images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

نکاتی در طراحی و چاپ تراکت

باید ها و نباید ها در چاپ و طراحی تراکت

چه نکاتی باید در طراحی و چاپ تراکت در نظر گرفته شود؟

چه در حال سازماندهی فروش، راه اندازی یک محصول یا افتتاح یک فروشگاه جدید در یک مکان نزدیک باشید، باید تبلیغ کنید. به غیر از اعلام آن در تلویزیون یا در روزنامه های محلی، تراکت ها یک ابزار بازاریابی مستقیم موثر هستند. آنها همچنین می توانند به شما در تبلیغ کسب و کار یا رویداد ویژه با بودجه کمک کنند. برخی از رایج‌ترین راه‌ها برای تحویل تراکت‌ها به صورت درج روزنامه، ارسال پستی درب منزل، تحویل دستی در خیابان یا توزیع در فروشگاه است. اما قبل از چاپ تراکت، باید یک طرح دیدنی ایجاد کنید تا از تبدیل آن مطمئن شوید.

این مقاله را بخوانید تا متوجه شوید چه بایدها و نبایدهایی را در هنگام طراحی یک تراکت خوب برای جذب مخاطبان هدف خود رعایت کنید.

باید:

1) از یک عنوان جذاب استفاده کنید

اولین چیزی که گیرنده در تراکت می خواند تیتر آن است. اطمینان حاصل کنید که از یک بیانیه آموزنده و جذاب استفاده می کنید که در نگاه اول به مخاطب می گوید که تراکت درباره چیست. برخی از کسب و کارها با استفاده از نام شرکت به جای تیتر اشتباه می کنند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که این ابزاری برای تبلیغ آنچه ارائه می‌دهید است، نه یک کارت ویزیت.

 

چاپ و طراحی تراکت

 

2) مشخصات خریدار خود را وارد کنید

این در مورد تمام ابزارهای بازاریابی که طراحی می کنید صدق می کند. شما باید همیشه روی درج شخصیت خریدار در تراکت تمرکز کنید تا محتوا برای آنها جذاب باشد. از عناصری استفاده کنید که می دانید مخاطب هدف شما از آن استقبال می کند و بر اساس آن نسخه را پیش نویس کنید. برای مثال، زبانی را که صحبت می‌کنند، نمادی که تشخیص می‌دهند و عکس‌هایی که می‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند را شامل شود.

 

3) آن را ساده نگه دارید

طرح های ساده همیشه برای تراکت ها توصیه می شود تا پیام شما را به وضوح منتقل کنند. گیرنده باید بتواند با نگاه کردن به تراکت در عرض 3 ثانیه ایده ای از آنچه ارائه می دهید داشته باشد. از متن واضح و دقیق، رنگ های بصری دلپذیر، فضای سفید متعادل و طراحی نامرتب برای ایجاد یک تراکت ساده و در عین حال کاربردی استفاده کنید.

 

چاپ تراکت

 

4) از رنگ ها و گرافیک های ثابت استفاده کنید

رنگ ها و گرافیک های مورد استفاده برای طراحی تراکت باید با برند شما مطابقت داشته باشد. برای مثال، اگر کفش‌های ورزشی را تبلیغ می‌کنید، به جای عکس‌های انتزاعی، تصویری از یک دونده عرق‌ریزه را اضافه کنید تا مرتبط باشد. همچنین، رنگ‌ها را از پالت لوگوی خود انتخاب کنید تا تراکت قابل ارتباط باشد.

 

نباید:

1) از طرح های شلوغ استفاده نکنید،

تلاش برای گفتن بیش از حد در مورد محصول یا خدمات خود در تراکت می تواند شما را دچار مشکل کند. اضافه کردن متن و تصاویر زیاد خواننده را گیج می کند و تراکت شما را به هم ریخته نشان می دهد. سعی کنید با راهنمایی و مشاوره یک طراح با تجربه ، طرح های ساده و شیک را انتخاب کنید و فضای خالی بگذارید تا طرح را متعادل کند و تراکت را از نظر بصری جذاب و خوانا کند.

 

طراحی تراکت تبلیغاتی

 

 

2) تراکت را لبریز از اطلاعات نکنید

یک اصل خیلی ساده در مورد میزان مطالبی که روی تراکت قرار می‌دهید وجود دارد و آن هم این است که هر چه قدر هم که کم بنویسید باز هم زیاد است. انسان‌ها در این عصر هر روز با صدها تبلیغ مواجه می‌شوند و دیگر مانند گذشته برای خواند ریز به ریز تبلیغات ها وقت نمی گذارند. افراد در بهترین حالت زمان بسیار کوتاهی به تراکت شما توجه خواهند کرد و شما باید در همین چند ثانیه حرف اصلی را بزنید.

 

3) خدمات خود را فهرست نکنید

بدون شک شما باید ویژگی های کلیدی محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنید، اما مخاطب فقط به مزایا علاقه مند خواهد بود. در محتوا باید مشکلات رایجی که مشتریان با آن روبرو هستند و نحوه حل آنها ذکر شود. برای مثال، به‌جای بیان اینکه خدمات چاپی ارائه می‌دهید، مشخص کنید که خدمات شما چگونه تراکتها، مجلات و لوازم التحریر شرکتی را با کیفیت بالا و بدون خطا در بودجه خود ارائه می‌دهند.

 

 

 گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


 این مقاله زیر مجموعه خدمات چاپ / طراحی می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش، چاپ تراکت، طراحی تراکت، چاپ بروشور،چاپ دیجیتال، چاپ، چاپخانه، کارت ویزیت، چاپ کارت ویزیت، طراحی کارت ویزیت، چاپ افست کارت پی وی سی، چاپ دیجیتال کارت پی وی سی، کارت PVC ، کارت PVC هوشمند

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu