images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

انواع کاغذ دیواری چاپی

انواع کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری

انواع مختلف کاغذ دیواری از قبل از قرن هجدهم برای پوشاندن دیوارها و نقش یک عنصر تزئینی برای فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می گرفت. این به ویژه در دوره رنسانس به عنوان یک جایگزین مقرون به صرفه برای ملیله ها ظاهر شد، که در آن زمان توسط طبقات ثروتمند برای پوشاندن دیوارهای سنگی، دور نگه داشتن گرما و رنگ دادن به اتاق هایشان استفاده می شد. کاغذ دیواری قبلی به جای الگوها، صحنه ها را نشان می داد و دو سازنده بزرگ آن انگلستان و فرانسه بودند. چین نیز در اواخر قرن هفدهم شروع به تولید کاغذ دیواری با کیفیت بالا کرد. نقاشی دستی و گران قیمت بود و به همین دلیل بیشتر در کاخ ها استفاده می شد.با ورود به قرن بیستم، کاغذ دیواری طرح دار به یک ماده ضروری برای تکمیل دیوار برای خانه ها تبدیل شد. با این حال، در نیمه راه قرن، محبوبیت خود را به نقاشی ساده از دست داده بود. کاغذ دیواری ممکن است آن چیزی نباشد که در حال حاضر مرسوم است، اما همچنان گزینه ای برای تکمیل دیوار است که ارزش بررسی دارد – واقعاً می تواند به زیبایی اتاق هایی با فضای کم اضافه کند. سازندگان اخیرا کاغذ دیواری هایی را با برخی ویژگی های مفید مانند مسدود کردن امواج وای فای، محافظت از دیوارها در برابر سقوط در هنگام زلزله، یا برای اهداف روشنایی با استفاده از ال ای دی، بازسازی کرده اند. همچنین، تکنیک های کاغذ دیواری از چاپ و شابلون روی چوب به چاپ دیجیتال تکامل یافته است. کاغذ دیواری معمولا به صورت رول فروخته می شود. کاغذ دیواری آمریکایی 27 اینچ (69 سانتی متر) عرض و 27 فوت (8.2 متر) طول دارد، در حالی که کاغذ دیواری اروپایی 21.5 اینچ عرض و 33 فوت (10 متر) طول دارد. اکنون، تمام دلایلی که چرا انتخاب کاغذ دیواری به عنوان سطح تکمیل دیوارهای خانه ایده خوبی است و چرا ممکن است اینطور نباشد را بررسی خواهیم کرد. سپس، مجموعه‌ای از انواع کاغذ دیواری‌ها را فهرست می‌کنیم و به طور خلاصه بهترین کاربردهای آن‌ها را مورد بحث قرار می‌دهیم.

 

 

چرا از کاغذ دیواری استفاده کنیم؟

کاغذ دیواری ممکن است گرانتر از رنگ باشد اما انواع مختلفی دارد. که برخی از آنها کاملاً مقرون به صرفه هستند. این در طیف گسترده ای از طرح ها، الگوها و پوشش های سطحی موجود است. راه های زیادی برای چسباندن کاغذ دیواری به دیوارها وجود دارد که عبارتند از: چسباندن دیوار، چسباندن کاغذ و پوسته کردن و چسباندن. کاغذ دیواری و به خصوص لایه برداری و چسباندن آن را می توان به راحتی جدا کرد و جایگزین کرد. برخی از انواع می توانند بیش از 15 سال دوام بیاورند. بسیاری از انواع کاغذ دیواری قابل شستشو هستند. برخی از انواع به دلیل دوام و نگهداری آسان می توانند برای مناطق شلوغ خانه استفاده شوند. همچنین می‌توان از کاغذ دیواری برای شخصی‌سازی خانه‌های موقت مانند خوابگاه‌ها و خانه‌های اجاره‌ای استفاده کرد، زیرا می‌توان آن‌ها را به‌راحتی نصب کرد و بدون باقی ماندن ردی از آن جدا کرد. این می تواند دیوارهای ناهموار را بپوشاند و عیوب را به راحتی پنهان کند، با آماده سازی اولیه کمی. کاغذ دیواری را می توان دوستدار محیط زیست دانست، زیرا می توان آن را صرفاً از مواد طبیعی تولید کرد و چسب های آن حاوی مواد شیمیایی مضر نیستند.

 

چرا از کاغذ دیواری استفاده نمی کنید؟

گرانتر از رنگ است. نگهداری و حذف کاغذ دیواری سنتی دشوار است. لبه ها ممکن است از دیوار جدا شوند، به خصوص در هوای مرطوب، و نیاز به چسباندن یا چسباندن مجدد دارند. الگوها باید با هم تطبیق داده شوند و به خوبی همسو شوند. این به دقت زیادی نیاز دارد. نمی توان آن را روی بتن خام و دیوارهای بافت دار اعمال کرد. رنگ کاغذ دیواری ممکن است تحت تأثیر نور و سایه قرار گیرد. قسمت هایی که روزانه در معرض نور خورشید هستند ممکن است بسوزند. انواع شکننده تر کاغذ دیواری ممکن است بیش از 5 سال عمر نکنند.

 

انواع کاغذ دیواری

 

1. کاغذ دیواری لاینر

این نوع کاغذ دیواری که به کاغذ آستر نیز معروف است از کاغذ یا فایبرگلاس ساخته می شود. برای پنهان کردن عیوب دیوار و به حداقل رساندن تعمیرات موثر است و می تواند پایه ای برای انواع کاغذ دیواری ظریف تر باشد. می توان از آن به تنهایی استفاده کرد و حتی ممکن است رنگ آمیزی شود. علاوه بر این، اعمال و حذف آن آسان است.

 

کاغذ دیواری لاینر

 

2. کاغذ دیواری چاپ شده

این نوع معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد و در طیف گسترده ای از رنگ ها و الگوها موجود است. کاغذ دیواری چاپ دیجیتال معمولاً ارزان تر از چاپ دستی است و می توان آن را به صورت انبوه تولید کرد، اما به راحتی پاره می شود. همچنین جوهر چاپ بر پایه آب است، بنابراین بهتر است در آشپزخانه و حمام استفاده نشود.

 

انواع کاغذ دیواری

 

3. کاغذ دیواری وینیل

این نوع کاغذ دیواری از کاغذ چاپی با روکش وینیل لایه ای تشکیل شده است. این کاغذ دیواری به دلیل دوام بالا، رایج ترین نوع کاغذ دیواری است که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد. هرچه لایه پوشش وینیل ضخیم تر باشد، کاغذ دیواری بادوام تر خواهد بود. کاغذ وینیل را می توان در آشپزخانه و حمام استفاده کرد، زیرا می تواند بخار را تحمل کند. همچنین می توان آن را شست و نگهداری را آسان کرد.

 

کاغذ دیواری وینیل

 

4. کاغذ دیواری فویل

یک فویل فلزی صیقلی به عنوان پایه ای برای این نوع استفاده می شود تا به فضای داخلی جلوه ای فلزی براق بدهد. کاغذ دیواری فویلی به دلیل انعکاس بالا، عیوب دیوار را برجسته می کند. بنابراین، ابتدا دیوار پایه باید تعمیر، درمان یا با کاغذ آستر پوشانده شود. فرآیند آستر و چسبندگی باید به اندازه کافی مرتب باشد، تا بازتاب و درخشندگی فویل را از بین نبرد.

 

کاغذ دیواری فویل

 

5. تصویر زمینه گله

کاغذ دیواری گله به دلیل الگوهای سه بعدی فازی خود متمایز است که از الیاف مخملی مانندی که روی پایه کاغذ چاپ شده است، ایجاد شده است. این یکی از گران ترین انواع کاغذ دیواری است، اما نگهداری از آن دشوار است. بافت مخملی آن حس لوکس بودن را منعکس می کند. با این حال، قابل شستشو نیست و ممکن است به سختی برداشته شود. بر این اساس، بهتر است برای اتاق هایی با ترافیک کمتر مانند اتاق خواب اصلی یا اتاق مهمان استفاده شود.

 

کاغذ دیواری گله

 

6. کاغذ دیواری مایلار

کاغذ دیواری مایلار شامل یک پایه کاغذ چاپ شده و یک فیلم پلی استر روی آن است. ظاهری مرطوب یا براق دارد، به نوعی شبیه کاغذ دیواری فویل است، و به همین ترتیب، عیوب دیوار را برجسته می کند، بنابراین توصیه می شود کاغذ دیواری قبلی را پوشش دهید. لایه پلی استر امکان شستشوی کاغذ دیواری مایلار را فراهم می کند و همچنین به راحتی جدا می شود. با این حال، برای جلوگیری از چروک شدن کاغذ، باید در فرآیند نصب دقت بیشتری کرد. بیشتر برای آشپزخانه و حمام استفاده می شود.

 

کاغذ دیواری مایلار

 

7. کاغذ دیواری بامبو

این نوع از بامبو طبیعی ساخته شده و روی کاغذ چسبانده شده است. سازگار با محیط زیست است و رنگ آن به دلیل پایه طبیعی از یک رول به رول دیگر متفاوت است. با این حال، هنگام چسباندن و نصب نیاز به درمان ظریفی دارد زیرا چسب ها می توانند ظاهر آن را خراب کنند و قابل شستشو نیست.

 

کافذ دیواری بامبو

 

 

 گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها و خواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


این مقاله زیر مجموعه خدمات دکوراسیون داخلیچاپ کاغذ دیواری می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش، دکوراسیون داخلی، خانه مدرن، کاغذ دیواری، پوستر، نصب کاغذدیواری، زیبایی خانه، تزئین منزل، اتاق کودک، سالن پذیرایی

 

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu