images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

روکش چاپ براق و مات

لمینیت مات و براق، کدام یک مناسب تر است؟

لمینت مات بهتر است یا براق؟

یکی از سوالات متداول در مورد طراحی بسته بندی این است که لمینت مات بهتر است یا براق؟ ممکن است ندانید که از کجا شروع کنید در مورد اینکه کدام عملیات سطحی برای بسته بندی و محصولات شما در مورد برند شما مفید است. اما نگران نباشید، زیرا ما اینجا هستیم تا کمک کنیم.

اما وقتی نوبت به یافتن بهترین راه حل بسته بندی برای تجارت شما می رسد، هیچ پاسخ ساده ای وجود ندارد. همه چیز به مناسبت، هدف و سبک قطعات بسته بندی بستگی دارد. در این مقاله به بررسی و توضیح لمینت براق و مات، تفاوت‌ها و اینکه کدام گزینه برای برند و نیازهای بسته‌بندی شما مناسب‌تر است، خواهیم پرداخت.

 

لمینیت چیست؟

بیایید به اصول اولیه بازگردیم و نگاهی دقیق به لمینیت بیندازیم. لمینیت یک فرآیند پیوند است که در آن یک فیلم پلاستیکی شفاف بر روی یک سطح اعمال می شود تا محافظت بیشتری از رنگ ایجاد کند و عملکرد کلی بسته بندی را افزایش دهد. لمینیت معمولاً توسط گرما اعمال می شود اما می تواند با استفاده از چسب نیز اعمال شود.

براق و مات جزو محبوب ترین لمینیت ها هستند اما جزو تمام لمینیت ها نیستند

 

لمینیت براق یا مات

 

لمینیت مات:

به زبان ساده، لمینیت مات یک پوشش سطحی است که فاقد درخشش است. یک سطح مات نور کمی را منعکس می کند و وقتی این اتفاق می افتد که در نور مستقیم نباشد. یک سطح حداقل بازتاب شده می تواند به راحتی شدت رنگ های ارائه شده را تنظیم کند. در نتیجه، لمینیت مات به دلیل ترکیبی از بافت ها و تن ها، پالت نرمی است که می توان با آن کار کرد. نتیجه یک پوشش کلی صاف با کنتراست کمتر در رنگ های مشکی است. این به آن ظاهر و احساسی باکلاس و پیچیده می دهد.

لمینیت مات برای بسته بندی محصولات لوکس و ظریف به شدت توصیه می شود. این نوع لمینیت جلوه‌ای لمسی را اضافه می‌کند که با بافتی نرم و مخملی، کیفیت را به‌وجود می‌آورد.

علاوه بر این، روکش مات باعث کاهش خط و خش می شود. با این حال، با توجه به آنچه گفته شد، در جلوگیری از اثر انگشت، گرد و غبار و کثیفی کارایی کمتری دارد. در نهایت، یکی از بزرگترین مزایای لمینیت مات افزایش درک کیفیت است در حالی که هنوز یک انتخاب مقرون به صرفه است.

 

لمینیت مات

 

لمینیت براق:

لمینیت براق کاملاً متفاوت با مات، ظاهری براق و شیشه ای ایجاد می کند که رنگ و شادابی سطح بسته بندی را افزایش می دهد. این نوع لمینیت کنتراست تصویر و عمق رنگ قوی‌تری را اضافه می‌کند و هر نوع بسته‌بندی را زنده می‌کند.

لمینت براق از نظر بصری جذاب و بادوام است، گرد و غبار، کثیفی و اثر انگشت را دفع می‌کند و به راحتی تمیز می‌شود، بنابراین اگر قرار است مرتباً با آن کار کنید، ایده‌آل است. با این حال، خراش ها، فرورفتگی ها و عیوب روی سطوح براق بیشتر قابل مشاهده است. تابش نور از لایه لایه در معرض نور می تواند بسته بندی را تحت الشعاع قرار دهد یا مشکلات خوانایی ایجاد کند.

اکنون که هر یک از فرآیندها و تفاوت بین مات و براق را می دانیم، کدام یک را انتخاب می کنید؟

 

لمینیت براق

 

کدام گزینه لمینیت بهتر است؟

پاسخ به طراحی بسته بندی و نحوه مطابقت آن با برند و نیازهای محصول بستگی دارد. فقط شما می دانید چه چیزی برای بسته بندی کسب و کار شما مناسب است و انتخاب درست می تواند دشوار باشد، اما ما اینجا هستیم تا در این راه به شما کمک کنیم.

 

نحوه انتخاب روکش لمینیت مناسب

هیچ کس بهتر از شما محصول شما را نمی شناسد، بنابراین برای به دست آوردن بهترین نتایج، مزایای هر پرداخت را ارزیابی کنید، که به شما کمک می کند تا محصولی را که برای برند شما مناسب است را تعیین کنید. به موارد زیر فکر کنید:

  • آیا قرار است محل بسته بندی در معرض نور مستقیم قرار گیرد؟ اگر چنین است، از مات استفاده کنید.
  • آیا بسته زیاد رسیدگی می شود؟ از پوشش براق استفاده کنید.
  • آیا به دنبال ظاهری پیچیده هستید؟ مات یک پایان عالی است.
  • آیا می خواهید در پول خود صرفه جویی کنید؟ براق معمولا ارزان تر از مات است.

انتخاب بین لمینت مات و براق ممکن است دشوار باشد، اما همه اینها به قطعه چاپ شده و نحوه استفاده از آن بستگی دارد. هر دو نوع لمینیت پوششی قوی و شفاف ایجاد می کنند که باعث می شود بسته بندی، متن و گرافیک کاملاً قابل مشاهده اما محافظت شده باشد. با این حال، همانطور که در بالا ذکر شد، مهم است که به خاطر داشته باشید که مات نور را جذب می کند در حالی که براق آن را منعکس می کند. این تفاوت زیادی در ظاهر قطعه چاپ شده و تاثیر آن در نتیجه نهایی ایجاد می کند. بیایید در مورد زمان انتخاب مات در مقابل براق خلاصه کنیم.

روکش چاپ

لمینت مات را زمانی انتخاب کنید که:

  • قطعه چاپ شده در زیر نور مستقیم (به عنوان مثال، تابلوهای فروشگاه یا نورپردازی صفحه نمایش) قرار می گیرد. روکش مات به انحراف هر گونه تابش کمک می کند و بسته بندی چاپ شده را در هر زاویه ای آسان تر می کند.
  • قطعه چاپ شده مرتباً مورد رسیدگی قرار نمی گیرد. لمینت های مات می توانند به راحتی به دلیل استفاده زیاد خراشیده یا خراشیده شوند
  • شما ظاهری مدرن و پیچیده می خواهید زیرا مات همیشه تاثیر اول را بر جای می گذارد
  • قطعه چاپ شده دارای تن رنگی ضعیف است.

لمینت براق را زمانی انتخاب کنید که:

  • بسته بندی چاپ شده آیتمی است که هر روز با آن دست به کار می شود. براق سطح بالاتری از محافظت را نسبت به مات ارائه می دهد و تمیز کردن آن آسان تر است.
  • شما می خواهید این قطعه تاثیر بصری قوی داشته باشد. با لمینیت براق، به نظر می رسد رنگ ها از صفحه خارج می شوند.
  • اجتناب از خیرگی مشکلی ندارد.
  • آیا قیمت موضوعی است؟ لمینت براق هزینه کمتری نسبت به مات دارد بنابراین در هزینه شما صرفه جویی می کند.

 

 

اگر آماده هستید که بسته بندی خود را زنده کنید، یا تازه شروع به کار کرده اید، با کارشناسان بسته بندی تماس بگیرید تا یک پیشنهاد بدون تعهد داشته باشید. از طرف دیگر، اگر مطمئن نیستید کدام لمینیت را انتخاب کنید و هنوز انتخاب مناسب ترین سطح برای بسته بندی خود دشوار است، لطفا با ما تماس بگیرید.

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها و خواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


 این مقاله زیر مجموعه خدمات چاپچاپ دیجیتال / طراحی و تولید بسته بندی می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش،چاپ، لمینیت، لمینیت براق، لمینیت مات، روکش چاپ،چاپ بنر، بسته بندی محصول، چاپ افست، چاپ دیجیتال، طراحی تبلیغاتی، پاکت تبلیغاتی، جعبه، پاکت، جعبه سازی، بسته بندی، ماکت، جعبه تبلیغاتی.

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu