همانطور که میدانید، شبکه های اجتماعی همان social media ها هستند که در زندگی امروزه مردم سرتاسر دنیا به شدت نفوذ کرده اند، مخصوصاً از طریق اپلیکیشن های موبایلی که در اختیار همگان قرار دارند. رفتارها و عادتهای کاربران در شبکههای اجتماعی بر اساس فعالیتهای آنها کاملا قابل تشخیص است.
مهمترین شبکه اجتماعی موجود در فضای وب، فیسبوک است. با توجه به تعداد کاربران فعال فیسبوک و با توجه به حجم انبوهی از اطلاعات که در این شبکه اجتماعی به صورت روزانه وارد میشود، فیسبوک بستر مناسبی برای تبلیغات آنلاین است. از آنجایی که تمامی کاربران در فیسبوک حتماً باید برای استفاده از این شبکه، ثبتنام کنند و اطلاعات شخصی خود را وارد نمایند، فیسبوک بانک اطلاعاتی عظیمی از اطلاعات شخصی افراد در اختیار دارد که به راحتی میتوان از این بانک اطلاعاتی برای انتخاب مخاطب هدف استفاده کرد.
با توجه به اینکه اینستاگرام متعلق به فیسبوک است، زمانی که در فیسبوک تبلیغ می شود امکان در اینستاگرام هم نمایش داده می شود. به این ترتیب اگر کمپین تبلیغاتی شما از نظر ابعاد و از نظر محتوا مناسب برای اینستاگرام باشد (فیسبوک خودش این موضوع را تشخیص میدهد)، به طور خودکار در اینستاگرام هم نمایش داده خواهد شد و گروهی از مخاطبان شما که ممکن است در اینستاگرام فعالتر باشند تبلیغات شما را خواهند دید.
تبلیغ در توییتر هم بسیار شبیه به تبلیغ در فیسبوک است. البته توییتر برای انتخاب مخاطب هدف روشهای متفاوتی را در اختیار شما قرار میدهد و به شما کمک میکند تا بتوانید به بهترین شکل مخاطب هدف کمپین تبلیغاتی خود را انتخاب کنید. در توییتر هم مانند فیسبوک، شما میتوانید مخاطب هدف را بر اساس جنسیت، سن، زبانی که صحبت میکند و علائق و رفتارهای او مورد هدف قرار دهید.
با توجه به اینکه لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفهای است و اطلاعاتی که در آن ذخیره میشود بسیار مرتبط با اطلاعات شغلی و حرفهای افراد و شرکتها است، فرصتهای منحصر به فردی را برای تبلیغ فراهم میآورد. همچنین شبکه اجتماعی لینکدین امروزه به عنوان یک ابزار قوی برای انتخاب و استخدام نیروی کاری است و کمکم سایتهای شغلیابی جای خود را به لینکدین دادهاند. شما به راحتی میتوانید برای تعریف یک شغل جدید و استخدام نیرو از تبلیغ در لینکدین استفاده کنید. بنابراین تبلیغ در لینکدین برای جذب نیروی متخصص میتواند بسیار مؤثر و کارا باشد. یکی دیگر از امکانات تبلیغاتی لینکدین که این شبکه را کاملاً متمایز ساخته، این است که شما به جای نمایش تبلیغ خود در بستر وبسایت لینکدین، میتوانید تبلیغ را به صورت پیامهای داخلی لینکدین به مخاطبان هدف خود ارسال کنید و آنها در زمانی که در شبکه لینکدین هستند، میتوانند پیام شما را ببینند.
تلگرام ذاتاً یک سیستم پیامرسان است و نه یک شبکه اجتماعی. به این معنی که تلگرام برای گفتگو و برقراری ارتباط یکبهیک و یا یک به چند بین افراد طراحی شده است. از طرفی تلگرام بانک اطلاعاتی جزییات اعضای خود را ذخیره نمیکند و فقط با یک شماره موبایل میتوان عضو تلگرام شد. به همین علت هیچ اطلاعات جمعیتشناختی دیگری از کاربران در تلگرام وجود ندارد و موضوع انتخاب مخاطب هدف در تلگرام امکانپذیر نیست. هرچند امروزه موضوع تبلیغ در تلگرام در جامعه وب ایران بسیار داغ است ولی در واقع به دلیل این که امکانات مورد نیاز تبلیغدهنده جهت شناسایی مخاطب هدف در تلگرام طراحی نشده است، تبلیغ در تلگرام محدود میشود به درج تصاویر، ویدیوها و مطالب تبلیغی در گروهها و کانالهای پربیننده.
شبکه های اجتماعی امروز یکی از مهمترین بخشهای تبلیغات آنلاین هستند. هیچ استراتژی و کمپین تبلیغاتی بدون تبلیغ و بازاریابی در شبکه های اجتماعی موفق نخواهد بود. گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با نیروهای متخصص خود، تبلیغات در شبکه اجتماعی را موثرسازی می کند. با استفاده از بهترین و به روز ترین منابع و بهره بردن از استراتژی های موفق تبلیغات در شبکه های اجتماعی که در سراسر جهان عملکرد موفقی داشته اند، در کنار شما هستیم. علاوه بر تدوین استراتژی و طراحی کمپین، مناسب ترین صفحات و کانال ها را بر اساس ارتباط با کسب و کار شما، برای تبلیغات موثر در اینستاگرام و تلگرام انتخاب کرده و بهترین راهکارهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی را به شما ارائه خواهیم داد.
تبلیغات شبکه های اجتماعی طراحی شبکه های اجتماعی تولید محتوا صفحات اینستگرام تولید محتوا شبکه های اجتماعی تبلیغات شبکه های اجتماعی تبلیغات اینستاگرام تبلیغات آنلاین تبلیغات سایت طراحی بنر تبلیغاتی سایت گیفت بنر تبلیغات مجازی
مقالات مرتبط: