images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

SEM چیست و چه تفاوتی با SEO دارد؟

SEM چیست و چه تفاوتی با SEO دارد؟

SEM چیست؟

بازاریابی موتورهای جستجو (معمولاً به اختصار SEM) فرآیند به دست آوردن ترافیک وب سایت با خرید تبلیغات در موتورهای جستجو است. قبلاً این اصطلاح شامل SEO و فعالیت های جستجوی پولی می شد، اما اخیراً یک تمایز کلیدی بین این دو حوزه وجود دارد.

 

serp چیست؟

(search engine results page) serp صفحه نتایج موتورهای جستجو صفحه ای است که توسط یک موتور جستجو در پاسخ به یک جستجوی کاربر ارائه می شود که معمولاً سرویس ها شامل دو نوع محتوای ارگانیک (SEO) و پولی (SEM) هستند.

 

تفاوت بین SEM و SEO:

دو دسته عمده در بازاریابی جستجو وجود دارد:

SEM از استراتژی های پولی برای نمایش در جستجو استفاده می کند

سئو از استراتژی های ارگانیک برای نمایش در جستجو استفاده می کند.

 

SEM vs SEO

 

محبوب ترین موتورهای جستجو:

google: گوگل که بزرگترین موتور جستجوی جهان با 77.82 درصد از سهم بازار جهانی است، انتخاب اصلی یک بازاریاب برای دسترسی پولی و ارگانیک است. گوگل 1.6 میلیارد بازدید کننده ماهانه منحصر به فرد در سراسر جهان دارد.

Bing: بینگ 400 میلیون بازدید کننده ماهانه منحصر به فرد و 7.96 درصد از سهم بازار جهانی دارد. Bing اغلب دو برابر بیشتر از Google پیشنهادات تکمیل خودکار تولید می کند و جستجوی ویدیویی عالی دارد، بنابراین تبلیغات Bing نیز یک گزینه تبلیغاتی محبوب در بین بازاریابان است.

Baidu: بایدو با بیش از 80 درصد از سهم بازار چین و 6.37 درصد از سهم بازار جهانی، محبوب ترین موتور جستجو در چین است.

Yahoo: یاهو با 300 میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد ماهانه، 6.58 درصد از سهم بازار جهانی را در اختیار دارد و عمدتاً با بینگ رقابت می کند. البته شایان ذکر است که ورایزون یاهو را به مبلغ 4.8 میلیارد دلار خریداری کرده و در حال برنامه ریزی برای ادغام آن با AOL است که 125 میلیون بازدید کننده ماهانه منحصر به فرد و 0.13 درصد از سهم بازار جهانی دارد.

 

موتور های جست و جو گر

 

چه چیزی باید در مورد SEM بدانید؟

به طور کلی، بازاریابان از ترکیبی از تکنیک های مختلف بازاریابی جستجوی پولی و ارگانیک برای هدایت ترافیک به سایت خود استفاده می کنند.

تبلیغات پولی شامل موارد زیر است:

  • تبلیغات جستجو (تبلیغات، تبلیغات بینگ)
  • تبلیغات فهرست محصولات یا تبلیغات خرید
  • تبلیغات نمایشی و بنری
  • تبلیغات موبایل
  • تبلیغات رسانه های اجتماعی (تبلیغات فیس بوک، لینکدین، توییتر، اینستاگرام، پینترست)
  • هدف گذاری مجدد و بازاریابی مجدد

 

SEM چیست؟

 

سئو شامل:

سئوی صفحه (بهینه سازی کلمات کلیدی، ایجاد محتوا، معماری اطلاعات، لینک سازی داخلی، UX، اثبات اجتماعی، یکپارچه سازی رسانه های اجتماعی و غیره)

سئوی خارج از صفحه (لینک سازی، نقشه سایت XML)

همه پرس و جوهای جستجو را می توان به سه نوع اصلی طبقه بندی کرد:

اطلاعاتی: دارای هدف تجاری بسیار پایین است، کاربر به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع خاص است.

ناوبری: کاربر در تلاش است تا سایتی را که آدرس اینترنتی آن را دیگر نمی تواند به خاطر بسپارد یا یک هدف ناوبری مشابه را پیدا کند.

تراکنشی: دارای هدف تجاری بالایی است، کاربر به دنبال خرید است. SERPهای تراکنش معمولاً آنهایی هستند که تبلیغات پولی را نشان می دهند.

 

تفاوت SEO و SEM

 

انواع پرس و جوهای جستجو همچنین می توانند نشان دهند که کاربر در کجا سفر خریدار است و به بازاریابان اجازه می دهد تا تکنیک های بهینه سازی قیف تبدیل مناسب را اعمال کنند.

جستجوی ارگانیک برای خرده فروشان آنلاین بسیار مهم است، زیرا بسیاری از مطالعات نشان می دهد که حدود 50 درصد از ترافیک وب سایت را هدایت می کند. وقتی صحبت از بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای تجارت الکترونیک می‌شود، بازاریابان در مورد آزمایش همه روش‌های موجود برای تلاش برای دستیابی به رتبه‌های بالاتر وسواس دارند. منطق بسیار ساده است: موقعیت های بالاتر در SERP ها به طور خودکار منجر به برداشت های بالاتر و نرخ کلیک بهتر می شود. بازدیدکنندگان بیشتر از فروشگاه شما در نهایت باید به تبدیل بهتر و درآمد بالاتر تبدیل شوند.

تبلیغات جستجوی پولی بر سرمایه گذاری در انواع تبلیغات مناسب برای دستیابی به موقعیت های برجسته در صفحات نتایج موتورهای جستجو و هدایت ترافیک به سایت متمرکز است. تبلیغات جستجوی بهینه شده گاهی اوقات می توانند موقعیت های بالاتری نسبت به نتایج جستجوی ارگانیک کسب کنند، در حالی که سایر تبلیغات ممکن است در سمت راست صفحه مرورگر نمایش داده شوند. موفقیت کمپین جستجوی پولی به هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب و انتخاب کانال های تبلیغاتی بهینه بستگی دارد.

حداقل 39 درصد از ترافیک وب‌سایت‌های مسافرتی ناشی از جستجوهای ارگانیک Google است، بنابراین همیشه مطمئن شوید که از ترکیبی از SEO و SEM استفاده می‌کنید .

 

 

 گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


 این مقاله زیر مجموعه خدمات مشاوره و طراحیدیجیتال مارکتینگشبکه های اجتماعی می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش، طراحی سایت، فضای مجازی، اینستاگرام، دیجیتال مارکتینگ،برندینگ، بازاریابی، تبلیغات، ذهنیت استراتژیک، مدیریت استراتژیک، برنامه ریزی استراتژیک، تبلیغات، کمپین تبلبغاتی، برندینگ، شبکه اجتماعی، وب سایت، استراتژی تبلیغاتی، مارکتینگ استراتژی

 

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu