images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

دیجیتال مارکتینگ که به آن بازاریابی آنلاین نیز می گویند، به تمام تلاش های بازاریابی که در اینترنت انجام می شود اشاره دارد. کسب‌وکارها از کانال‌های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و سایر وب‌سایت‌ها برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده می‌کنند. این شامل ارتباط از طریق پیام های متنی یا چند رسانه ای نیز می شود.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست

 

بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی دیجیتال:

اگرچه ممکن است گاهی اوقات عبارات «بازاریابی دیجیتال» و «بازاریابی درونگرا» را به جای یکدیگر مشاهده کنید، لازم است بدانید که آنها یکسان نیستند. بازاریابی دیجیتال یک اصطلاح کلی تری است که برای هر تاکتیک بازاریابی که شامل رسانه های دیجیتال، پلتفرم ها یا روش های ارتباطی باشد، کاربرد دارد. گفتنی است، بازاریابی درونگرا در واقع نوعی بازاریابی دیجیتال است، به خصوص در مقایسه با بازاریابی برونگرا.

بازاریابی برون‌گرا احتمالاً همان چیزی است که وقتی رویکرد بازاریابی سنتی‌تری را تصور می‌کنید به آن فکر می‌کنید. تاکتیک‌های بازاریابی را در نظر بگیرید که تلاش می‌کنند تا حد امکان به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنند، صرف نظر از اینکه آیا آنها به محصول تبلیغ شده علاقه نشان داده‌اند یا خیر.

مثال‌ها شامل رویکردهای آفلاین مانند نمایشگاه‌های تجاری و تماس‌های سرد، و همچنین تاکتیک‌های آنلاین مانند تبلیغات بنری قدیمی و انفجارهای ایمیل بدون هدف است.

از سوی دیگر، بازاریابی درونگرا درباره استراتژی های متمرکزی است که برای دستیابی به مخاطب ایده آل از مشتریان بالقوه طراحی شده اند.

اینها افرادی هستند که یا علاقه فعالی به نوع محلول فروخته شده نشان داده اند یا با نقاط دردناکی که راه حل می تواند برطرف کند، دست و پنجه نرم می کنند. محتوای بازاریابی درونگرا به گونه ای طراحی شده است که برای این مخاطب مفید، سرگرم کننده یا ارزشمند باشد.

نمونه‌های معروف تکنیک‌های بازاریابی درونگرا موثر شامل وبلاگ‌های موضوعی خاص، کتاب‌های الکترونیکی، ویدئوها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و سمینارهای مبتنی بر وب است.

 

بازاریابی دیجیتال

 

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا از طریق روش های سنتی به مخاطبان بیشتری نسبت به آنچه که می توانستید دست یابید و بالقوه هایی را که احتمال خرید محصول یا خدمات شما را دارند هدف قرار دهید. علاوه بر این، اغلب مقرون به صرفه‌تر از تبلیغات سنتی است و به شما امکان می‌دهد موفقیت را به صورت روزانه اندازه‌گیری کنید و آن‌طور که مناسب می‌دانید حرکت کنید.

 

چند مزیت عمده دیجیتال مارکتینگ وجود دارد:

  • شما می‌توانید تلاش‌های خود را فقط روی مشتریان احتمالی برای خرید محصول یا خدمات خود متمرکز کنید.
  • مقرون به صرفه تر از روش های بازاریابی برون گرا است.
  • بازاریابی دیجیتال زمین بازی را در صنعت شما یکسان می کند و به شما امکان می دهد با برندهای بزرگتر رقابت کنید.
  • دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری است.
  • تطبیق و تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتال آسان تر است.
  • دیجیتال مارکتینگ می تواند نرخ تبدیل و کیفیت سرنخ های شما را بهبود بخشد.
  • شما می توانید در هر مرحله با بازاریابی دیجیتال مخاطبان را جذب کنید.

 

عکس زیر 10 راه و روش بازاریابی آنلاین و دیجیتال را معرفی می کند :

 

روش های بازاریابی دیجیتال

 

نمونه هایی از دارایی های دیجیتال مارکتینگ:

به طور خلاصه، دارایی دیجیتال مارکتینگ هر ابزاری است که شما به صورت آنلاین از آن استفاده می کنید. در اینجا چند نمونه از رایج‌ترین نمونه‌ها آورده شده است:

  • پروفایل های رسانه های اجتماعی
  • سایت اینترنتی
  • تصاویر و محتوای ویدیویی
  • پست های وبلاگ و کتاب های الکترونیکی
  • نظرات و نظرات مشتریان
  • لوگوها، تصاویر یا نمادهای مفهومی.

 

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها و خواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


 این مقاله زیر مجموعه خدمات دیجیتال مارکتینگ / مشاوره و طراحی / مشاوره تبلیغاتی می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش،بازاریابی درونگرا، بازاریابی برونگرا، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی آنلاین، انواع تبلیغات، تبلیغات، مشاوره تبلیغاتی، طراحی تبلیغاتی، نمایشگاه های تبلیغاتی، سازه های نمایشگاهی، بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ 

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu