انواع پرچم های تبلیغاتی

پرچم ها یک راه عالی برای تبلیغ کسب و کار شما هستند – هم در داخل و هم در خارج. نصب پرچم های تبلیغاتی آسان است و برای جلب توجه مردم و رساندن پیام شما به آنها ایده آل است. شما می توانید از پرچم های تجاری به روش های مختلفی استفاده کنید. می‌توانید آن‌ها را در خارج از کسب‌وکارتان قرار دهید، آن‌ها را در داخل دفترتان راه‌اندازی کنید، آن‌ها را به بخشی از نمایشگاه تجاری‌تان تبدیل کنید یا در رویداد بیرونی بعدی‌تان از آن‌ها استفاده کنید. اگر از آنها در بیرون استفاده کنید، در باد تکان می‌خورند و به جلب نظر مردم به پیام شما کمک می‌کنند. پرچم ها برای استفاده های مختلف گزینه ای عالی هستند، اما چگونه می دانید کدام نوع برای شما مناسب است؟ انواع مختلف و چندین گزینه برای سفارشی کردن صفحه نمایش شما وجود دارد. سبک های مختلف پرچم های تبلیغاتی چیست؟

 

شکل پرچم

واضح ترین تفاوت بین پرچم های مختلف شکل آنهاست. چندین شکل مختلف از پرچم های تبلیغاتی از جمله پر، مستقیم، قطره اشکی و لبه وجود دارد. بیایید نگاهی به این چهار شکل پرچم بیاندازیم.

 

1. پرچم های مستقیم

پرچم های مستقیم شکل کلاسیکی دارند که دارای یک لبه عمودی مستقیم در امتداد دورترین طرف از قطب و یک لبه مستقیم در امتداد پایین است. طرف متصل به میله عمدتاً مستقیم است اما در بالا همراه با میله منحنی است تا زمانی که با لبه دیگر پرچم برخورد کند. سبک پرچم مستقیم طراحی ساده تری دارد که فضای قابل توجهی را در اختیار شما قرار می دهد تا طرح خود را روی آن چاپ کنید و در عین حال همچنان چشم نواز باشد.

انواع پرچم های تبلیغاتی

انواع پرچم های تبلیغاتی

 

2. پرچم های لبه

پرچم لبه ساده ترین طرح از چهار طرح پرچم ما است، و همچنین بیشترین فضا را برای نمایش پیام در اختیار شما قرار می دهد. پرچم های لبه مستطیل شکل هستند و دارای لبه های عمودی بلندتر و لبه های افقی کوتاه تر هستند. این سبک شبیه به یک نمایشگر بنر ایستاده است. میله پرچم در امتداد یک طرف پرچم قرار دارد و یک نوار در بالای آن وجود دارد تا پرچم را در جای خود نگه دارد. اگر می خواهید یک طراحی ساده با فضای زیادی برای گرافیک خود داشته باشید، یک پرچم لبه در نظر بگیرید.

 

3. پرچم های پر

پرچم های پر دارای طراحی شیک و صافی هستند که حسی پیچیده به آنها می دهد. شکل پرچم همانطور که از نامش پیداست شبیه پر است. مانند پرچم مستقیم، بیشتر در امتداد سمتی که قطب قرار دارد مستقیم است و سپس در بالا منحنی می شود. پرچم نیز در امتداد پایین به میزان مشابهی خمیده است، اگرچه هیچ میله ای در آنجا وجود ندارد. این پرچم یک سبک منحصر به فرد ارائه می دهد که توجه مردم را در حین عبور به خود جلب می کند.

 

4. پرچم اشک

پرچم های قطره ای یکی دیگر از سبک های پرچم های منحنی و چشم نواز هستند. البته شکل آنها مانند یک قطره اشک است و دارای یک قطب است که روی آن خم می شود تا شکلی گرد ایجاد کند. سمت پرچم که دورتر از تیرک قرار دارد، با زاویه پایین می آید و ضلع متصل به تیرک نسبت به طرح های دیگر انحنای بیشتری دارد. این نوع پرچم به دلیل شکلی که دارد نسبت به سایر اشکال محکم تر است و برای مواقعی که نمی خواهید پرچم شما با باد حرکت کند ایده آل است.

انواع پرچم های تبلیغاتی

انواع پرچم های تبلیغاتی

 

کدام شکل پرچم را باید انتخاب کنید؟

چه نوع پرچم تبلیغاتی برای شما بهتر است؟ عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • چقدر فضا نیاز دارید: وقتی سبکی منحصر به فرد را انتخاب می کنید، معمولاً بخشی از فضایی را که می توانید برای چاپ گرافیک خود استفاده کنید، رها می کنید. از طرف دیگر، یک طرح ساده تر، منحنی های کمتری دارد و فضای بیشتری را برای طراحی خود در اختیار شما قرار می دهد. شما باید انتخاب کنید که سبک یا فضای پیام را در اولویت قرار دهید. هر دو کیفیت مزایای خود را دارند، بنابراین انتخاب به ترجیحات شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید طراحی ساده‌تری با فضای بیشتر داشته باشید، گزینه مستقیم یا لبه‌ای را انتخاب کنید. اگر می خواهید شکل چشم نوازتری داشته باشید، پرچم پر یا اشک را انتخاب کنید.
  • برند شما: یکی از عواملی که می تواند به شما در انتخاب اولویت دادن به سبک یا فضای گرافیکی کمک کند، برند شما است. اگر برند شما ساده‌تر است، ممکن است بخواهید طرح ساده‌تری را انتخاب کنید. اگر کمی سبک تر است، ممکن است بخواهید طرحی چشم نوازتر انتخاب کنید. به هر پرچم نگاه کنید، در نظر بگیرید که شکل به چه ویژگی هایی فکر می کند و سپس به این فکر کنید که آیا این ویژگی ها با برند شما مطابقت دارند یا خیر. به عنوان مثال، شکل پر به نظر شیک تر و پیچیده تر است، در حالی که شکل پرچم مستقیم بیشتر به نظر می رسد.
  • رویدادی که از آن استفاده می‌کنید: ممکن است بخواهید درباره رویدادی که از پرچم برای آن استفاده می‌کنید نیز فکر کنید. یک رویداد تجاری ممکن است نیاز به طراحی ساده و تجاری داشته باشد، در حالی که یک کنسرت یا رویداد ورزشی ممکن است سبکی سرگرم‌کننده و خلاقانه را طلب کند. اگر پرچم‌های دیگر در رویداد شکل خاصی دارند، ممکن است بخواهید آنها را مطابقت دهید یا، شکل دیگری را انتخاب کنید تا پرچم شما برجسته شود.
  • اینکه آیا از آن در داخل خانه استفاده می کنید یا خارج: همچنین، در نظر داشته باشید که آیا از پرچم خود در داخل یا خارج استفاده می کنید و آیا می خواهید پرچم شما همراه با باد حرکت کند. پرچم‌های قطره‌ای اشک در باد کمتر به اهتزاز در می‌آیند، زیرا به تیرک چسبیده‌اند. پرچم های پر کمتر از لبه ها و پرچم های مستقیم اما بیشتر از پرچم های قطره ای به اهتزاز در می آیند.

 

پرچم های یک طرفه و دو طرفه

شما همچنین گزینه دیگری در مورد طراحی پرچم خود دارید – اینکه آیا از گرافیک یک طرفه یا دو طرفه استفاده کنید. اگر پرچم یک طرفه را انتخاب کنید، گرافیک شما فقط در یک طرف پرچم چاپ می شود. با این حال، متریال پرچم تا حدودی شفاف خواهد بود، بنابراین گرافیک را از طرف دیگر نیز مشاهده خواهید کرد، اگرچه تصاویر و متن به عقب خواهند بود. اگر یک پرچم دو طرفه را انتخاب کنید، دو صفحه از مواد چاپ شده با گرافیک خود دریافت خواهید کرد، یکی در هر طرف. اگر مردم عمدتاً از یک طرف به پرچم شما نگاه می کنند، یک پرچم یک طرفه برای شما کار خواهد کرد. اگر مردم آن را از هر دو طرف می بینند و می خواهید بدون توجه به زاویه آن تاثیرگذار باشد، با یک پرچم دو طرفه بروید.

 

ارتفاع پرچم

همچنین می‌توانید پرچم‌های تبلیغاتی را در اندازه‌های مختلف، از حدود 7 فوت تا بیش از 15 فوت، دریافت کنید. خود پرچم ها از نظر اندازه متفاوت هستند و برخی از میله های پرچم قابل تنظیم هستند، بنابراین می توانید ارتفاع پرچم های خود را با توجه به نیاز خود تغییر دهید. ابعاد دقیق بسته به شکلی که انتخاب می کنید – مستقیم، لبه، پر یا قطره اشکی – کمی متفاوت خواهد بود. یکی از عواملی که هنگام انتخاب اندازه پرچم خود باید در نظر بگیرید این است که چقدر فضای در دسترس دارید. به عنوان مثال، در یک نمایشگاه تجاری، احتمالاً فضای کمتری نسبت به یک جشنواره در فضای باز دارید. همچنین باید در نظر بگیرید که مخاطبان هدف شما – افرادی که می خواهید پیام شما را ببینند – چقدر به پرچم شما نزدیک خواهند بود. اگر پرچم خود را در لابی جلوی دفتر خود یا در یک غرفه نمایشگاهی تجاری قرار می دهید، مردم بسیار به آن نزدیک می شوند، بنابراین ممکن است بخواهید پرچم کوچکتری را انتخاب کنید تا نقطه کانونی گرافیک شما نزدیک به چشم باشد. اگر مردم پرچم شما را هنگام رانندگی از راه دور یا از راه دور می بینند، با اندازه بزرگتر بروید.

انواع پرچم های تبلیغاتی

انواع پرچم های تبلیغاتی

 

انواع پایه ها

تنظیم یک پرچم تبلیغاتی یک فرآیند ساده است. برای مونتاژ صفحه نمایش خود، کافی است قطب را کنار هم قرار دهید، پرچم را روی میله بلغزانید و سپس آن را به پایه وصل کنید. شما می توانید از ابزارهای مختلفی برای ایمن سازی پرچم خود استفاده کنید، از جمله:

  • پایه های زمینی: می توانید پایه های زمینی را به میله پرچم خود وصل کنید و سپس آن را مستقیماً به زمین بچسبانید. پرچم ها اغلب با چوب های زمینی عرضه می شوند.
  • پایه های مارپیچ: پایه های مارپیچ دارای طراحی مارپیچی هستند که به داخل زمین سوراخ می شوند. میله پرچم خود را به بالای میله وصل کنید.
  • پایه های متقاطع: پایه های متقاطع دارای دو قطب است که به شکل X مرتب شده اند تا به پرچم شما ثبات بیشتری بدهد.
  • پایه های مربعی فولادی: پایه های مربعی فولادی قطعات فولادی مربع شکل جامد هستند که می توانید میله پرچم خود را روی آن بچسبانید.
  • پایه های روی هم: پایه های روی هم، پایه های کم ارتفاع و گنبدی شکلی هستند که می توانید آنها را با ماسه یا آب پر کنید. آنها طوری طراحی شده اند که روی هم قرار گیرند تا بتوانید به راحتی قد و وزن را به پایه خود اضافه کنید.
  • پایه های قابل پر کردن: می توانید این پایه تایر شکل را با حداکثر هفت گالن مایع پر کنید تا به پایه خود اضافه کنید و پرچم خود را در جای خود نگه دارید.
  • پایه های پر شدن حلقه آب: یک حلقه آب را با حداکثر یک گالن آب پر کنید و سپس آن را روی یکی از پایه های دیگر قرار دهید تا وزن اضافی اضافه شود.
  • پایه های درایو اوور: پایه های درایو دارای یک نقطه برای میله پرچم شما و دو بازوی فلزی هستند که از یک طرف پایه بیرون می آیند. وسیله نقلیه را طوری برانید که یکی از لاستیک های آن بالای بازوهای فلزی باشد تا پرچم را در جای خود نگه دارد.

پایه مناسب برای شما بستگی به این دارد که پرچم خود را کجا تنظیم می کنید و چه منابعی در دسترس شما هستند. اگر بتوانید پرچم خود را مستقیماً روی زمین قرار دهید، یک میله زمینی یا مارپیچ برای شما کار خواهد کرد. اگر نتوانید گزینه های دیگر بهترین کار را خواهند داشت.

 

چرا از پرچم های تبلیغاتی استفاده کنیم؟

پرچم های تبلیغاتی ابزارهای تبلیغاتی بسیار خوبی برای موقعیت های مختلف هستند، از جمله در فضای باز در رویدادها، در نمایشگاه های تجاری یا در دفتر شما. برای مثال می‌توانید پیاده‌روی منتهی به کسب‌وکارتان را با پرچم‌ها بچینید تا توجه مردم را به ساختمان خود جلب کنید، آن پرچم‌های سفارشی را با عبارات کوتاهی که ارزشی را که شرکت شما به مشتریانش ارائه می‌دهد، چاپ کنید. همچنین می‌توانید پرچم‌هایی را در بیرون از استادیوم قرار دهید و یک تبلیغ برای یک رویداد آینده روی هر یک قرار دهید تا به عنوان راهی سرگرم‌کننده برای تبلیغ کنسرت‌های آینده و رویدادهای دیگر باشد. پرچم ها به دلیل مزایایی که ارائه می دهند در همه این سناریوها مفید هستند. در اینجا چند دلیل برای استفاده از پرچم های بازاریابی آورده شده است:

  • آنها همه کاره هستند: پرچم های تبلیغاتی فوق العاده همه کاره هستند. آنها به اندازه کافی بادوام هستند تا بتوان از بیرون استفاده کرد، اما می توانید در داخل خانه نیز از آنها استفاده کنید. آنها همچنین قابل حمل هستند و به راحتی جمع می شوند، بنابراین می توانید هر زمان که نیاز داشته باشید به راحتی آنها را جابه جا کنید.
  • آنها چشم نواز هستند: پرچم ها در جلب توجه مردم عالی هستند. آنها بیشتر از سایر انواع رایج تبلیغات، مانند بیلبوردها، برجسته هستند. علاوه بر این، هنگامی که از آنها برای تبلیغات در فضای باز استفاده می کنید، ممکن است در باد حرکت کنند. وقتی مردم حرکت را در دید پیرامونی خود می بینند، توجه آنها را جلب می کند، به این معنی که تعداد بیشتری از آنها پیام شما را خواهند دید.
  • آنها می توانند به ایجاد آگاهی از برند کمک کنند: پرچم ها ابزار عالی برای ایجاد آگاهی از برند هستند. حتی چیزی به سادگی قرار دادن لوگوی خود بر روی پرچم می تواند به مردم کمک کند تا برند شما را بهتر بشناسند و آن را در ذهن خود نگه دارند. همچنین می توانید مواردی مانند شعار شرکت، ارزش ها، رنگ ها و موارد دیگر را روی پرچم ها قرار دهید.
  • آنها قابل تنظیم هستند: همانطور که از همه گزینه های مورد بحث در این مقاله می بینید، انواع مختلفی از پرچم های تبلیغاتی وجود دارد. شما می‌توانید شکل‌ها، ارتفاع‌ها، سبک‌های گرافیکی و پایه‌های مختلف را برای پرچم‌های خود انتخاب کنید و با برخی از میله‌های پرچم، حتی ارتفاع آن‌ها را در صورت نیاز تنظیم کنید. البته می توانید گرافیک های سفارشی را نیز روی پرچم خود چاپ کنید.

دلایل اصلی محبوبیت پرچم برای استفاده بعنوان یک ابزار تبلیغاتی قیمت مناسب، عمر بالا و جذب مخاطب عالی بوده و طرح‌های مختلف و متنوع به جذابیت آن اضافه کرده است.

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


این مقاله زیر مجموعه خدمات مشاوره و طراحی / مشاوره تبلیغاتی می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح نقش، پرچم تبلیغاتی، انواع پرچم تبلیغاتی، پرچم، پرچم لبه، پرچم پر، پرچم یکطرفه، پرچم مستقیم، پرچم دوطرفه، پرچم اشک، پایه پرچم، طراحی سئو، طراحی سایت، رنگ شناسی، روانشناسی رنگ، ترکیب رنگ، دکوراسیون، دکوراسیون داخلی، رنگ اصلی، چاپ، برندسازی، تبلیغات، مشاوره تبلیغاتی، طراحی تبلیغاتی، چاپ برچسب های تبلیغاتی، بازاریابی، آماده سازی فایل، آماده سازی طرح، فایل چاپ، طراحی، چاپ دیجیتال.

فهرست مقالات