images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

بهترین کتاب ها در زمینه روانشناسی

بهترین کتاب ها در زمینه روانشناسی

کتاب‌های روانشناسی از آن دسته کتاب‌ها هستند که همیشه و همیشه مشتری خود را دارند. مردم در پی دستیابی به حال بهتر و روزگار خوش همواره در پی این دسته کتاب‌ها هستند. امید و ناامیدی، افسردگی، تنش‌های روزانه و راه‌های مقابله با آن و علاقه‌ی افراد به ساختن زندگی بهتر برای خود، همه و همه از عواملی هستند که افراد مختلف جامعه را به سمت این گروه از کتاب های انگیزشی سوق می‌دهد و بااینکه خواندن تنها کافی نیست و اثرپذیری این مطالب علاوه بر زمان‌بر بودن نیاز به مداومت در خواندن مطالب گوناگون، یادداشت‌برداری و در نهایت عملیاتی کردن مطالب دارد، باز هم از مشتاقان این کتاب ها کاسته نمی‌شود. تغییر سرنوشت کاری بس دشوار است اما هنوز هستند کسانی که میل انجام چنین تغییر مثبتی در آنها بیدار باشد. این پست را برای همان دسته آدم‌ها نوشته‌ام. آن‌هایی که زندگی را دوست دارند و یا به دنبال بهانه‌ای برای این دوست داشتن هستند، آنها که سرنوشتشان برایشان مهم است و به دنبال توصیه‌های درست و حساب‌شده می‌گردند و آنها که فارغ از همه حرف‌ها و برخلاف رشته تحصیلی و تخصص حرفه‌ای‌شان، از علاقه‌مندان این حوزه‌اند؛ درست مثل خودم. این یادداشت پرفروش ترین کتاب های روانشناسی را به شما معرفی می‌کند.

 

 

معرفی بهترین کتاب های انگیزشی

بحث درباره انگیزه برای اکثرمان جذابیت دارد؛ گاهی اوقات بی‌انگیزه می‌شویم، اما نمی‌دانیم این حالت چه دلایلی دارد. گویی انگیزه نداشتن، خود علت همه مشکلات است. البته نباید فراموش کنیم که زندگی در دنیای مدرن، علیرغم همه خوبی‌های خود، پیامدهایی هم دارد؛ ممکن است از افکار؛ باورها و عادات و رشد معنوی خود، غافل شویم. اما جای نگرانی نیست؛ به دلیل این‌که تمامی جوامع با بی‌انگیزه بودن اعضایشان دست به گریبان ‌اند. برای همین دست به کار شده‌اند و راهکارهای مختلفی را در قالب کتاب و سخنرانی و مقاله و … برای افزایش انگیزه ارائه  کرده‌اند. در این یادداشت قصد داریم که با معرفی چند کتاب برای افزایش انگیزه معرفی کنیم. این کتاب‌ها به ما کمک می‌کنند تا:

  1. با عادات و کارهای غیر ارادی خود آشنا شویم.
  2. باور‌ها و نگرش‌های موجود در ذهنمان را بشناسیم.
  3. مداومت، سرسختی و پیگیری را بیاموزیم.
  4. به رشد معنوی و اخلاقی خودمان کمک کنیم.

 

اثر مرکب

دارن هاردی کارشناس و مشاور کارآفرینی و سردبیر مجله موفقیت آمریکا کتاب اثر مرکب را تالیف کرده است. موضوع کتاب روش‌های دستیابی به موفقیتی فراتر از حد تصورتان است. در این کتاب هیچ حیله و اغراقی در کار نیست. این کتاب تنها حاوی حقایق است و این‌که چگونه موفقیت را کسب کنید.این کتاب شامل اصولی برای به دست آوردن موفقیت است. اثر مرکب عصاره‌ای است که جویندگان موفقیت نیاز دارند بدانند و به آن‌ها عمل کنند. پس از به دست آوردن مهارت در این موارد، موفقیت‌های خارق‌العاده‌ای کسب خواهند کرد. اما اگر منتظر یک داروی شفابخش هستید که شبیه به چوب جادوگر با یک ورد زندگی‌تان را از این رو به آن رو کند، اصلا سراغ این کتاب نروید.بیایید با هم صادق باشیم! شما هرگز با یک هفته تمرین مثبت اندیشی و تلاشی که عدم اشتیاق آن را در اعماق وجودتان حس می‌کنید، به موفقیت دست نخواهید یافت. درآمدهای میلیونی تنها با داشتن اینترنت پرسرعت امکان‌پذیر نیست. شما هرگز نمی‌توانید با نشستن روی مبل و تکرار عادت‌های قبل و جویدن قرص چربی‌سوز در طی یک ماه وزن کم کنید. هیچ کدام از چیزهایی که شما به دنبال آنها هستید به صورت یک بسته در فروشگاه‌ها عرضه نمی‌شود. بیایید برای یک لحظه از تمام فضای اطراف خود جدا شوید و بدون جنگ به این سوال جواب دهید: در کجای مسیر اهداف و زندگی‌تان ایستاده‌اید؟موفقیت آسان نیست. هیچ کتابی بدون شما نمی‌تواند معنای عملی موفقیت را واقعیت ببخشد و هیچ رژیم غذایی بدون اراده‌ی صد در صدی شما نمی‌تواند باعث کم شدن وزن‌تان شود. صادقانه بگوییم، موفقیت اصلا راحت نیست. هیچ گاه در یک شب میلیاردر نخواهید شد و هرگز بدون شناخت و تمرین و تمرین و اشتیاق زندگی مخصوص به خود را نخواهید ساخت! اما باور این جملات نقطه شروع است.اگر تا اینجای قصه را می‌توانید بازی کنید برای شما یک پیشنهاد ردنشدنی داریم. پیشنهادی درست شبیه یک نوشیدنی گرم وقتی دست‌هایتان از شدت سرما بی حس شده است. پیشنهاد ما انجام تغییرات و روش‌هاییست که دارن هاردی در کتاب اثر مرکب برای شما نوشته است. این تغییرات به هیچ‌وجه اطلاعات جدیدی نیست. بلکه تمام کارهایی است که شما می‌دانید و انجام نمی‌دهید. اگر به دنبال یک برنامه عملی و نقشه‌ای جامع و ملموس هستید، اجازه دهید جملات این کتاب بر روی انتظارات شما تاثیر بگذارد و فرضیات قبلی شما را پاک کند، حس کنجکاوی‌تان را برانگیزد و به زندگی شما ارزش دهد.در کتاب اثر مرکب در درجه اول تاکید شده که باید در ارزیابی نتایج زندگیمان، چندین فاکتور را در نظر بگیریم. در واقع موفقیت، فقط افزایش درآمد نیست! مجموعه‌ای از عوامل مانند سلامتی، ثروت، روابط اجتماعی و … در مجموع و در کنار هم، موفقیت واقعی هستند. همچنین در کتاب اثر مرکب گفته شده که با تغییر در عادت‌ها، رفتارها و انتخاب‌ها، تا مدت زمانی مشخص، یعنی ۲۷ ماه، ممکن است نتایج یکسانی با دیگران به دست آورید. اما بعد از این زمان، به صورت نمایی و فزاینده، از دیگران فاصله می‌گیرید و این یعنی اثر مرکب!

 

 

قدرت عادت

مقاله‌ای در سال ۲۰۰۶ در دانشگاه دوک منتشر شد که در آن گفته شده بود: ” بیش از ۴۰ درصد از کارهایی که افراد در طول روز انجام می‌دهند، بر اساس تصمیم قاطع نبوده، بلکه فقط از روی عادت انجام شده است.” پس می‌توان گفت عادت‌ها بر ما تاثیر قابل توجهی دارند؛ قدرت عادت، نوشته چارلز داهیگ درباره ماهیت عادت‌ها و اثر آن بر زندگی ما صحبت می‌کند.چارلز داهیگ  کتاب قدرت عادت را به ۳ بخش تقسیم کرده است. بخش اول قدرت عادت به عصب‌شناسی شکل‌گیری عادت، چگونگی خلق عادت‌های جدید، تغییر دادن عادت‌های قدیمی و  بررسی روش‌های مختلف مربوط به آن‌ها می‌پردازد. به طور خلاصه می‌توان گفت فرایند شکل‌گیری عادت‌ها در ذهن انسان‌ها در بخش اول قدرت عادت، توضیح داده می‌شود.

 

 

طرز فکر

همه ما، باورها و نگرش‌هایی داریم که به تصمیمات ما جهت می‌دهند و زندگی ما را هدایت می‌کنند. تغییر باورهای به ظاهر ساده، می‌توانند اثرات عمیقی بر زندگی ما بگذارند؛ اگر از کتاب قدرت فکر آموخته باشیم که با تغییر بعضی رفتارهای ساده، تغییرات مهمی در زندگی‌مان رخ می‌داد؛ در کتاب طرز فکر یاد می‌گیریم که شناخت باور و بررسی عمیق‌تر و تغییر طرز فکرها، زندگی خودمان را متحول کنیم.هاروارد گاردنر در کتاب ذهن‌های فوق‌العاده، این‌گونه نتیجه‌گیری می‌کند که استثنایی‌ترین افراد، دارای استعداد خاصی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف خود هستند.” این کتاب به ما یاد می‌دهد تا ما نیز  با تغییر طرز فکرمان، به نقاط قوت و ضعف خود پی ببریم و با داشتن شناخت بیشتر درباره خودمان در مسیر افزایش انگیزه در زندگیمان قدم برداریم.کتاب طرز فکر  اثر دکتر کارل اس دوک، محقق برجسته در زمینه شخصیت و روان‌شناسی اجتماعی و  استاد روان‌شناسی دانشگاه استنفورد و کلمبیا، تالیف شده است. یکی از آثار کارل اس دوک به نام ” نظریه‌های خویشتن، نقش آن‌ها در انگیزش، شخصیت و توسعه ” توانسته به عنوان کتاب برگزیده سال توسط سازمان همیاری آموزشی جهان، انتخاب شود.

 

سرسختی، قدرت اشتیاق و پشتکار

سرسختی به ما یاد می‌دهد که هدف‌های والای زندگی را لزوما نخبه‌ها فتح نمی‌کنند، بلکه این موفقیت‌ها بیشتر به کسانی تعلق دارد که شکیبایی نشان می‌دهند، طوفان‌ها را پشت سر میگذارند و دوباره تلاش می‌کنند. ” عبارت بالا متعلق به دیوید شنک درباره کتاب سرسختی، قدرت اشتیاق و پشتکار به کار برده است. سرسختی به ما می‌گوید که تلاش، پشتکار  و مداومت است که حرف اول را می‌زند نه استعداد. اگر کتاب قدرت عادت، به تمرکز برعادت‌ها و کتاب طرز فکر به شناخت باورهایمان می‌پردازد؛  این کتاب به طور خلاصه می‌گوید که “سرسختی بیشتر از استعداد اهمیت دارد.”کتاب سرسختی به ۳ بخش تقسیم می‌شود. در بخش اول، ماهیت سرسختی و دلیل اهمیت داشتن آن، توضیح داده میشود؛ بخش دوم، رشد سرسختی از درون به بیرون نامگذاری شده و در آن با تقویت و شناخت مولفه‌های علاقه، تمرین، هدفمندی و امید این رشد حاصل می‌شود و بخش نهایی رشد سرسختی از بیرون به درون است به این صورت که چگونه می‌توانیم سرسختی را به فرزندان یا  کسانی‌ را که دوستشان داریم؛ یاد بدهیم.

 

معرفی کتاب هایی درباره روانشناسی شخصیت

شاید زمانی که به دنبال مطالعه کتاب هایی درباره روانشناسی شخصیت افتادید، همه فکر و ذکرتان این شده باشد که ساده و سرراست شخصیت خودتان یا یکی از اطرافیانتان را تحلیل کنید و بر مبنای تحلیل خودتان تصمیم بگیرید. اما واقعیت این است که روان و شخصیت آدم ها پیچیده‌تر از آن است که بتوان به این سادگی‌ها تحلیلش کرد. خیلی وقت‌ها تست‌های شخصیت‌شناسی اینترنتی می‌تواند آسیب جدی به شما و رابطه‌هایتان بزند. حتی خیلی از کتاب‌های معروف در این زمینه هم می‌تواند شما را به سمت و سویی گمراه کننده ببرد. برای همین است که پیشنهاد ما همیشه این بوده که اگر احساس می‌کنید مشکلی بزرگ دارید و شرایط و امکانش را دارید، از کمک یک مشاور استفاده کنید. اما اگر دوست دارید در زمینه روانشناسی دانش و آگاهی خودتان را بالا ببرید و می‌توانید منتقدانه درباره مطالب کتاب‌ها بیاندیشید، این یادداشت و دیگر یادداشت‌های ما در زمینه کتاب هایی برای زندگی بهتر می‌تواند برای شما مفید باشد.

 

 

روانشناسی شخصیت

درست است که این کتاب بیشتر یک کتاب درسی مناسب برای دانشجویان دانشگاه پیام نور است، اما واقعیت این است که این کتاب منبع خوبی برای به دست آوردن دانش کلی در این زمینه است. در این کتاب علاوه بر چهار نظریه اصلی که در ابتدای این یادداشت توضیح دادیم، چندین نظریه مهم دیگر هم توضیح داده شده است. این کتاب، همان کتاب جامعی است که برای به دست آوردن یک دیدگاه کلی به شما می‌تواند کمک کند. اصطلاحات این کتاب اندکی تخصصی است، اما واقعیت این است که مطالعه در زمینه روانشناسی شخصیت کار چندان راحتی هم نیست و نیاز به صرف زمان کافی و تمرکز بر روی موضوع است. برای همین است که در مجموع پیشنهاد می‌کنیم خواندن این کتاب را از دست ندهید.

 

راه انسان شدن

راه انسان شدن نوشته روانشناس آمریکایی کارل راجرز است که در دسته نظریه‌های انسان‌گرایانه او را معرفی کردیم. در کتاب راه انسان شدن مجموعه‌ای از ۲۱ مقاله از کارل راجرز را در زمینه شخصیت‌شناسی می‌خوانیم. این کتاب حاصل دو دهه فعالیت او در روانکاوی و درمان افراد مختلف است. این کتاب به هیچ عنوان مجموعه‌ای از پند و اندرز و توصیه نیست. بیشتر به افراد کمک می‌کند در راستای هدف خودشان حرکت کنند تا اینکه تلاش کند همه آدم‌ها مثل هم شوند. برای همین است که خودش گفته دوست دارد این کتاب در دسترس افراد بیشتری قرار گیرد، افرادی که «مردم معمولی ولی باهوش» هستند.

پنچ گفتار درباره روانکاوی

فروید را در دسته نظریه پردازان نظریه روانکاوی معرفی کردیم. این کتاب فروید یکی از مهم‌ترین کتاب‌های اوست. چرا که به عنوان «دروس مقدماتی در روانکاوی» شناخته می‌شود. این کتاب مجموعه‌ای از سخنرانی‌های او در دانشگاه وین است. این کتاب را یک متخصص در زمینه روانکاوی ترجمه کرده ست و برای همین به اعتبار این کتاب در زبان فارسی افزوده است.

 

 

مقدمات روانشناسی اریکسون

در این کتاب اریک اریکسون که یکی دیگر از روانشناسان نظریه روانکاوی است، سه مقاله درباره رشد و بحران هویت نوشته است. مقاله اول با نام رشد ایگو و تغییر تاریخی درباره هویت جمعی و هویتایگو، آسیب‌شناسی ایگو و نیرومندی ایگو است. اریکسون در مقاله دوم با نام «رشد و بحران‌های شخصیت سالم» درباره موضوع سلامت و رشد صحبت می‌کند و هر آن احساس طبیعی که ممکن است برای هر آدمی پیش بیاید توضیح می‌دهد و دلایل وقوعش را می‌گوید؛ احساس‌هایی مانند بی‌اعتمادی، شرم، احساس حقارت، نومیدی و انزجار. در مقاله سوم هم درباره شکل‌گیری هویت ایگو صحبت می‌کند. در این مقاله گریزی می‌زند به زندگی جرج برنارد شاو نمایشنامه‌نویس و منتقد ادبی ایرلندی و از دل آثار و افکار او ین مفهوم را توضیح می‌دهد.

 

کتاب هایی درباره ازدواج

ازدواج یکی از مهم‌ترین نقطه‌های عطف زندگی افراد است. به این معنی که لازم است در قلب خود برای حضور فردی دیگر جایی برای همیشه باز کنید و متعهد شوید  که به او عشق بورزید، از او مراقبت کنید، و شریک زندگیتان را در سختی‌ها و مشکلات ریز و درشت زندگی حمایت کنید. این قول و قرارها چندان کار راحتی نیستند. نویسندگان و پژوهشگران مختلفی سعی کرده‌اند در این زمینه کتاب هایی بنویسند که به ساختن رابطه‌ای بهتر کمک می‌کنند. در این یادداشت چند کتاب معرفی می‌کنیم که چه پیش از ازدواج و چه بعد از آن به ما کمک می‌کنند رابطه‌ای بهتر را با شریک زندگیمان تجربه کنیم.

 

 

۵ زبان عشق : رازهایی برای داشتن عشق پایدار

پنج زبان عشق کتابی است که بیش از ۱۱ میلیون نسخه از آن در جهان در دستان مخاطبانش قرار گرفته و در ایران هم جزو کتاب‌های پرفروش است. این کتاب که برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ منتر شد، درباره این صحبت می‌کند که به طور کلی افراد مختلف از ۵ راه برای ابراز و تجربه عشق استفاده می‌کنند: تماس بدنی، اختصاص وقت، دریافت هدیه، ارائه خدمات و کلام تاییدآمیز. چاپمن در این کتاب اعتقاد دارد که همه آدم‌ها با شناختن بیشتر خودشان و شیوه‌‌های مخصوص به خودشان و طرف مقابلشان برای ابراز و دریافت عشق می‌توانند رابطه‌ی بهتری را تجربه کنند. این کار باعث می‌شود سو تفاهم‌های مختلف در رابطه هم کمتر شود و عمر و کیفیت رابطه بیشتر شود.

 

 

سیر عشق

سیر عشق کتاب داستانی روانشناسانه است که در آن رابطه زوجی را از ابتدای شکل‌گیری و عاشق شدن، تا ازدواج و بچه‌دار شدن آن‌ها روایت می‌کند. در این داستان آلن دوباتن به ما به صورت غیر مستقیم یاد می‌دهد بفهمیم چگونه رابطه را بعد از کم‌رنگ شدن حس شیفتگی اولیه ادامه دهیم و بعد از مرحله شیفتگی چه موضوعاتی مهم هستند و رابطه را در بلند مدت حفظ می‌کند.

 

 

هفت اصل اخلاقی برای موفقیت در ازدواج

این کتاب را جان گاتمن- روانشناس و تراپیست- بر اساس سال‌ها تحقیق و پژوهش بر روی زوج‌های مختلف نوشته است. گاتمن در این کتاب ۷ نکته اصلی را مطرح می‌کند. نکاتی مانند «عشق و تحسین خود را پرورش دهید»، «مشکلات قابل حل خود را حل کنید» و .. در این کتاب او یک پرسشنامه قرار داده که به شناخت بیشتر خودمان منجر می‌شود و در هر فصل تمرین‌هایی قرار داده که می‌توانند به ما کمک کنند آموخته‌هایمان را در رابطه‌مان استفاده کنیم.

 

 

بازی جوانمردانه

بازی جوانمردانه حاصل پژوهش و مشاوره به صدها زوج است. در این کتاب ایو رادسکی کمک می‌کند زوج‌ها تعادلی میان کار، بهره‌وری و صلح در خانه‌شان ایجاد کنند. این کتاب به طور کلی به ۳ بخش اصلی تقسیم می‌شود: بخش اول، مشکل؛ که در آن توضیح می‌دهد اساسا بازی جوامردانه چیست و چرا نیاز است در زندگی به آن توجه کنیم. بخش دوم، راه‌حل؛ که در آن توضیح می‌دهد قوانین اصلی بازی جوانمردانه چیست. بخش سوم و آخر ، چطور در بازی جوانمردانه برنده شویم؛ که در آن توضیح می‌دهد که این بازی اساس یک بازی برد-برد است و همه اعضای خانواده اگر به قوانین آن احترام بگذارند، برنده می‌شوند.

 

 

هنر عشق ورزیدن

آیا مطمئنید که می‌توانید توانایی خودتان را انقدری بالا ببرید که یک نفر دیگر را دوست داشته باشید؟ شاید برای شما این سوال عجیب باشد، اما باید بگوییم که دوست داشتن یک نفر دیگر چندان هم کار راحتی نیست. اما اریک فوروم-روانشناس و فیلسوف- در کتاب «هنر عشق ورزیدن» به ما می‌گوید باید بتوانید و اگر بخواهید حتما می‌توانید این کار را بکنید. کتاب «هنر عشق ورزیدن» در سال ۱۹۵۶ نوشته شده است، اما همچنان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه عشق و است. اریک فوروم در این کتاب انواع مختلف عشق مانند عشق رمانتیک، عشق برادرانه، عشق اروتیک، عشق والد-فرزندی و عشق به خود را توضیح داده و نشان داده که چگونه افراد مختلف می‌توانند در هنر عشق ورزیدن با تمرین و اشتیاق بهتر شوند.

 

والدین سمی همسر

گاهی این ازدواج شما و رابطه شما با همسرتان نیست که مشکل دارد و باید بازنگری شود، بلکه مشکل اصلی در رابطه شما با خویشاوندان سببی (اعم از والدین همسرتان و خواهرها و برادرهای او) و رفتارهای آن‌هاست. زمانی که فردیت شما نقض می‌شود و یا شما با خویشاوندان سببی کنترل‌گر و حساس روبه‌رو هستید، باعث می‌شود تاثیر این احساسات و تجربه‌های ناخوشایند را در رابطه خودتان با همسرتان هم ببینید. تاکید بیشتر این کتاب برای این است که شما نمی‌توانید آن‌ها را تغییر دهید. پس لازم است زاویه دید و نوع نگاهتان را به آن‌ها و رابطه‌تان با آن‌ها تغییر دهید. سوزان فوروارد به زوج‌ها یاد می‌دهد که چگونه با رفتارهای اشتباه آن‌ها به طورسازنده‌ای برخورد کنید و مهم‌تر از همه چگونه یاد بگیرید از رابطه خودتان دربرابر نیروهای بیرونی محافظت کنید.نکته مهم درباره این کتاب این است که عنوان انگلیسی آن «toxic in-laws» است که به معنی «خویشاوندان سببی سمی» است. اما در فارسی برای روان‌تر شدن و به تبعیت از عنوان کتاب دیگر سوزان فوروارد یعنی «والدین سمی» با نام «والدین همسر سمی» منتشر شده است.

 

کتاب کار روابط یک طرفه

یکی از مشکلاتی که در هر رابطه‌ای از جمله ازدواج ممکن است وجود داشته باشد، این است که یکی از طرفین رابطه دچار خودشیفتگی شود. چرا که باعث می‌شود رابطه به یک رابطه یک سویه و ناسالم حرکت کند. در این کتاب نیل لوندر پدیده خودشیفتگی را توضیح می‌دهد و انواع خودشیفتگی را معرفی می‌کند. همچنین می‌گوید که چرا یک نفر خودشیفته می‌شود. پس از آن راهکارهای عملی برای رهایی از خودشیفتگی را بیان می‌کند. با انجام راه‌کارهای این کتاب می‌توان در جهت تغییر رابطه ناسالم و یک‌طرفه خود به سمت رابطه دوسویه و سال حرکت کنیم.

 

معرفی کتاب هایی برای غلبه بر کمرویی و خجالت

احساس خجالت، یکی از موانع بزرگ همه انسان‌ها در راه رسیدن به اهداف و خواسته‌هایشان است. حتما برای همه ما لحظاتی پیش آمده است که با خجالت به اطرافمان نگاه کردیم و نتوانستیم حرفی را که می‌خواستیم، بزنیم. مطمئنا تجربه چنین حسی به خودی خود کافی و دردناک است اما احتمالا آسیبی که از این احساس دیده‌ایم هم در زندگی ما نقش پررنگی داشته است. دانستن اینکه ما تنها افرادی نیستیم که این حس را تجربه کرده‎ایم می‌توان به بهتر شدن حال ما کمک کند ولی بهرحال زمانی می‌رسد که باید با این حس خداحافظی کنیم. در این یادداشت نگاهی به چند کتاب می‌اندازیم که مانند یک راهنما در کنار ما قدم برمی‌دارند تا با خجالت برای همیشه خداحافظی کنیم. این کتاب ها از بهترین گزینه‌هایی هستند که برای غلبه بر احساس خجالت و کمرویی می‌توانند به ما کمک کنند.

 

 

شجاعت در برهوت

برنی براون در کتاب شجاعت در برهوت دنیای عجیبی را ترسیم می‌کند: برهوت دنیایی ترسناک که در آن ما را به دلیل آنکه همرنگ جماعت نیستیم، قبول ندارند و از خود می‌رانند. شجاع بودن در چنین مکانی واقعا هم ترسناک است. شاید اگر عمیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم می‌بینیم که ما همیشه به دنبال تایید دیگران هستیم و از این طریق احساس تعلق به جمع یا گروه را در خودمان ارضا می‌کنیم. اما قرار است این کتاب به ما کمک کند تا این احساس تعلق را در وجود خودمان، باورها و عقایدمان آنچنان عمیق کنیم که نیازی به تایید دیگران نداشته باشیم. این کتاب مناسب برای غلبه بر خجالت که در دسته‌بندی کتاب‌های موفقیت و خودیاری قرار دارد به شما راهکار مشخص و واحد ارائه نمی‌کند. بلکه شما را وادار می‌کند تا با خواندن کتاب و تطبیق آن با شرایط خودتان در زندگی، راهکار عملی مخصوص به خودتان را پیدا کنید. علاوه بر این، نویسنده مثال‌های بسیاری هم از زندگی شخصی خودش می‌زند که به وضوح بیشتر مطالب کمک می‌کند.

 

 

بهترین خودت باش

اگر قرار باشد که فقط یک کار برای خداحافظی کردن با حس شرم یا خجالت انجام دهیم، آن کار، این است که خودمان را بپذیریم. همانگونه که هستیم. با تمام خوبی‌ها و بدی‌ها. با تمام تجربه‌هایی که از سر گذراندیم و بالاخره با تمام کاستی‌هایی که داریم. در بسیاری از موارد حس خجالت فقط به این دلیل پیش می‌آید که ما خودمان را دست‌کم می‌گیریم و یا خود را کمتر از دیگران می‌پنداریم. حالا برای بالا بردن عزت نفس و پذیرش خود راه حلی هم هست؟ ایلین ولتروت در کتاب بهترین خودت باش، راه حلی عالی برای ما دارد. او برای ما یک چیز را واضح می‌کند و آن این است که نباید اجازه دهیم انتظارات دیگران از ما، انتظارات ما از خودمان را شکل دهند. در واقع او به کمک این کتاب به ما می‌آموزد که با اختصاص دادن زمانی به خودمان در طول روز، آرامش را پیدا می‌کنیم. آرامشی که به ما اجازه متفاوت بودن، اظهار نظر کردن، نترسیدن و غلبه بر خجالت را می‌دهد.

 

 

صحبت کردن در جمع به زبان ساده

صحبت کردن در جمع فقط به معنای گفتگو و خوش و بش کردن با جمع دوستان و فامیل نیست. بلکه دنیای وسیع‌تری را در بر می‌گیرد. سخنرانی کردن یا به عبارتی، نطق کردن هم یکی از همان دنیاها است. حال تصور کنید که قرار است جلوی جمعی بایستید و برایشان سخنرانی کنید. علاوه بر اینکه باید بر احساس خجالتی که دارید، غلبه کنید، موارد دیگری هم هست که باید در خاطر داشته باشید.

 

خجالت

 کتاب خجالت، یک داستان کودکانه از مجموعه «احساسات خود را بشناسیم» است. این کتاب و کتاب‌های دیگر این مجموعه در قالب یک داستان به کودکان و به والدین آن‌ها کمک می‌کنند تا احساساتشان را بشناسند و بتوانند در شرایط مختلف، آن‌ها را بروز دهند، یا در بعضی موارد، مثل همین داستان، بر آن غلبه کنند.

 

 

 گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 18 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


 این مقاله زیر مجموعه خدمات چاپ می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش، چاپ کتاب، کتاب روانشناسی، روانشناسی شخصیت، روانشناسی ازدواج

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu