انواع سازه های نمایشگاهی پرتابل
هر ساله نمایشگاه های زیادی در سراسر کشور دایر می شوند که نیاز به ساخت غرفه دارند. غرفه هایی که تبلیغی برای کسب و کار باشد. این نمایشگاه ها برای معرفی خود و توانمندی هایشان نیاز به تجهیزاتی به نام سازه های نمایشگاهی دارند. در ادامه بیشتر با سازه های نمایشگاهی آشنا خواهید شد.
تصمیم گیری برای شرکت در نمایشگاه
شرکت در نمایشگاه برای شما سودمند خواهد بود اگر:
- اگر منابع مالی کافی برای پوشش هزینه های برپایی نمایشگاه را داشته باشید.
- داشتن تدبیر کافی برای جذب مشتری های بالقوه به منظور بالابردن میزان نرخ بازگشت سرمایه از برگزاری نمایشگاه
- قبلا در یک نمایشگاه تجاری شرکت کرده باشید و به آن اعتماد به نفس برسید که به میزان مناسب مخاطب خواهید داشت
- شیوه اجرای شما باید حرفه ای باشد تا مخاطبان بیشتری جذب کنید
- تولید محتوای مناسب برای محصولات و خدمات
همچنین موارد زیر را باید در نظر داشت:
- روش تبدیل بازدیدکننده را به مشتری بالقوه بدانید
- مطمئن شوید که مهارت های فروش شما در سطح عالی است
- در مورد بازاریابی بیشتر بدانید
مزایای شرکت در نمایشگاه ها
برپایی نمایشگاه یک شیوه موثر برای تبلیغات و برندسازی در بازار هدف است. نمایشگاه ها را معمولا برای گروه بزرگ یا طیف گسترده ای از مخاطبان آماده می کنند. پلتفورمی که نمایشگاه در اختیار شما قرار می دهد، فرصت مناسبی برای معرفی خدمات و محصولات به گروه بزرگی از افراد است، چه آن هایی که محصولات و برند شما را می شناسند و چه آن هایی که اطلاعات کمتری از کالا و خدمات شما دارند. با توجه به نوع محصولات و خدمات کسب و کار شما، غرفه ها و سازه های نمایشگاهی که استفاده می کنید، می تواند متنوع و متفاوت باشد. تا بتواند توجه مخاطبان و بازار هدف را جلب کند. برپایی نمایشگاه ها به چند طریق برای کسب و کار شما سود می رساند. هم می توانید با کسب و کارهای دیگر ارتباط بگیرید و قراردادها و تفاهم نامه هایی (B2B) را با یکدیگر داشته باشید. هم می توانید در غرفه های نمایشگاهی به طور مستقیم با مردم تامل کرده و بانک اطلاعاتی از مشتریان بالقوه تهیه کنید.
معایب و ریسک های شرکت در نمایشگاه ها
برخی از معایب و ریسک های احتمالی شرکت در نمایشگاه وجود دارد و شما در مرحله برنامه ریزی بهتر است از آن ها پیشگیری کنید.
- نمایشگاه ها حداقل یک روز و احتمالا بیشتر وقت شما را می گیرند.
- شرکت در نمایشگاه های تجاری ممکن است هزینه زیادی داشته باشد.
- برپایی غرفه و نمایشگاه نیز هزینه زیادی در بر دارد.
- در نمایشگاه ها معمولا رقابت نیز وجود دارد.
سازه های نمایشگاهی پرتابل (سازه های قابل حمل)
سازه های نمایشگاهی قابل حمل معمولا گزینه های مقرون به صرفه و ایدال برای نمایشگاه هستند. کسب وکارهایی که برای بار اول می خواهند غرفه بزنند و یا بودجه کمتری دارند، می توانند از سازه های قابل حمل استفاده کنند. همچنین این نوع سازه های خیلی سریع آماده می شوند. با این که این نوع از سازه ها، قیمت های پایین تری دارند ولی می توانند به اندازه سازه های سفارشی و گرانتر تاثیرگذار باشند. بیشتر سازه های قابل حمل، زمینه های گرافیکی باکیفیت و بزرگی دارند؛ بنابراین به راحتی می توانند برندسازی کرده و توجه شرکت کننده ها را جلب کنند. سازه های نمایشگاهی قابل حمل راحت نصب می شوند و این کار در مقایسه با سازه های سفارشی، به نیروی انسانی کمتری نیاز دارند. از مواد اولیه سبک استفاده می شود و اندازه های مختلفی دارند. ویژگی سبک وزن بودن مواد اولیه و قابل حمل بودن این سازه، حمل و نقل آن ها را آسان کرده است و به راحتی می توان در بازه زمانی کوتاه مدت در چند نمایشگاه از آن ها استفاده کرد.
استند های نمایشگاهی
غرفه های نمایشگاهی نیاز به تجهیزاتی چون استند رول آپ، استند میز کانتر، استند جاکاتالوگی و استند بنر دارند. ویژگی منحصر به فردی که استند و سازه های نمایشگاهی دارند پرتابل بودن آنهاست.
انواع سازه های نمایشگاهی
از سازه های قابل حمل گرفته تا سازه های سفارشی، جزئی از ابزارهای بسیار قدرتمند برای معرفی و ارایه برند، محصولات و خدمات شرکت ها هستند. این سازه ها در انواع سبک ها، طرح بندی ها و کاربردها وجود دارند. انواع مختلفی از سازه نمایشگاهی وجود دارد که هر کدام فرصت خاصی را برای به نمایش گذاشتن کسب و کار محصول و سایر اطلاعات را در اختیار شما می گذارد. انتخاب ابزار یا سازه های نمایشگاهی نادرست برای نمایش دادن محصولات و خدمات کسب و کار، ممکن است مخاطبان نادرستی را هدف قرار دهد. در برخی موارد، برپایی یک نمایشگاه ضعیف، به آن معنی است که هزینه های اختصاص داده شده شما برای نمایشگاه نسبت به نرخ بازگشت شما از نمایشگاه خیلی کمتر است و این نیز به مراتب نتیجه خیلی منفی روی برند شما خواهد داشت.
با توجه به بودجه، اهداف و نیاز خود، بهترین سازه نمایشگاهی را برای شرکت خود انتخاب کنید.
- برندسازی با سازه های نمایشگاهی: یک سازه نمایشگاهی خوب باید برند شما را بازتاب دهد. بنابراین مطمئن شوید که آیا سازه نمایشگاهی شما، استانداردهای برند، رنگ ها و سایر فاکتورهایی مثل عکس ها و لوگو را رعایت کرده است.
- تاثیر سازه های نمایشگاهی: یک سازه نمایشگاهی خوب مخاطب را کنجکاور می کند تا درباره شرکت شما بیشتر بدانند و بیشترین تاثیر را بر مخاطب می گذارد. از این رو سعی کنید سازه نمایشگاهی خود را طوری طراحی کنید که بیشترین تاثیر را داشته باشد.
کاربرد سازه های نمایشگاهی
می توان از آنها در مراسم ها، نمایشگاه های داخلی و خارجی، همایش ها، کنفرانس های خبری، علمی و آموزشی، تالار ها، کنسرت ها، بیمارستان ها، هتل، شرکت ها، باشگاه های ورزشی و سالن های زیبایی استفاده کرد. سازه های نمایشگاهی به دلیل کاربرد فراوان، سبک بودن، قابل حمل و بودن، کیفیت مناسب و اقتصادی بودن بسیار مورد استفاده می باشند. لازم به ذکر می باشد که می توان در سازه های نمایشگاهی رویه های چاپ را تعویض کرد و در زمان های مختلف طرح های استفاده شده در آن ها را به روز کرد. به کمک سازه های نمایشگاهی، هزینه های نمایشگاه های شما بسیار مقرون به صرفه می شود و کار نمایش محصولات خود در نمایشگاه با زیبایی تمام انجام خواهد شد.
ویژگی های استند های نمایشگاهی
- پروتال و قابل حمل بودن این سازه ها
- وزن سبک سازه
- کیف مخصوص حمل برای هر سازه نمایشگاهی
- مونتاژ سازه تنها در چند دقیقه
- قابلیت تعویض رویه ( طراحی و چاپ مجدد رویه)
پرکاربردترین سازه های نمایشگاهی:
- استند پاپ آپ
- استند میز کانتر
- استند میزکانتر تاجدار
- استند رول آپ
- استند کاتالوگ
- استند قاب فنری
- استند ایکس (استند بنر)
- استند پوستر اسنپ
- تابلو نمایشگاهی تخته شاسی
- تابلو نمایشگاهی فوم برد
- اسپیس فریم
- پانل های نمایشگاهی
سازه های نمایشگاهی انواع دیگری هم دارند که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.
استند پاپ آپ (سازه نمایشگاهی پاپ آپ)
استند پاپ آپ یکی از سازه های بزرگ نمایشگاهی است که در چند دقیقه بر پا می شود. این سازه یکی از ابزارهای بسیار جالب در دنیای چاپ و تبلیغات است. این سازه با توجه به پرتابل بودن در زمان نمایشگاه، به سادگی قابل بر پا شدن است و پس از نمایشگاه نیز به سادگی می توانید آن را جمع کنید. سازه پاپ آپ به طور عمده به عنوان پس زمینه برای نشان دادن برند و پیام تجاری به کار می رود. سازه های پاپ آپ از فریم های قابل جمع شدن و با سبک آکوردئون طراحی می شوند. این سازه ها برای نشان دادن طرح های گرافیکی پر جنب و جوش خیلی خوب هستند. روشنایی، مانیتور و سایر آیتم های دیگر را برای سفارشی کردن سازه پاپ آپ می توان اضافه کرد.
استند میز کانتر
استند میز کانتر یکی از پر کاربرد ترین سازه های نمایشگاهی است که همان کار میز پیشخوان را انجام می دهد. از آن در نمایشگاه ها و هر محلی که نیاز به پاسخگویی به ارباب رجوع است استفاده می شود. استند میز کانتر هم همانند کلیه سازه های نمایشگاهی پرتابل است و در زمان خرید به صورت جمع شده، در کیف مخصوصش قرار دارد. نصب آن نیز بسیار ساده است به سادگی تنها در چند دقیقه می توان آن را برپا کرد.
استند رول آپ
رول آپ نیز استندی پرکاربرد در صنعت تبلیغات است. که یک سازه نمایشگاهی جهت تبلیغات میدانی بسیار عالی است. از این استند در نمایشگاه ها و همایش ها استفاده می شود. رول آپ ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را شاخص می کند. ویژگی هایی سبک بودن، قابلیت جمع شوندگی (پرتابل)، راه اندازی در کمتر از چند دقیقه، و از همه مهمتر استند رول آپ ارزان است. و این موجب می شود همه بتوانند از آن برای تبلیغات های خود بهره ببرند.
استند کاتالوگ (جاکاتالوگی)
استند کاتالوگ برای استفاده در نمایشگاه ها، لابی، کلینک های درمانی، کنفرانس ها و ادارات مناسب است. و معمولا جهت ارائه کاتالوگ، مجله، روزنامه مورد استفاده قرار می گیرد. این استند ها بسیار سبک اند و جای کمی هم اشغال می کنند و مانند تمامی سازه های نمایشگاهی یک کیف مخصوص دارند و قادر به جمع شدن و قابل حمل هستند. این ویژگی استند کاتالوگ (جاکاتالوگی) باعث می شود در هر کجایی که نمایشگاه دارید بتوانید به سادگی آن را حمل کنید و به محل غرفه تان ببرید.
استند قاب فنری
استند قاب فنری ساخته شده از لوله های آلومینیومی سبک، فنر و پلاستیک در گوشه هایش است. پلاستیک هایی که در گوشه قاب فنری قرار دارد، برای نگهداری متریالی است که تبلیغ بر روی آن چاپ شده است. قاب فنری دارای دو آویز است که برای نصب آن به دیوار مورد استفاده قرار می گیرد. قاب فنری در ابعاد مختلفی استفاده می شود که باعث شده است مورد مصرف آن در نمایشگاه ها بسیار زیاد باشد.
استند ایکس (استند بنر)
استندهای بنری (ساتند ایکس) یکی از پرکاربردترین و متنوع ترین سازه های نمایشگاهی است که برای تبلیغات و برندینگ در نمایشگاه ها، همایش ها و شرکت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه سازه استند بنر یک ابزار تبلیغاتی است برای معرفی محصول، ایده های برتر، اعلام کنفرانس های خبری، علمی و آموزشی، معرفی قسمتی از یک کلینیک یا درمانگاه، و در کل اطلاع رسانی، بسیار کاربردی و مناسب می باشد. معمولا در استند بنر از چاپ سولیت سبک، بنر و یا کوتد لمینیت که یکی از زیر مجموعه های چاپ دیجیتال است استفاده می شود. استندها به سبب قابل حمل بودن، مقرون به صرفه بودن و راحتی در نصب انواع طرح های گرافیکی، ابزار بسیار مناسبی برای بازاریاب ها، خرده فروش ها و سازمان ها تبدیل شده است. بدین ترتیب دستگاه های مختلف تجاری و غیر تجاری با استفاده از استندهای بنری پیام خود را به مخاطب می رسانند.
رومیزی سفارشی (پوشش های میز)
پوشش های روی میز یکی دیگر از سازه های نمایشگاهی قابل حمل محسوب می شود. فرصت های بسیار غنی برای برندسازی و شناساندن علامت تجاری فراهم می کند. این طرح را روی پلی استر قابل شستشو با روش دای سابلیمیشن چاپ می کنند. پوشش های روی میزی را در طرح های سفارشی و آماده و متناسب با نیاز غرفه داران چاپ می کنند.
بنرهای پارچه ای چاپی پشت صحنه (پارچه های چاپی پشت سن)
بنرهای پارچه ای خیلی باکیفیت هستند؛ در رویداد های بیرونی و داخلی می توان از آن ها استفاده کرد. بنرهای پارچه بین یک قاب اکستروژن آلومینیومی قرار داده می شود تا نصب و تنظیم آسانی داشته باشد. در این نوع استندها هر نوع طرح گرافیکی زیبایی را می توان به نمایش گذاشت.
سازه های نمایشگاهی فضای باز
سازه های قابل استفاده در فضای باز برای رویدادهایی که در فصل های تابستان و بهار در فضای باز برگزار می شوند؛ گزینه بسیار مناسبی هستند. در انتخاب و طراحی سازه ها باید شرایط جوی را هم در نظر گرفت و مخصوصا باید مراقب بود که سازه به خوبی به زمین چفت شده باشد تا در صورت باد و طوفان احتمالی از روی زمین کنده نشود.
سایبان های ضد آب پلی استری، برای برگزاری غرفه در بیرون خیلی عالی هستند. پیام تجاری و برند شرکت را می توان روی آن چاپ کرد. این سایبان ها در باران های گذرا و آفتاب می توانند پناهگاه خوش منظری برای بازدیدکننده ها باشند.
پرچم های نمایشگاهی ارزان قیمت، رنگین و قابل حمل هستند. یکی از بهترین سازه ها برای ابراز وجود در خارج از نمایشگاه است. بر خلاف ماهیت سکونی که سایر سازه های نمایشگاهی در فضای بیرونی دارند؛ پرچم ها زنده هستند و با جریان باد جلب توجه می کنند.
بنرهای نمایشگاهی در فضای بیرونی
بنرهای قابل استفاده در فضای بیرونی سبک و قابل حمل هستند. بنابراین به راحتی می توان در مسیر حرکت بازدیده کننده ها قرار داد تا بیشترین تاثیر را داشته باشد. در هر فصلی و هر رویدادی می توان از این سازه ها استفاده کرد.
سازه های آویزان
سازه هایی با قاب آلومینیومی هستند که از سقف آویزان می شود و با روکشی چاپ شده از طرح های گرافیکی چاپ شده تزیین می شوند. سازه های آویزان به غرفه داران کمک می کند، پیام یا علامت تجاری خود را در یک رویداد از همه جهات به نمایش بگذارند. این سازه به علت چشمگیر بودنش بیشتر جذب می کند.
سازه نمایشگاهی کشسان
در بنرها یا سازه های کشسان از ستون های آلومینیومی یا اکستروژن یا قاب های انعطاف پذیر استفاده می شود و پس زمینه های گرافیکی بسیار زیبایی را به نمایش می گذارد. با توجه به نوع قاب (فریم) طرح گرافیکی چاپ شده روی پارچه مانند روبالشتی روی قاب کشیده می شود. یا آن را به طرف کانال های اکستروژن می کشند. در برخی موارد هم به کمک گیره طرح را روی فریم نصب می کنند. لوازم جانبی مانند روشنایی و مانیتو متناسب با کاربردهایش می تواند به سازه ها نصب شود.
سازه های نمایشگاهی مدولار سفارشی
در ساخت این سازه ها از همان موارد و سبک سازه های از پیش ساخته استفاده می شود. اکستروژن آلومینیومی، بافت ها گرافیک و هر چیز دیگر؛ با این تفاوت که این سازه منحصر به فرد هستند و متناسب با سفارش مخصوص مشتری ساخته می شوند. طرح ها می توانند ساده یا بسیار پیچیده باشند. برای به نمایش گذاشتن غرفه های چشم نواز و جذاب از این شیوه استفاده می کنند. طبق اندازه ها و طرح ها نصب این سازه ها ممکن است از چند مرحله تشکیل شود.
انواع غرفه های نمایشگاهی:
به طور کلی در اندازه های 20 اینچ در 20 اینچ، نمایشگاه های جزیره ای هستند که از هر چهار طرف در معرض دید قرار دارند. اما ارتفاع این غرفه ها ممکن است تفاوت هایی داشته باشند و معمولا بین 20 تا 30 اینچ متفاوت است. دو نوع عمده غرفه های جزیره ای را با نام های محور (اَکسیس) و میزبان (پریزِنتر) می شناسند:
- طرح بندی آکسیس همان طور که از اسم آن مشخص است، ساختاری مرکزگرا برای غرفه دارد. باز بودن فضای این نوع غرفه باعث می شود بازدیدکننده ها بین غرفه حرکت کنند و همه فضای آن استفاده شود. در نتیجه ترافیک بازدید در این نوع غرفه ها بسیار کمتر است.
- طرح بندی پریزنتر کمی متفاوت تر است و شبیه به ساختار تئاتر دارد. از سازه های نمایشگاهی اضافی هم استفاده می کند. اگر دوست دارید مردم را جذب کنید، ارتباط برقرار کنید یا داستانی را گسترش دهید؛ طرح بندی پریزنتر ایدال است.
غرفه اینلاین (غرفه های خطی یا ردیفی)
در غرفه های ردیفی، یک یا چند سازه نمایشگاهی قرار می دهند. معمولا غرفه های ردیفی 10 اینچ در 10 اینچ یا 20 در 10 اینچ طراحی می شوند و سازه نمایشگاهی که در پشت آن قرار می گیرد حداکثر ارتفاع 8 اینچ دارد. یکی از مزایای غرفه های ردیفی خصوصا آن هایی که اندازه های 10 اینچ در 10 اینچ یا 10 اینچ در 20 اینچ دارند، آن است که همه می توانند در فضاهای جانبی آن قرار بگیرند. در این طرح بندی غرفه داران با توجه به نیاز نمایشگاه خود را می توانند هم در بیرون و هم در داخل برگزار کنند.
غرفه ی شبه جزیره ای
یک سمت از غرفه های شبه جزیره ای متصل به غرفه ای دیگر است و 3 سمت آن به نمایشگاه باز می شود. در بیشتر رویدادها کناره ی مشترک نمی تواند از سازه های نمایشگاهی برای نشان دادن لوگو، تبلیغات و برندینگ استفاده کند. اندازه غرفه های شبه جزیره معمولا 5 متر در 8 متر ویا بزرگتر است.
غرفه های سفارشی
این نوع غرفه ها با توجه به سفارش مخصوص غرفه دار تهیه و طراحی می شود. با استراتژی خاصی طراحی می شوند فاکتور های مثل هدف غرفه، بودجه، مخاطب های مطلوب و استراتژی کلی بازاریابی در طراحی این سازه ها دخالت دارند. از مواد پیش ساخته ای مثل چوب، شیشه، ورقه و پلاستیک در ساخت این سازه ها استفاده می شود. به طور معمول، هزینه طراحی نمایشگاه های سفارشی بسیار بیشتر از هزینه طراحی و سفارش سازه های نمایشگاهی مدولار سفارشی است و یک گروه اجرا کار هم برای برپایی آن باید باشد. درست است که غرفه های سفارشی سرمایه گذاری زیادی می خواهد ولی پتانسیل زیادی به وجود می آید که غرفه شما در بین رقیبان برجسته باشد. با این کار توجه بازدیدکننده ها را جلب کنید تا در غرفه بازدید زیادی انجام شود. البته در کنار این کمک می کند سریع تر و به شیوه موثری به اهداف تجاری خود برسید.
گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 18 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها و خواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.
این مقاله زیر مجموعه خدمات سازه های نمایشگاهی / پاپ آپ / استندهای نمایشگاهی / میزکانتر / تابلو های نمایشگاهی / اسپیس فریم و پانل / استند کاتالوگ / استند ایکس / استند رول آپ / قاب فنری / تخته شاسی و فوم برد / پوستر اسنپ / تابلو نور فلکس می باشد.
کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش، انواع سازه نمایشگاهی، غرفه سازی، سازه پرتابل نمایشگاهی، استند نمایشگاهی، استند ایکس، میزکانتر تاجدار، میزکانتر، تخته شاسی، قاب فنری، فوم برد، پوستر اسنپ، مزایای سازه های پرتابل نمایشگاهی، تابلو نور فلکس، چاپ رول آپ، رومیزی سفارشی، بنرهای نمایشگاهی، چاپ روی تخته شاسی، چاپ شاسی، انواع تخته شاسی