images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

راهنمای ارسال فایل

چک لیست طرح و نقش برای فایل های چاپی :

زمانی که سند گرافیکی و فایل های چاپی را خلق می کنید باید چندین مورد را به خاطر بسپارید. بنابراین نکاتی را برای شما خاطر نشان می کنیم تا بتوانید فایل های چاپی قابل قبولی را خلق کنید. موارد مختلف مانند رنگ، اندازه، فرمت، ضخامت خطوط ؛ حاشیه اطمینان و بهترین رزولوشن فایل های تصویری را برای شما توضیح می دهیم. حالا بدون هیچ مشکلی سند گرافیکی و فایل های چاپی خود را تولید کنید!

 

1- رنگ در فایل های گرافیکی

فایل های خود را با استفاده از مود CMYK تنظیم کنید، مود RGB را مدنظر قرار ندهید.

  • شکی چهار رنگ برای متن مشکی جدا اجتناب کنید، به جای آن، رنگ فونت و متن خود را به 100% مشکی تغییر دهید.
  • زمانی که از رنگ های به خصوصی (پانتون یا HKS) استفاده می فرمایید، حجم و گستردگی رنگ های دلخواه ...

 

2- اندازه فایل نهایی

اندازه نهایی فایل خود را مشخص بفرمایید.

  • در صورت امکان اندازه فایل خود را مشخص فرموده و آنرا سفارش بدهید (با درنظر گرفتن حاشیه برش). توجه داشته باشید که فرمت های کوچکتر نسبت به فایل های بزرگتر می تواند به کاهش کیفیت چاپ منجر شود. برای مثال، تغییر در فلایر و یا تراکت A6 به فلایر و یا تراکت A4 ، کیفیت چاپ محصول نهایی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. نبود حاشیه برش می تواند منجر به ایجاد لبه های سفیدرنگ در محصول نهایی شود. برای جلوگیری از انحرافات برش همیشه به اندازه محصول نهایی، حاشیه برش و اطمینان را نیز اضافه کنید.

 

3- اندازه برش و حاشیه اطمینان

  • وجود حاشیه اطمینان و برش، اجازه ایجاد اختلاف در برش را نمی دهد، استفاده از حاشیه اطمینان هزینه کمتری داشته و تولید محصول نهایی را تضمین می کند. مقدار استاندارد برش: 2 میلی متر در اغلب سندهای گرافیکی
  • پاکت ها: 1 میلی متر
  • محصولات تبلیغاتی، بسته بندی ها، فولدر های معرفی خدمات و محصول، تقویم و سررسیدهای ماهانه: 3 میلی متر
  • محصولات تاشده و آکاردئونی و موزاییکی: 15 میلی متر
  • برای کل صفحه هرگز از حاشیه استفاده نکنید. قطعا ناقص بریده می شوند، به سبب اینکه برش های مکانیکی متغیر بوده و می تواند ظاهر محصول نهایی را تحت تاثیر قرار دهد.

 

4- حاشیه محصول

  • محتویات را حداقل 3 میلی متر از لبه اندازه نهایی به داخل قرار دهید.
  • محتویات در تقویم ها و یا بروشورها باید حداقل 20 میلی متر از لبه صحافی و برش دور و به داخل باشند.
  • نگ ها، تصاویر پس زمینه و طرح ها نسبت به قسمت های برش به خوبی قرار داده شوند به طوری که در نتیجه تغییرات برش خطوط سفیدی را برجای نگذارند.

 

5- فرمت های فایل

  • همیشه فایل های خود را به صورت قابل چاپ ذخیره کنید، فایل هایی در قالب های PDF(PDF/X1a or PDF1.3), JPEG, TIFF, EPS, PS قابل ویرایش نیستند.
  • از لایه های باز استفاده نکنید، همه لایه ها را به لایه پس زمینه کاهش دهید.

 

6- تعداد صفحات

  • در محصولات چندین صفحه ای، صفحات را تک به تک و در ادامه ی هم ایجاد بفرمایید، (صفحه رویی) را از 1 شروع کرده و تا به آخر ادامه دهید (صفحه آخر).
  • صفحاتی که باید حذف شوند را کنترل کنید.

 

7- تصاویر و میزان دقت تصاویر

  • تصاویر، عکس ها و نمودارها: 300 dpi
  • تصاویر خاکستری و رنگی: 300 dpi
  • خطوط در فایل گرافیکی (مثل متون و نمودارهای کوچک): 1.200 dpi
  • اگهی های تبلیغاتی، تبلیغ های نوشتاری برای چاپ دیجیتال (ایندور و اوت دور): 150 dpi
  • محصولات تبلیغاتی و محیطی:72 dpi

 

8- سطر بندی خطوط

  • خطوط باید حداقل 022 pt ضخامت داشته باشند.
  • خطوطی که خیلی نازک هستند به طور اتوماتیک قابل چاپ هستند. (استثنا: خطوطی به ضخامت صفر به طور اتوماتیک افزایش نیافته و قابل چاپ نمی باشند).
  • برای کل صفحه هرگز از حواشی استفاده نکنید. ناقص بریده می شوند، به سبب اینکه برش های مکانیکی متغیر بوده و می تواند ظاهر محصول نهایی را تحت تاثیر قرار دهد.

 

9- فونت ها یا فرامین موجود

  • برای پیشگیری مشکلات چاپی، از فونت ها یا فرامین موجود در نرم افزار استفاده کنید تا از حالت فونت تغییر کرده و قابلیت تبدیل به فونت دیگری را نداشته باشند. فونت ها را به مسیرهای جاسازی شده در سند گرافیکی تبدیل نمایید تا از بروز مشکلات چاپی جلوگیری شود.
  • اطمینان حاصل کنید که رنگ پس زمینه با رنگ حروف و متون متفاوت و دارای کنتراست کافی باشد.

 در صورت وجود هرگونه سوال٬ لطفاً سوالات خود را به یکی از روش های ذکر شده در بخش تماس با ما ارسال کنید.

سفارش آنلاین

ترسیم رویاهای خلاقانه شما

سفارش آنلاین
حریم خصوصی IndoorPrint
قوانین و مقررات OutdoorPrint
راهنمای ارسال فایل
گارانتی محصول
چاپ افست OffsetPrint

فهرست مقالات منتخب

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

جهت دیدن فهرست کامل مقالات اینجا کلیک کنید.

 

بانک تجارت
مجتمع بیمارستانی امام خمینی
شرکت کنترل کیفیت هوا
شرکت مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران
شرکت ملی صنایع پتروشیمی
شرکت ملی گاز ایران
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
دانشگاه تهران
شهرداری تهران
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران
وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران
وزارت بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران
مجلس شورای اسلامی
کمیته امداد امام خمینی (ره)
شرکت ارتباطات رایتل
پارس شهاب
افراتاب
اسرام
انتشارات دامیز
پاناسونیک
داروسازی تسنیم
گل پر
پرفیل ویستا بست
پرفیل ABI
پروفیل دکتر وین
مجتمع بوتیا صنعت
پروفیل ایده آل
پروفیل فربد
پروفیل ماژول
چرم مشهد
صنایع غذایی مانا

Main Menu