باشد. به طور مثال یک اتاق خواب به سبک سنتی ممکن است شامل یک طرح رنگی خنثی باشد. یک تخته چوبی کنده کاری شده یا روکش دار؛ میزهای خواب و چراغ های رومیزی همسان؛ یک صندوق عقب؛ یک صندلی راحتی روکش دار و عثمانی؛ و احتمالاً یک نقاشی منظره روی دیوار. بسیاری از مردم در یک فضای داخلی سنتی که با این وجود به روز شده و برای زندگی مدرن راحت است، بیشتر احساس راحتی می کنند. هدف از طراحی یک اتاق نشیمن سنتی ایجاد یک عامل شگفت انگیز نیست، بلکه ارائه یک پس زمینه اطمینان بخش برای زندگی خانوادگی است که در بهترین حالت شیک، راحت و کم اهمیت باشد. در بدترین حالت، یک اتاق سنتی می تواند خسته کننده، قدیمی و بدون الهام باشد. فضاهای داخلی ممکن است شامل عناصر معماری سنتی مانند قالب‌گیری تاج و گلدان باشد پالت های رنگی شامل رنگ های خنثی ظریف با استفاده کم از رنگ های پررنگ است پوشش های چوبی در کف و مبلمان معمولا تیره تر است دیوارها معمولاً با رنگ‌های خنثی رنگ‌آمیزی می‌شوند، اما ممکن است شامل کاغذدیواری‌های طرح‌دار ظریف در نقوش سنتی مانند گل‌دار، راه‌راه یا گلدار باشد. منسوجات معمولاً خنثی یا با طرح‌های ظریف مانند کاغذ دیواری هستند و ممکن است شامل پنبه سنگین، پشم، مخمل، خز و ابریشم باشد. 
 
 
 

ترکیب اتاق نشیمن-اتاق غذاخوری

اتاق‌های نشیمن و ناهارخوری ترکیبی برای شیوه زندگی امروزی ما که در آن فضاهای پلان باز تمایل دارند هم در ساختمان‌های جدید و هم در بازسازی خانه‌های موجود غالب باشند، مناسب هستند. قرار دادن مبلمان و لوازم جانبی هوشمندانه می تواند به ایجاد جریان در فضایی با کاربری مختلط کمک کند و مناطقی کاملاً مشخص اما انعطاف پذیر برای زندگی و غذاخوری ایجاد کند. هدف قرار دادن تعداد مساوی صندلی برای نشیمن و ناهار خوری باعث می شود که اتاق احساس تعادل کند، اگرچه از اتاق بیشتر برای یک عملکرد استفاده می کنید، می توانید نسبت را تغییر دهید. انتخاب یک پالت رنگی هماهنگ و مبلمانی که به خوبی با یکدیگر بدون تطابق کار می کنند، طراحی کلی منسجم، شیک و قابل زندگی را تضمین می کند.

 

 

بهترین رنگ های فنگ شویی برای اتاق غذاخوری

اگر در فکر به روز رسانی یا طراحی مجدد اتاق ناهارخوری خود هستید، استفاده از اصول فنگ شویی در طراحی مجدد می تواند به شما کمک کند فضایی جذاب و راحت تر ایجاد کنید. در فنگ شویی، قسمت های مختلف خانه به بخش های مختلف زندگی شما مرتبط است. اتاق های غذاخوری درباره خانواده، جشن و لذت و همچنین فراوانی هستند. میز ناهار خوری جایی است که ما برای تقسیم یک وعده غذایی و ارتباط با خانواده و دوستان دور هم جمع می شویم. راه های مختلفی برای کار با مفاهیم فنگ شویی در اتاق غذاخوری شما وجود دارد. یکی از ساده‌ترین و تاثیرگذارترین راه‌هایی که می‌توانید برای این کار شروع کنید، آوردن رنگ‌های خاص با هدف است. به عنوان انسان، بیشتر ما تحت تأثیر آنچه در محیط خود می بینیم بسیار هستیم و رنگ تأثیر زیادی بر احساس ما و انرژی یک فضا دارد. در فنگ شویی، رنگ های مختلف به انواع مختلف انرژی، عناصر و نقشه باگوآ فنگ شویی که به مناطق مختلف زندگی شما نگاه می کند، متصل می شوند. استفاده از تئوری رنگ فنگ شویی در طراحی خود یکی از راه هایی است که می توانید اتاق ناهارخوری ایجاد کنید که هماهنگ تر و راحت تر باشد. به خاطر داشته باشید که لزوماً لازم نیست یک دیوار کامل را رنگ کنید تا انرژی یک رنگ خاص را وارد کنید. اگر این برای فضای شما منطقی باشد، مطمئناً می توانید دیوارهای خود را رنگ آمیزی کنید، اما همچنین می توانید خلاقیت به خرج دهید و از طریق مبلمان، آثار هنری یا سایر وسایل دکوری رنگ را به ارمغان بیاورید.

 

 

بهترین گیاهان برای فنگ شویی

در فنگ شویی، ما با ابزارهای مختلفی کار می کنیم تا تغییری ایجاد کنیم. یکی از راه‌هایی که ما انواع خاصی از انرژی را وارد می‌کنیم، اضافه کردن اقلام خاص از جمله گیاهان است. گیاهان سالم منبع انرژی مثبت یا نیروی حیات هستند. آنها همچنین یک راه زیبا برای آوردن طبیعت بیشتر به خانه شما هستند، که به ویژه از آنجایی که زمان بیشتری را در داخل خانه و در دستگاه های خود می گذرانیم مورد استقبال قرار می گیرد. گیاهان همچنین عنصر چوب را در سیستم پنج عنصر مورد استفاده در فنگ شویی نشان می دهند. ما اغلب گیاهان را با هدف پرورش عناصر چوبی بیشتر مانند سرزندگی، رشد و بهبودی به فضا اضافه می کنیم

 

 

 گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


 این مقاله زیر مجموعه خدمات چاپدکوراسیون داخلی می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش، چاپ پوستر، چاپ وینیل، چاپ داخلی، کاغذ دیواری، طراحی تبلیغات، خلاقیت در طراحی، روانشناسی رنگ، فنگشویی، دکوراسیون داخلی، روانشناسی، رنگ، مناطق باگوا، موقعیت فرماندهی، پنج عنصر، رنگ قرمز، رنگ بنفش، رنگ سفید، رنگ سیاه، رنگ مشکی، رنگ زرد، رنگ قهوه ای، رنگ خاکستری، اتاق نشیمن مینیمالیستی، گیاهان فنگشویی، فنگشویی اتاق غذاخوری، تعادل، ریتم، طرح.

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu