images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

نقاشی دیجیتال

نقاشی دیجیتال چیست؟

آشنایی با نقاشی دیجیتال

نقاشی دیجیتال فرآیند نقاشی روی تبلت و ایجاد آثار هنری به صورت دیجیتالی بر روی کامپیوتر است. این کار از طریق نرم افزار نقاشی انجام می شود که مانند نقاشی سنتی از قلم مو استفاده می کند.نقاشی دیجیتال دارای تفاوت های ظریف و چالش های زیادی است.

اکنون که تبلت ها رایج تر شده اند، گزینه های زیادی برای برنامه ها و ابزارهای نقاشی دیجیتال وجود دارد.این پیشرفت ها یادگیری نحوه ایجاد یک نقاشی دیجیتال را بسیار آسان کرده است.گزینه های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند و به شما امکان می دهد خود را هنرمندانه بیان کنید، بسیاری از آنها چیزهایی هستند که قبلاً دیده نشده اند.حتی اگر قبلاً مداد یا قلم مو را برداشته اید، می توانید فرآیند نقاشی دیجیتال را یاد بگیرید. البته، مانند تمام تلاش های هنری، تکنیک های نقاشی دیجیتال برای تسلط به زمان و تمرین نیاز دارد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که نرم افزار نقاشی دیجیتال خود را انتخاب کنید. این می تواند یک برنامه در کامپیوتر یا یک اپلیکیشن اندروید باشد.

 

نقاشی دیجیتال

 

بسیاری از هنرمندان به نقاشی دیجیتال روی می آورند زیرا در دراز مدت ارزان تر است (مواد کمتر) و در دنیای انیمیشن، تصویرسازی و هنر بازی دوبعدی یک ضرورت است.

به علاوه، در حال حاضر ورود به نقاشی دیجیتال بسیار ساده تر است، زیرا رایانه ها بسیار سریعتر و قدرتمندتر هستند. این بدان معناست که آنها می توانند ضربه های قلم مو بسیار سریع، حساسیت فشار دقیق تر، و فایل های بزرگتر را بدون هیچ گونه تاخیر انجام دهند.

 

برای شروع نقاشی دیجیتال به چه ابزار هایی نیاز داریم؟

  • کامپیوتر - رومیزی یا لپ تاپ، مک یا رایانه شخصی
  • تبلت و قلم گرافیکی
  • نرم افزار تصویرسازی (نه نرم افزار رنگ آمیزی شما) – Corel Painter هم برای PC و هم برای Mac در دسترس است
  • برس رنگ دیجیتال

 

نحوه نقاشی دیجیتال

 

photoshop نیز یکی از برنامه هایی است که شما میتوانید با استفاده از آن نقاشی دیجیتال را شروع کنید . در مقاله های گذشته سری آموزش photoshop قرار داده شده است که میتوانید از آن ها استفاده کنید

و با نرم افزار نقاشی مدرن می توانید از لایه های دیجیتال برای کار خود استفاده کنید تا در زمان صرفه جویی کنید.دستیابی به این امر با رسانه های سنتی چندان آسان نیست. ایده لایه‌ها این است که روی لایه‌های تخیلی مختلف نقاشی می‌کشید (یا طراحی می کنید) که همه در کنار هم قرار می‌گیرند تا قطعه نهایی ایجاد شود. بنابراین اگر می خواهید چیزی را تغییر دهید، کافی است آن لایه را حذف کنید و دوباره امتحان کنید.

 

 

استفاده از brush :

شما به سرعت متوجه خواهید شد که تعداد زیادی brush(براش) وجود دارد که می توانید هنگام ایجاد یک نقاشی دیجیتال استفاده کنید. کشف این براش ها شاید مهم‌ترین اصول اولیه نقاشی دیجیتال باشد. شما باید یاد بگیرید که از کدام قلم مو برای چه افکتی، اندازه و تنظیماتی که نیاز دارید و چه نوع فشاری را می خواهید استفاده کنید.

اگر شما ندانید چگونه باید قلم مو خود در نقاشی دیجیتال استفاده کنید هیچگاه به نتیجه نمیرسید و بدون در نظر گرفتن عنوان مجموعه براش، هیچ براشی ظاهر خاصی را تضمین نمی کند. تنها راه برای به دست آوردن نقاشی های دیجیتال بهتر، تمرین است.

 

قلم مو نقاشی دیجیتال

 

برس ها را می توان برای کارهای مختلفی استفاده کرد. برخی از این موارد عبارتند از:
طراحی
رنگ آمیزی
پر کردن مناطق بزرگ با رنگ، مانند ابزار معروف Paint Bucket
انجام سایه‌زنی عمومی با رنگ‌های تیره، هایلایت و میانی
اضافه کردن بافت های واقعی
نقاشی سریع در الگوها
جزئیات تنظیم دقیق


در طول دوره نقاشی دیجیتال، احتمالاً برای همه این موارد از قلم مو استفاده خواهید کرد. تنوع گسترده براش ها به این معنی است که شما معمولاً می توانید براش مناسب را برای کار پیدا کنید. اگر نمی توانید، نرم افزار نقاشی دیجیتال خوب به شما این امکان را می دهد که براش های موجود را تغییر دهید. گاهی اوقات می توانید با تغییر دادن این تنظیمات، کل ظاهر براش را تغییر دهید.

 گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


 این مقاله زیر مجموعه خدمات چاپ روی بوم نقاشی / تابلو بوم نقاشی دیجیتال / چاپ / طراحی می باشد.


کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش، طراحی تبلیغاتی، چاپ، چاپ دیجیتال، نقاشی دیجیتال، فتوشاپ، آموزش فتوشاپ، طراحی

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu