PPC چیست؟
چقدر در مورد PPC می دانید؟
چقدر در مورد بازاریابی PPC شنیده اید، یا از قبل می دانید که آیا می خواهید از PPC برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده کنید؟ اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، به جای درستی آمده اید!
ابتدا، ما باید PPC را تعریف کنیم و یک درک اساسی از نحوه عملکرد تبلیغات PPC ایجاد کنیم.
PPC چیست؟
PPC مخفف pay per click، مدلی از بازاریابی اینترنتی است که در آن تبلیغکنندگان هر بار که روی یکی از تبلیغاتشان کلیک میشود، هزینهای را پرداخت میکنند. اساساً، این راهی برای خرید بازدید از سایت شما است، به جای تلاش برای “کسب” این بازدیدها به صورت ارگانیک.
تبلیغات موتورهای جستجو یکی از محبوب ترین شکل های PPC است. این به تبلیغکنندگان اجازه میدهد زمانی که شخصی کلمه کلیدی مرتبط با پیشنهاد کسبوکارشان را جستجو میکند، برای قرار دادن آگهی در لینکهای حمایتشده موتور جستجو پیشنهاد بدهند. به عنوان مثال، اگر ما برای کلمه کلیدی “نرم افزار PPC” پیشنهاد بدهیم، ممکن است تبلیغ ما در بالاترین نقطه در صفحه نتایج گوگل نمایش داده شود.
هر بار که تبلیغ ما کلیک می شود، بازدیدکننده ای را به وب سایت ما می فرستد، باید هزینه کمی را به موتور جستجو پرداخت کنیم. هنگامی که PPC به درستی کار می کند، هزینه آن ناچیز است، زیرا ارزش بازدید بیشتر از مبلغی است که برای آن پرداخت می کنید. به عبارت دیگر، اگر برای یک کلیک 3 دلار بپردازیم، اما کلیک منجر به فروش 300 دلاری شود، سود زیادی به دست آورده ایم.
چیزهای زیادی برای ایجاد یک کمپین PPC برنده انجام می شود: از تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی مناسب، سازماندهی آن کلمات کلیدی در کمپین ها، گروه های تبلیغاتی به خوبی سازماندهی شده تا راه اندازی صفحات فرود PPC که برای تبدیل بهینه شده اند. موتورهای جستجو به تبلیغکنندگانی که میتوانند کمپینهای PPC را هدفمند و مرتبط ایجاد کنند، با دریافت هزینه کمتر برای کلیکهای تبلیغاتی به آنها پاداش میدهند. اگر تبلیغات و صفحات فرود شما برای کاربران مفید و راضی کننده باشد، گوگل به ازای هر کلیک هزینه کمتری از شما دریافت می کند که منجر به سود بیشتر برای کسب و کار شما می شود. بنابراین اگر می خواهید استفاده از PPC را شروع کنید، مهم است که یاد بگیرید چگونه آن را به درستی انجام دهید.
تبلیغات گوگل چیست؟
Google Ads تنها محبوب ترین سیستم تبلیغاتی PPC در جهان است. پلت فرم Ads به کسب و کارها امکان می دهد تبلیغاتی را ایجاد کنند که در موتور جستجوی Google و سایر ویژگی های Google ظاهر می شود.
Google Ads بر اساس مدل پرداخت به ازای کلیک عمل می کند، که در آن کاربران برای کلمات کلیدی پیشنهاد می دهند و برای هر کلیک روی تبلیغات خود هزینه می پردازند. هر بار که یک جستجو آغاز می شود، گوگل به جمع تبلیغ کنندگان تبلیغات می پردازد و مجموعه ای از برندگان را برای نمایش در فضای تبلیغاتی ارزشمند در صفحه نتایج جستجوی خود انتخاب می کند. «برندگان» بر اساس ترکیبی از عوامل، از جمله کیفیت و ارتباط کلمات کلیدی و کمپینهای تبلیغاتی، و همچنین اندازه پیشنهادات کلمه کلیدی انتخاب میشوند.
به طور خاص، اینکه چه کسی در صفحه ظاهر میشود بر اساس رتبه آگهی تبلیغکننده و معیاری است که با ضرب دو عامل کلیدی محاسبه میشود – قیمت پیشنهادی CPC (بالاترین مبلغی که یک تبلیغکننده مایل به خرج کردن است) و امتیاز کیفیت (مقداری که در نظر گرفته میشود). نرخ کلیک شما، ارتباط و کیفیت صفحه فرود). این سیستم به تبلیغ کنندگان برنده اجازه می دهد تا با هزینه ای متناسب با بودجه آنها به مشتریان بالقوه دست یابند. این در اصل نوعی حراج است. اینفوگرافیک زیر نحوه عملکرد حراج Google Ads را نشان می دهد.
انجام بازاریابی PPC از طریق Google Ads بسیار ارزشمند است، زیرا گوگل به عنوان محبوب ترین موتور جستجو، حجم عظیمی از ترافیک را دریافت می کند و بنابراین بیشترین بازدید و کلیک را به تبلیغات شما ارائه می دهد. اینکه تبلیغات PPC شما هر چند وقت یکبار ظاهر می شود بستگی به این دارد که کدام کلمات کلیدی و انواع تطابق را انتخاب کنید. در حالی که تعدادی از عوامل تعیین کننده میزان موفقیت کمپین تبلیغاتی PPC شما هستند، شما می توانید با تمرکز بر موارد زیر به دستاوردهای زیادی برسید:
- ارتباط کلمه کلیدی – ایجاد لیست کلمات کلیدی PPC مرتبط، گروه های کلیدی فشرده و متن تبلیغاتی مناسب.
- کیفیت صفحه فرود – ایجاد صفحات فرود بهینه شده با محتوای متقاعد کننده، مرتبط و یک فراخوان روشن برای اقدام، متناسب با درخواست های جستجوی خاص.
- امتیاز کیفیت – امتیاز کیفیت رتبهبندی گوگل از کیفیت و ارتباط کلمات کلیدی، صفحات فرود و کمپینهای PPC شما است. تبلیغکنندگانی که امتیازهای کیفی بهتری دارند، با هزینههای کمتر، کلیکهای بیشتری روی تبلیغات دریافت میکنند.
- خلاقانه – کپی تبلیغاتی جذاب بسیار مهم است. و اگر در شبکه نمایش تبلیغ میکنید، میتوانید از ابزاری مانند Smart Ads Creator رایگان ما برای ایجاد تبلیغات با کیفیت طراح که نیاز به کلیک دارند استفاده کنید.
تحقیق کلمات کلیدی PPC
تحقیق کلمات کلیدی برای PPC می تواند بسیار زمان بر باشد، اما همچنین فوق العاده مهم است. کل کمپین PPC شما بر اساس کلمات کلیدی ساخته شده است و موفق ترین تبلیغ کنندگان Google Ads به طور مداوم لیست کلمات کلیدی PPC خود را رشد و اصلاح می کنند. اگر فقط یک بار تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید، زمانی که اولین کمپین خود را ایجاد می کنید، احتمالاً صدها هزار کلمه کلیدی ارزشمند، طولانی، کم هزینه و بسیار مرتبط را که می توانند ترافیک سایت شما را افزایش دهند، از دست داده اید.
یک لیست کلیدواژه PPC موثر باید باشد:
- مرتبط – البته، شما نمی خواهید برای ترافیک وب که هیچ ارتباطی با کسب و کار شما ندارد، هزینه پرداخت کنید. شما می خواهید کلمات کلیدی هدفمندی را پیدا کنید که منجر به نرخ کلیک PPC بالاتر، هزینه موثر هر کلیک و افزایش سود شود. این بدان معناست که کلمات کلیدی که بر روی آنها پیشنهاد می دهید باید با پیشنهادهایی که می فروشید مرتبط باشند.
- جامع – تحقیق کلمه کلیدی شما نه تنها باید شامل محبوب ترین و پر جستجوترین عبارات در جایگاه شما باشد، بلکه باید شامل دنباله طولانی جستجو نیز باشد. کلمات کلیدی دم بلند خاص تر و کمتر متداول هستند، اما اکثریت ترافیک ناشی از جستجو را تشکیل می دهند. علاوه بر این، آنها رقابتی کمتری دارند و بنابراین هزینه کمتری دارند.
- گسترده – شما می خواهید به طور مداوم کمپین های خود را اصلاح و گسترش دهید و محیطی ایجاد کنید که در آن لیست کلمات کلیدی شما به طور مداوم در حال رشد و انطباق باشد.
گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها و خواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.
این مقاله زیر مجموعه خدمات دیجیتال مارکتینگ / مشاوره و طراحی / مشاوره تبلیغاتی می باشد.
کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش،بازاریابی PPC، بازاریابی درونگرا، بازاریابی برونگرا، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی آنلاین، انواع تبلیغات، تبلیغات، مشاوره تبلیغاتی، طراحی تبلیغاتی، نمایشگاه های تبلیغاتی، سازه های نمایشگاهی، بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ