images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

چاپ CD و DVD

چاپ سی دی و دی وی دی

لوح فشرده یا سی‌دی (Compact disc)

یک نوع از لوح نوری است که برای ذخیره‌کردن داده‌های دیجیتالی به کار می‌رود. لوح فشرده در اصل برای کار با آواهای دیجیتالی شده، اختراع شده‌ بود و همچنین به عنوان ابزار ذخیره و انبارش داده‌ها یا همان لوح فشرده فقط خواندنی (سی‌دی رام CD-ROM) هم استفاده می‌شود. ابزاری که توانایی خواندن سی‌دی رام را دارند امروزه از اجزاء استاندارد رایانه‌های شخصی بشمار می‌روند. روی‌ هم‌ رفته لوح‌های فشردهٔ آوایی با لوح‌های فشرده فقط-خواندنی تمایز دارند و لوح‌نوازهایی (CD players) که برای شنیدن آوا درست شده‌اند، نمی‌توانند داده‌هایی که بر روی سی‌دی رام انبار شده را درست بفهمند، گرچه رایانه‌های شخصی معمولاً می‌توانند لوح صوتی را هم بنوازند. این ابزار توسط شرکت‌های فیلیپس و سونی توسعه‌یافت و در ۱۹۸۲ منتشر شد. هرچند آمار فروش لوح فشرده در سال ۲۰۰۷ به بیش از ۲۰۰ میلیارد لوح می‌رسد ولی با گسترش مصرف حافظه‌های قابل حمل مثل Flash Memory و ذخیره‌سازهای قابل حمل، مصرف لوح فشرده به نصف کاهش یافته‌است. لازم است ذکر شود که بازی‌های پلی‌استیشن و اکس‌باکس هم روی لوح فشرده هستند.

 

تاریخچه

این نوع دیسک اولین بار در سال ۱۹۷۹ میلادی (۱۳۵۷ هجری شمسی) توسط شرکت فیلیپس و سونی به عنوان دیسک نوری برای ذخیره موسیقی* cda معرفی شد. پس از یک سال کار مداوم پیشرفت زیادی در کیفیت صدا و حجم ذخیره شده به وجود آمد و در ۱۹۸۱ اولین محصول این نوع لوح با محتوی «سمفونی آلپ» ساخته ریچارد اشتراوس در کشور آلمان ساخته و عرضه گردید و در برنامه «جهان فردا» شرکت BBC پخش شد. هرچند ساخت لوح فشرده ابتدا به عنوان پخش صوت ابداع شده بود ولی در سال ۱۹۸۵ لوح رایانه‌ای CD-ROM و در سال ۱۹۹۰ CD-Rcordable برای ذخیره اطلاعات و داده‌ها ساخته شد. مخترع CD یا لوح فشرده یا compact disc نوریو اوگا بود که در سال ۱۹۸۲ به ریاست شرکت سونی رسید و در سن ۸۱ سالگی در سال ۲۰۱۱ درگذشت.

 

مشخصات فنی

  • لایه پلی کربنات
  • لایه براق منعکس‌کننده آلومنیوم 
  • لایه محافظ لاکی
  • لایه تزئینی چاپی

 

لوح به‌طور عمده از چهار لایه تشکیل شده‌است. پلاستیک پلی‌کربنات با روکش نازکی از آلومینیوم با خلوص بالا (Super Purity Aluminium) با غشاء محافظت کننده‌ای از جنس لاک. سی‌دی‌های استاندارد ۱۲۰ میلی‌متر دارای ظرفیت برابر ۷۴ دقیقه موسیقی یا ۶۵۰-MB اطلاعات هستند. (در نسخه‌های جدید تر تا ۷۰۰ مگابایت). سی‌دی دارای دو استاندارد برای ذخیره اطلاعات به صورت کتابچه قرمز (Red Book) برای سی‌دی صوتی و استاندارد کتابچه زرد (Yellow Book) برای سی‌دی‌رام (CD-ROM) است. اطلاعات درون CD به صورت شیارهای حلزونی شکل و مارپیچ ذخیره می‌شود(Pit)، برای بازیابی اطلاعات از زیرکانال‌هایی (subchannelهایی) که متناظر با بیت‌های هر دیسک است استفاده می‌شود. کانال‌های موجود در سی‌دی عبارت اند از P Q R S T U V W و متناظر با آن BITهای ۷ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱ ۰ قرار دارند که در بازیابی از یک سی‌دی هد R/W را هدایت می‌کند تا به اطلاعات مورد نظر در دیسک دسترسی پیدا کند، علاوه بر آن خط و شیارهای (Trackهای) موجود در سی‌دی صوتی باعث می‌شود برای انتخاب هر شیار موسیقی هد R/W به صورت دستیابی مستقیم و بدون طی کردن کل دیسک به شیار مربوط دست پیدا کند.

 

CD & DVD

 

شکل ظاهری

انواع اندازه لوح‌ها اولین نوع از دیسک نوری برای ذخیره اطلاعات دیجیتال و رسانه‌ای توسعه یافته برای ذخیره موسیقی دیجیتال، دارای ابعاد استاندار، به قطر ۱۲۰ میلی‌متر و ضخامت ۱٫۲ میلی‌متر، ساخته شده و ظرفیت ضبط صدای آن ۷۰–۸۰ دقیقه است و ۶۵۰ الی ۷۰۰ مگابایت داده را نگهداری می‌کند. امروزه لوح‌هایی با اندازه‌های دیگر ساخته شده‌است.

 

انواع

  • Audio CD: همان‌طور که گفته شد در سال ۱۹۸۰ توسط شرکت سونی و فیلیپس برای اولین بار ساخته شد؛ و بعلت رنگ پوشش آن به Red Book مشهور شد.
  • Super Audio CD: که وضوح بالاتری نسبت به لوح صوتی معمولی دارد.
  • (Video CD (VCD:برای ذخیره‌سازی استانداردهای ویدیوئی ساخته شده‌است.
  • Enhanced CD: یا CD-plus
  • Bootable CD: یا Live CD که دارای توانائی نصب برنامه سیستم عامل است.

 

انواعی که قابلیت نوشتن داده و چاپ روی سی دی را دارند:

  • Printdable CD

 

انواعی که قابلیت نوشتن داده یا دوباره‌نویسی را دارند:

  • Recordable CD
  • لوح فشرده ویرایش‌شونده

 

چاپ و رایت سی دی

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش با دارا بودن کادری مجرب و با در دست داشتن دستگاه های روز دنیا، خدماتی را  در زمینه ی چاپ و رایت سی دی، چاپ مینی سی دی، چاپ لیبل روی سی دی، چاپ برچسب سی دی ارائه می دهد. در این مرکز، چاپ سی دی و چاپ دی وی دی به روش های سیلک اسکرین، افست و دیجیتال انجام می شود و به صورت استمپر و داپلیکیتور بنا به درخواست مشتریان تولید می شود.

چاپ سی دی طرح و نقش از بهترین مراکز چاپ سی دی می باشد که خدمات با کیفیت و متنوعی را عرضه می کند و سفارشات را در سریع ترین زمان ممکن تحویل می دهد. این مرکز دارای نمونه چاپ سی دی می باشد که با دیدن این نمونه ها می توان به زیبایی و طرح های با کیفیت مرغوب و سابقه و تخصص کارکنان این مرکز چاپ پی بردد. شما همواره می توانید با در نظر داشتن طرح پیشنهادی چاپ روی سی دی و همچنین دی وی دی و مینی سی دی به منظور استفاده در تبلیغات، با سلیقه ی خود سفارش دهید تا بتوانید مشتریان مناسب را به سمت محصولات خود جذب کنید. برای رایت روی سی دی یا دی وی دی می توانید با در دست داشتن اطلاعات درون یک سی دی یا دی وی دی از خدمات رایت، توسط متخصصان مجرب این مرکز چاپ نیز بهره مند شوید. از دیگر خدمات چاپ و رایت سی دی در این مرکز می توان به بسته بندی و چاپ لیبل روی سی دی اشاره کرد که شامل قاب های پلاستیکی در رنگ ها و طرح های متنوع می باشد که گوناگونی این قاب ها باعث می شود شما بتوانید بنا به سلیقه ی خود انتخاب کنید. قیمت رایت و چاپ سی دی در این مرکز نیز مناسب می باشد.

 

چاپ و رايت سي دي و دي وي دي

 

چاپ و رایت دی وی دی

همانطور که می دانید تکنولوژی چاپ دی وی دی مسئله ی جدیدی نیست و در ایران از سالیان طولانی است که برای تبلیغات وارد شده است. این امکان می تواند ترفندی برای شرکت ها و تولیدی های فعال در ایران و یا خارج از ایران باشد. با این روش بیشتر شرکت ها می توانند در کمترین زمان و با کمترین هزینه محصول خود را تبلیغ کنند. اگر شما برای شروع کار تبلیغات شرکت و یا محصول خود هزینه کافی ندارید می توانید از روش چاپ روی سی دی استفاده کنید و همچنین داخل سی دی درباره ی محصول خود توضیح دهید. همچنین امروزه مردم به کتاب و یا خواندن بروشور علاقه ای نشان نمی دهند و بیشتر با دیدن فیلم و عکس روز خود را می گذرانند، در نتیجه شما می توانید از این نکته به نفع خود استفاده کنید و محصول خود را از طریق تصویرهای چاپی روی سی دی و یا دی وی دی به مردم نشان دهید. این کار می تواند ایده ای عالی برای نشان دادن محصول شما باشد.

 

چاپ و رایت مینی CD - DVD

برچسب ها دارای انواع مختلفی می باشند که شما می توانید آن را به راحتی بر روی سی دی خود با استفاده از ابزار مخصوص چاپ کنید. می توانید برای چاپ برچسب سی دی به افراد متخصص در این کار اعتماد کنید و این مسئله را به آنها بسپارید. چاپ برچسب سی دی نیز می تواند یک کار خلاقانه و عالی برای تبلیغات محصول شما باشد، که می توانید از آن را استفاده کنید. برای چاپ روی سی دی بهتر است از سی دی های خام استفاده کنید زیرا این کار به شما ایده ها و نوآوری های جدیدی را می دهد. چاپ سی دی خام نیز نسبت به دیگر سی دی ها راحت تر است و همچنین برای کارهای دیجیتالی و باکیفیت انتخاب یک CD و یا DVD خیلی مهم است. با انتخاب سی دی خام می توانید از خدمات چاپ روی DVD استفاده کنید و آن را به هر شکلی که خودتان علاقه دارید طراحی کنید. اینکار می تواند دست شما را برای خلق ایده باز بگذارد. به طوری کلی هر چه خدمات یک کار بیشتر باشد جذابیت آن کار نیز بالا می رود. به طور کلی امروزه مردم دارای وقت کافی برای خواندن انواع بروشورهای تبلیغاتی را ندارند درنتیجه، شما باید به فکر آسان ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای نشان دادن محصولات خود باشید و در کنار آن باید اقتصادی فکر کنید تا محصول شما در میان رقبا، خود را نشان دهد. در نهایت ما چاپ عکس روی سی دی و انواع چاپ ها بر روی CD و DVD را پیشنهاد می دهیم.

 

روشهای چاپ روی سی دی

در حالت کلی دو روش برای فرایند چاپ سی دی وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم. استفاده از لیبل های گرد که قبلاً طراحی چاپ شده اند و فرایند چاپ بدین صورت می باشد که این لیبل های گرمی بایست به صورت لایه ای بر روی سی دی چسبیده شوند که البته از لحاظ هزینه مقرون به صرفه می باشد. عیبی که این روش چاپ دارد این است که : ممکن است چسب به کار رفته در اتصال لیبل و سی دی نامرغوب باشد که می تواند در بی اثر بودن روند تبلیغاتی موثر باشد و هزینه ای که صرف شده باشد به ضرر منتهی شود.

 

چاپ روی سی دی به روش مستقیم

روش دوم به دلیل اینکه طرح مورد نظر مشتری به صورت مستقیم با استفاده از دستگاه پرینتر بر روی سی دی چاپ می‌شود در کنار این که کیفیت بالایی دارد دوام و ماندگاری طرح مورد نظر بر روی سی دی بیشتر خواهد بود و چاپ روی سی دی با کیفیت بیشتری انجام می شود. با توجه به اینکه تبلیغات در هر کسب و کاری بسیار اهمیت دارد و هزینه‌ ای که برای آن می‌شود باید بیشترین بازدهی را بدهد. افرادی که تمایل به استفاده تبلیغاتی از این روش چاپ سی دی را دارند می بایست از روش مستقیم استفاده کنند. چون این روش میتواند در هزینه‌ های آنها صرفه‌ جویی بالایی را داشته باشد.  البته باید بگویم هزینه چاپ مستقیم روی سی دی نسبت به استفاده از لیبل های گرد بر روی سی دی بیشتر می باشد. ولی مدت زمانی که می توان از این فرایند تبلیغاتی استفاده کرد بیشتر است و همین امر در محبوبیت این روش چاپ سی دی بیشتر کرده است. پس زمانی که تمایل به تبلیغات از طریق چاپ روی سی دی را داشتید به شما توصیه می شود چاپ سی دی به روش مستقیم را انتخاب کنید.

 

پرینتیبل

تعریف پرینتیبل در رابطه با سازنده های سی دی ها و دی وی دی ها می باشد. کارخانه های سازنده معمولاً برند های خود را بر روی سی دی شان قرار می دهند و به نوعی اقدام به تبلیغات کارخانه خودشان می‌کند. این کارخانه ها سی دی هایی را تولید می‌ کنند که می توان در رابطه با چاپ سی دی برای تبلیغات از آنها استفاده کرد و این سی دی ها در اختیار شرکتهای تبلیغاتی قرار می‌گیرند تا برای تبلیغات مشتریانشان مورد استفاده قرار دهند. روش کار بدین صورت می باشد که با کمک دستگاه پرینتر روی سی دی طرح مورد نظر مشتری بر روی سی دی چاپ می‌ شود و مشتری می‌ تواند از این روش یک تبلیغات موثر داشته باشد. البته باید توجه داشته باشید که این فرآیند چاپ نیازمند پرینترهای مخصوص می باشد و با پرینتر های که برای چاپ روی سی دی به روش مستقیم مورد استفاده قرار می‌ گیرند متفاوت است. این روش چاپ یک عیب بزرگ دارد و آن هم این است که احتمال اینکه مرغوبیت چسب کم باشد و یا اینکه خطا در چسب‌ زدن اتفاق بیافتد بسیار زیاد است و این موارد میتوانند در عدم موثر بودن تبلیغات دخیل باشد.

 

چاپ مستقيم سي دي و دي وي دي

 

فرآیند چاپ روی سی دی به روش مستقیم

زمانی که قصد استفاده از دستگاه های چاپ روی سی دی به روش مستقیم را دارید باید یکسری نکات رعایت شوند و بعد از رعایت این نکات می‌ توانید فرایند چاپ را انجام دهید که عبارتند از:با توجه به اینکه این پرینترها امکان چاپ بر روی کاغذ را نیز دارند می بایست ابتدا تنظیمات مشخص چاپ روی سی دی را برای آنها ایجاد کنید تا فرآیند چاپ به صورت تک سی دی انجام شود در غیر اینصورت فرایند چاپ انجام نخواهد شد. پرینترهای چاپ روی سی دی به روش مستقیم دارای سینی های ۶ تایی ۸ و ۱۲ تایی می باشد که می بایست بر روی این قسمت ها سی‌ دی‌ ها قرار بگیرند و از آنجایی که دستگاه پرینتر این سی دی ها را کاغذ شناسایی می‌کند فرآیند چاپ انجام می‌شود و طرح مورد نظر که گرافیست برای شما آماده کرده است را دقیقاً بر روی سی دی چاپ می زند. توجه داشته باشید که فرایند چاپ حتماً بر روی سی دی تنظیم شود وگرنه امکان اینکه خطا در چاپ اتفاق بیفتد زیاد می باشد و این امر توسط اپراتور دستگاه پرینتر چاپ رو سی دی انجام می‌ شود. استفاده از افراد غیر متخصص می‌تواند ضرر مالی برای شرکت مورد نظر داشته باشد. برای اینکه فرایند چاپ روی سی دی در بهترین حالت و با بهترین کیفیت انجام شود توصیه  می شود شرکت های تبلیغاتی از پرینترهای چاپ روی سی دی با برند epson و canon استفاده کنند.

 

روش چاپ روی سی دی استمپر

از این روش برای چاپ روی مینی سی دی استفاده می شود که شرکت های تبلیغاتی می توانند با چاپ تیراژ هزارتایی طرح مورد نظر را بر روی سی دی چاپ کنند. از آنجایی که مینی سی دی حجم کمتری دارد و چاپ روی آن نیز هزینه کمتری خواهد داشت و همین امر می تواند در هزینه‌های شرکت مورد نظر صرفه جویی زیادی را به همراه بیاورد و برای تبلیغات بهترین گزینه باشد. به طور کل ما برای چاپ روی سی دی میتوانیم به دو شکل عمل کنیم .

 

چاپ لیبل سی دی:

یکی از روش هایی که برای چاپ روی سی دی به کار می رود، چاپ لیبل است. در این نوع از چاپ لیبل ها از پیش آماده شده و در قطع سی دی چاپ می شود. جنس متداول کاغذها در این نوع از چاپ، ورق گلاسه است. پس از طراحی و چاپ لیبل، می توان این برچسب ها را پشت سی دی یا دی وی دی چسباند. یکی از مزیت های مهم چاپ لیبلی کیفیت چاپ آن است. به خاطر انتخاب کاغذ گلاسه برای چاپ روی سی دی می توان از طرح های رنگی جذاب تری نیز استفاده کرد. همچنین می توان از انواع سی دی ها یا دی وی دی ها در این روش بهره جست و جنس آنها اهمیتی ندارد. ولی این نوع چاپ در کنار مزیتی که دارد، چند عیب هم دارد. از جمله اینکه فرایند چاپ و لیبل زنی، هرچقدر هم که با سرعت انجام شود، نسبت به چاپ مستقیم زمان بیشتری می برد. ضمن اینکه ماندگاری آن نیز کمتر است

 

چاپ مستقیم روی سی دی

چاپ مستقیم روی سی دی را می توان بهترین روش چاپ سی دی برشمرد. در این روش طرحی که برای چاپ در نظر گرفته شده، به طور مستقیم روی سطح دی وی دی یا سی دی چاپ می شود. طبیعی است که برای چاپ باید سخت افزارهای مورد نیاز را نیز داشت. از جمله سخت افزارهای مورد نیاز، یکی جنس خود CD یا DVD است و دیگری دستگاه چاپ سی دی.جنس سی دی در روش چاپ مستقیم باید از نوع پرینتیبل باشد. این نوع از سی دی ها، به این صورت است که پشت سی دی کاملاً سفید است و شبیه به یک کاغذ می ماند. برای انتخاب بهترین روش چاپ سی دی، جنس آن ها نیز اهمیت دارد. اگر از جنس های نامرغوب استفاده کنید، طبیعی است که نتیجه نهایی آنچنان باب میل تان نباشد. عنصر دیگری که در انتخاب بهترین روش چاپ سی دی به صورت مستقیم اهمیت بالایی دارد، دستگاه چاپ سی دی است.

 

روش چاپ سي دي و دي وي دي

 

بهترین روش چاپ سی دی روش مستقیم است

اگر قرار باشد بین دو روش بالا یکی را بر دیگری برتری داد، باید بگوییم بهترین روش چاپ سی دی روش چاپ مستقیم است. این روش حسن هایی دارد که باعث برتری آن می شود. از جمله اینکه دقت آن بیشتر است. همچنین سرعت عمل در چاپ مستقیم نسبت به چاپ لیبل بسیار بالاتر می آید. نکته دیگری که حائز اهمیت است، این است که برچسب زنی روی CD باعث می شود ضخامت آن افزایش پیدا کند. این مورد گاهی کاربران را با مشکل روبرو می کند. در صورتی که چاپ مستقیم این مشکل را ندارد. برای چاپ کردن سی دی با دستگاه پرینتر چاپ سی دی باید ابتدا مقدمات کار را مهیا کرد. دستگاه های چاپ سی دی یا به شکل اورجینال تک سی دی چاپ می کنند یا اصلا سی دی چاپ نمیکنند و مخصوص چاپ کاغذ هستند که با تغییرات آن ها را تبدیل به پرینتر چاپ سی دی میکنند .آن ها با سینی ها ی ۶ تایی ۸ تایی و ۱۲ تایی می شوند یعنی روی هر سینی محل قرار گرفتن سی دی و دی وی دی به تعداد ۶ – ۸ – ۱۲ وجود دارد .دستگاه ، سینی را به عنوان کاغذ فرض میگیرد و مختصات تنظیم شده ( توسط خود ما در داخل فایل ارسال شده برای چاپ ) را دقیقا روی سی دی و دی وی دی ها چاپ میزند. از برند های معروف برای دستگاه های چاپCD و  DVD به پرینتر های اپسون epson و پرینتر های کنون canon اشاره میشود.

 

چاپ و رایت استمپر چیست؟

حال نکته مهم در مورد استمپر همین است که dvd و cd  همان موقع که در کارخانه در حال تزریق پلی کربنات هستند همزمان اطلاعات هم روی آن ها قرار می گیرد. به شکلی که تولید dvd و cd و نوشتن اطلاعات روی آن ها هر دو در یک زمان انجام می شود.

 

چاپ و رایت استمپر دی وی دی

این اطلاعات به صورت باینری روی فلزی از جنس نیکل توسط دستگاه های فوق دقیق (دقت در حد نانومتر) حک می شوند. خلاصه و به زبان ساده تر: استمپر یک قطعه فلزی از جنس نیکل است که ابتدا باید برای هر dvd مستر قالب گیری شود و سپس به عنوان قالب روی هر یک عدد دی وی دی یا سی دی می نشیند و اطلاعات را به همراه پلی کربنات میکس کرده و روی سی دی یا دی وی دی می ریزد. تمام سی دی ها و دی وی دی ها چه خام و چه حاوی اطلاعات توسط استمپر تولید می شوند و این بستگی به این دارد که استمپر حاوی اطلاعات باشد یا نه که اگر حاوی اطلاعات نباشد محصول نهایی همان دی وی دی dvd و یا سی دی CD خام می شود چون همزمان پلی کربنات و اطلاعات میکس شده روی سی دی یا دی وی دی میریزد رنگ پشت dvd یا cd های استمپر نقره ای رنگ می شود. استمپر فوق العاده قطعه حساسی است. از مزایای تولید به روش استمپری می توان به کاهش سوخت سی دی و دی وی دی به دلیل کیفیت بالا اشاره کرد. از نظر زمانی هم تقریبا ۲ هفته زمان بر است.

 

منظور از چاپ و رایت استمپر چیست؟

برای توصیف بهتر چاپ و رایت استمپر بهتر است که به مهرهایی که در کارخانه ها، سازمان ها و شرکت ها وجود دارد، اشاره کنیم. در روش چاپ به صورت استمپر سی دی و دی وی های خام در زیر استمپر که شباهت زیادی به مهر کارخانه ها دارد، قرار داده می شوند و اطلاعات حک شده بر روی آن استمپر به سی دی و دی وی خام منتقل می شود. ماده اصلی تشکیل دهنده سی دی و دی وی دی ها، پلی کربنات بوده و آن قسمت از دی وی دی که قرار است اطلاعات مهر به آن منتقل شود از این ماده تشکیل شده است. نکته بسیار مهمی که در این روش مورد توجه قرار گرفته است، چاپ همزمان اطلاعات و تزریق پلی کربنات بر روی سی دی و دی وی دی ها می باشد. به عبارت دیگر همان زمانی که در کارخانه ها تولید سی دی و دی وی دی های حاوی پلی کربنات صورت می گیرد، اطلاعات مورد نظر نیز در همان زمان بر روی آن ها درج می شود. اطلاعات مذکور به صورت باینری بر روی دستگاه های بسیار دقیقی که دقت آن ها در حد نانومتر بوده و از ماده ای به نام نیکل ساخته شده اند، حک می شود.

 

رايت سي دي و دي وي دي

 

آشنایی با روش تولید استمپر سی دی و دی وی دی

فرآیند تولید استمپر سی دی و دی وی دی به این صورت است که در ابتدا یک قطعه فلزی و از جنس نیکل برای هر دی وی دی قالب گیری شده و به این صورت بر روی هر کدام از سی دی ها و دی وی دی قرار داده می شوند تا اطلاعات را همراه با ماده پلی کربنات به CD و DVD ها انتقال دهند. شاید تصور کنید که فقط سی دی و دی وی دی هایی که قرار است حاوی اطلاعات باشند با استمپر تولید می شوند. اما باید بگوییم که این تصور کاملاً اشتباه بوده، چرا که هم سی دی های خام و هم سی دی های حاوی اطلاعات با استمپر تولید خواهند شد و درج اطلاعات بر روی دی وی دی ها کاملاً بستگی به استمپر ها دارد. به این صورت که اگر بر روی استمپر مورد نظر اطلاعاتی حک شده باشد، این اطلاعات به سی دی و دی وی دی منتقل می شود در غیر این صورت سی دی و دی وی دی تولید شده در طی این فرآیند بدون اطلاعات و یا به عبارت دیگر یک سی دی و یا دی وی دی خام خواهد بود. 

 

تولید استمپر سی دی و دی وی دی چه ویژگی هایی دارد؟

از آنجایی که در کارخانه ها، ماده پلی کربنات و اطلاعات به صورت همزمان به سی دی و دی وی دی ها منتقل می شود، محصول نهایی یک سی دی و دی وی دی استمپری با رنگ نقره ای می باشد. حساسیت فوق العاده بالای قطعه استمپر، یکی دیگر از ویژگی های برجسته این روش بوده که در فرآیند تولید استمپر سی دی و دی وی دی باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد. تولید سی دی و دی وی دی با این روش، تقریباً به 2 هفته زمان نیاز دارد.

 

تولید استمپر سی دی و دی وی دی از چه مزیت هایی برخوردار می باشد؟

روش تولید استمپر سی دی و دی وی دی مزایای بسیار زیادی دارد که یکی از مهمترین آن ها کاهش میزان سوخت سی دی و دی وی دی خواهد بود که این کاهش در مصرف سوخت به دلیل کیفیت بالای این روش می باشد.

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 18 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها و خواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


 این مقاله زیر مجموعه خدمات چاپچاپ CD و DVD می باشد.


کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش، چاپ سی دی، چاپ دی وی دی ، چاپ دیجیتال، برندینگ، طراحی تبلیغات، خلاقیت در طراحی، تولید استمپر، چاپ cd ، چاپ dvd، رسانه های تبلیغات، کمپین تبلیغات، چاپ افست، چاپ و رایت سی دی، طراحی خلاقانه، اثربخشی تبلیغات، چاپ و رایت دی وی دی، اصول طراحی و تبلیغات، چاپ لیبل سی دی

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu