images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

روکش یووی UV

روکش چاپ یووی (UV)

پوشش UV یا ماوراء بنفش چیست؟

پوشش های UV (بنفش ماوراء بنفش) به سرعت در حال تبدیل شدن به انتخاب طراحان و بازاریاب هایی هستند که می خواهند بیشترین بهره را از پروژه خود ببرند. این پوشش ها به صورت نازک روی سطح کاغذ اعمال می شوند تا پوششی براق و محافظ ایجاد کنند. بر خلاف اکثر پوشش‌ها یا لاک‌های دیگر، پوشش‌های UV عاری از حلال هستند و VOC را در طول پخت آزاد نمی‌کنند.

پوشش ها می توانند از براق تا مات متغیر باشند و حتی می توانند برای جلوه های ویژه استفاده شوند. پروژه هایی که دارای پوشش UV هستند زمان خشک شدن سریعتر، کیفیت بهتر و اثرات زیست محیطی کمتری را تجربه می کنند.

 

روکش چاپ یووی

 

چرا پوشش های UV را در نظر بگیرید؟

در مقایسه با بسیاری از پوشش‌های دیگر، UV چند مزیت کلیدی را ارائه می‌کند که پروژه شما باید از آنها استفاده کند:

سطح براق بالا:

پوشش‌های UV می‌توانند تأثیر خیره‌کننده‌ای بر روی قطعه نهایی شما بگذارند، به خصوص اگر طرح شما دارای رنگ‌های غنی مانند آبی یا مشکی باشد.

جلوه های منحصر به فرد:

پوشش‌های UV را می‌توان با اثرات مختلفی از جمله: کاربردهای سیل یا نقطه‌ای، مات، ساتن، رنگ‌ها، حتی رایحه‌های خاص اعمال کرد.

حفاظت:

خراشیدگی، علامت گذاری و سایر ساییدگی ها می توانند یک طراحی عالی را وحشتناک جلوه دهند. پوشش های UV یک پوشش بسیار سخت را ارائه می دهند. این اطمینان حاصل می کند که پست مستقیم شما از مرتب سازی اداره پست جان سالم به در می برد. زمانی که پروژه شما به دوام نیاز دارد، پوشش های UV را در نظر بگیرید.

خشک کردن فوری:

پس از اعمال پوشش UV، فوراً با استفاده از نورهای UV خشک می شود. زمان کمتر انتظار به این معنی است که محصول شما سریعتر تکمیل می شود.

ذخیره انرژی:

از آنجایی که جوهرهای UV فوراً خشک می‌شوند، در مقایسه با پوشش‌های سنتی که برای تبخیر آب به حرارت بالایی نیاز دارند، در طی این فرآیند انرژی کمتری هدر می‌رود.

اثرات زیست محیطی:

پوشش های UV نیز مانند بسیاری از لاک های دیگر مبتنی بر نفت نیستند و VOC ها را در هوا آزاد نمی کنند. مواد درون پوشش به راحتی از طریق هیدرولیز (قرار گرفتن در معرض آب) و اکسیداسیون (معرض هوا) تجزیه می شوند. پوشش های UV نیز کاملا قابل بازیافت هستند. پروژه های دارای پوشش UV به طور مرتب بازیافت می شوند تا کاغذها و محصولات ساختمانی متعددی تولید شوند.

 

روکش چاپ UV

 

معایب پوشش UV در چاپ:

چند مورد وجود دارد که پوشش UV برای پروژه چاپی شما مناسب نیست. مثلا:

  • اگر از جوهر متالیک استفاده می کنید: جوهر فلزی می تواند سطح بسته بندی را خراب کند.
  • اگر کاغذ با وزن کمتر از 100# دارید: کاغذ نازک‌تر ممکن است با استفاده از پوشش UV مایع خمیده شود، حتی اگر بلافاصله خشک شود.
  • اگر قطعه دارای مهر فویل باشد: این یک کیسه مخلوط در دنیای چاپ است. ممکن است به نتایج مناسبی دست یابید زیرا گزینه های مهر و موم فویل برای پوشش UV وجود دارد، با این حال، موفقیت به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید دقیقاً کنار هم قرار گیرند تا به انواع نتایجی که می خواهید دست پیدا کنید.
  • اگر قطعه باید به طور گسترده روی آن نوشته شود: همانطور که اشاره شد، براقیت و درخشندگی بالا سطحی صاف را ایجاد می کند که باعث می شود اکثر جوهرها به سادگی از بین بروند.
  • لمینیت، مانند مات یا براق، ممکن است برای نیازهای خاص شما مناسب باشد. با توجه به آنچه گفته شد، پوشش UV اغلب یکی از مقرون به صرفه ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای افزودن لایه ای از دوام و محافظت به طرح جعبه نهایی یا سایر قطعات چاپ شده است. بعلاوه، نتیجه نهایی را آنطور که انواع دیگر پوشش‌ها یا پوشش‌ها می‌توانند سنگین نمی‌کند.

 

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها و خواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


این مقاله زیر مجموعه خدمات چاپچاپ دیجیتال / طراحی و تولید بسته بندی می باشد.


کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش، چاپ، روکش چاپ، روکش یووی، روکش UV، لمینیت، لمینیت براق، لمینیت مات، روکش چاپ،چاپ بنر، بسته بندی محصول، چاپ افست، چاپ دیجیتال، طراحی تبلیغاتی، پاکت تبلیغاتی، جعبه، پاکت، جعبه سازی، بسته بندی، ماکت، جعبه تبلیغاتی.

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu