images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

تابلو بوم کنواس چیست؟

تابلو بوم کنواس چیست؟

بوم نقاشی

بوم پارچهٔ قاب‌گرفته‌ای است که روی آن نقاشی و یا چاپ می شود. بوم پرطرفدارترین سطح برای نقاشی با رنگ روغن و چاپ تابلو بوم  است که جایگزین تابلوهای چوبی تخته شاسی شده است.

 

تاریخچه

یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های به‌جامانده از نقاشی رنگ روغن بر بوم، مربوط به نقاشی فرانسویِ «مریم با فرشتگان» مربوط به سال ۱۴۱۰ میلادی است که اکنون در گالری گِمِلْده (Gemäldegalerie) در شهر برلین آلمان نگهداری می‌شود؛ اگرچه تابلوهای چوبی در ایتالیا تا سدهٔ ۱۶ و در اروپای شمالی تا سدهٔ ۱۷ پرطرفدارترین زمینه برای نقاشی باقی ماند.

 

ساختار

کرباس یا پارچهٔ ویژهٔ نقاشی معمولاً بر روی یک قاب چوبی(کلاف چوبی) کشیده می‌شود و سطح آن معمولاً با چسب چوب پوشیده می‌شود.

 

بوم خاص در جهان و ایران

بزرگ‌ترین بوم نقاشی خاورمیانه، به طول ۲۰۰ متر در شهر بم ایران می‌باشد که به منظور بازگو کردن احساسات یاری‌رسانان به زلزله‌زدگان، در قالب نقاشی دسته‌جمعی و نیز با حضور برخی هنرمندان و نگارگران ایرانی ایجاد شده‌است.

 

کنواس چیست؟

کنواس(canvas) یا بوم نوعی پارچه‌ی مختص نقاشی است (پارچه‌ای که روی بوم‌های نقاشی می‌کشند) که دارای بافت نامنظم و پراکنده بوده و چاپ عکس و تصویر بر روی آن بسیار زیبا، چشمگیر و ماندگار می‌شود.

 

چاپ روی تابلو بوم نقاشی

 

تابلو بوم چیست؟

تابلو بوم که به نام کنواس نیز مشهور است، نوعی از پارچه های مخصوص نقاشی است که تصاویر زیبا را بر روی آن درج می نمایند. داشتن قالب و چارچوب ویژگی ممتاز تابلو بوم بوده که آن را برای نصب در مکان های مختلف مناسب ساخته است. تابلو بوم می تواند همراه با کلاف یا بدون کلاف عرضه شود. در تابلو بوم با کلاف، چارچوب مخصوص در اطراف سطح چاپ شده قرار می گیرد. چاپ کنواس یا چاپ بوم در چاپ دیجیتال فضای داخلی برای نمایش تابلوهای نفیس هنری در  آتلیه ها و گالری‌ها، چاپ عکس‌ها، دکوراسیون داخلی منازل، هتل ها و دفاتر کاری، چاپ پرده های شید و به طور کلی نمایش نقوش و طرحها در قطع بزرگ و با بهترین کیفیت چاپ و نمایش تصویر به کار می‌رود. چاپ کنواس را معمولا درون یک فریم قرار می دهند. با کشیدن کنواس روی فریم ها و تنظیم آن یک صفحه گالری خیلی زیبایی ایجاد می شود. این سبک از به نمایش گذاشتن عکس ها برخلاف شیوه های سنتی جلوه ی خاصی به چاپ روی بوم می دهد.

 

انواع چاپ روی بوم

چاپ روی بوم (چاپ کانواس) به دو صورت با کلاف و بدون کلاف صورت می گیرد. در چاپ با کلاف، چارچوبی دورتادور سطح چاپ شده قرار می‌گیرد و در چاپ بدون کلاف، طرح صرفا روی کنواس چاپ می شود. این نوع چاپ تا عرض 3 متر قابل ارائه می باشد.

 

چاپ تابلو بوم

عکاسی دیجیتال، اشتراک گذاشتن عکس ها را با دیگران خیلی آسان کرده است. با چند کلیک می توانیم عکس ها را به کمک ایمیل ارسال کنیم. یا آن ها را در وب سایت آپلود کرده و یا در شبکه های اجتماعی منتشر کنیم. با این حال، این ترند هم زیاد جالب نیست. به عبارتی دیگر تمام عکس ها و خاطرات ما در حافظه کامپیوتر مانده و متاسفانه در زندگی واقعی و اتاق های خود نمی توانیم عکس ها را نمایش دهیم. چاپ تابلو بوم با سبک چاپ دیجیتال به این مشکل پایان می دهد و دوباره عکس ها در اتاق و منزل ما ظاهر می شوند و دکوراسیون خانه ما را تکمیل می کنند.

 

قیمت چاپ بوم

هزینه چاپ تابلو بوم برای عکس ها و نقاشی ها بسیار مناسبی می باشد. با توجه به نوع چاپ و دوام در تابلو بوم نقاشی و دید هنری که به دکوراسیون های داخلی می دهد، یکی از بهترین گزینه ها برای ایجاد تفاوت در دکوراسیون می باشد. چاپ بوم در این مجموعه به صورت یووی انجام می شود و دارای دوام بسیار بالایی می باشد. تکتولوژی به کار رفته در دستگاه های چاپ بوم باعث شده است که چاپ جوهر به درون پارچه بوم نقاشی نفوذ کرده و در عمق پارچه بنشیند. چاپ انجام شده در این مجموعه کاملا ضد آب می باشد و در مقابل تابش نور مستقیم خورشید بسیار مقاوم است.

 

چاپ تابلو بوم نقاشی

 

چاپ عکس روی بوم

درست است که مردم عکس های منحصر به فرد را دوست دارند، اما وجود عکس های دیجیتالی و چاپ دیجیتال، این امکان را فراهم کرده است که یک عکس را چند بار روی کنواس چاپ کرده و آن ها را به هدیه های جذابی تبدیل کند. چاپ عکس روی بوم و هدیه دادن به بزرگترهای خانواده، بسیار جذاب است. خصوصا اگر این عکس ها خاطره انگیز باشد و روی بوم با کیفیت چاپ شده باشد. ویژگی چاپ دوباره که این نوع چاپ دارد برای نقاش ها و عکاس های حرفه ای خیلی سودمند است. با کمک گرفتن از چاپ دیجیتال عکس ها و کارهای خود را روی بوم چاپ کرده و به فروش می رسانند. چاپ روی بوم هم برای افراد معمولی و هم هنرمند ها خیلی مزیت دارد و به همین سبب آن را به یک انتخاب پرطرفدار تبدیل کرده است. قابلیت هدیه شدن آن باعث شده است درخواست برای چاپ روی بوم با سبک چاپ دیجیتال به مناسبت های مختلف به شدت افزایش یابد.

 

ابعاد تابلو بوم

تابلو بوم نقاشی دارای سایز های استاندارد و اختصاصی سفارشی می باشد. باید توجه داشت که ابعاد تابلو بوم، با توجه به محلی که برای نصب در نظر گرفته شده است، انتخاب می شود. کلاف های ساخته شده در این مجموعه دارای دو عمق معمولی و دیپ می باشد. در صورت انتخاب تابلو بوم با عمق دیپ، دیگر نیاز به قاب نمی باشد و تابلو بوم به همان شکل بسیار شکیل و مدرن روی دیوار نصب می شود.

 

تابلو بوم نقاشی، هدیه ای منحصر به فرد

تابلو بوم علاوه بر زیباسازی دکوراسیون داخلی، هدیه ای متفاوت و خاص محسوب می شود که با قیمتی مناسب، یک هدیه بسیار زیبا، ماندگار و ارزشمند برای عزیزانتان می باشد. می توانید تصاویر عزیزانتان را روی تابلو بوم کنواس چاپ کرده و به آن ها هدیه دهید. در تابلو بوم نقاشی با توجه به اینکه هزینه آن مقرون به صرفه می باشد، هدیه ایست با ارزش معنوی و هنری که در طی زمان ماندگار می باشد و جهت انتخاب طرح های موجود، بسیار متنوع و در نوع خود برای هدیه دادن، حائز اهمیت می باشد.

 

نقش تابلو بوم در دکوراسیون داخلی

دیوارها در مکان های مختلف، مورد توجه ترین سطوح محسوب می شوند. اشخاص در ورود به فضاهای مختلف، در وهله اول به دیوارها توجه می کنند. بنابراین زیبایی دیوارها در دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه می باشذ. داشتن یک دکوراسیون داخلی زیبا، بدون آراستن و زیباسازی دیوارها، عملا بدون نتیجه است، تابلو بوم ها ابزاری مناسب برای زیباسازی دیوارها هستند. با نصب تابلو متناسب با دکوراسیون داخلی محیط خود، به زیباسازی دکوراسیون داخلی خود کمک نمایید. تابلوها در ارتفاع دیوارها، در دید افراد تاثیر گذار هستند، داشتن تابلوهای عمودی یا افقی می تواند ارتفاع متفاوتی از دیوار را در دید مخاطب القا کند.

 

چاپ تابلو بوم کنواس

 

طریقه چاپ روی بوم نقاشی

برای چاپ تصاویر روی بوم کنواس نقاشی، از دستگاه های چاپ دیجیتال مخصوص بوم کنواس با جوهر ضدآب بهره گرفته می شود. تصاویر با سیستم های چاپی مدرن روی بوم آورده می شود. تابلو بوم را می توان در یک بخش و یا در چند بخش انجام داد. از آنجایی که تابلو بوم نقاشی برای دید از نزدیک مورد استفاده قرار می گیرد، داشتن رزولیشن بسیار بالا، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین باید با دستگاه های مخصوص چاپ بوم نقاشی با جوهر ضدآب، عملیات چاپ را انجام داد تا بتوان زیبایی مورد نظر را بدست آورد، تا مخاطبان از دیدن تابلوها بر روی دیوارها لذت ببرند.

 

کاربرد تابلو بوم نقاشی

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 18 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها و خواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


 این مقاله زیر مجموعه خدمات دکوراسیون داخلیتابلو دکوراتیو تابلو دیواری چند تکهچاپ روی بوم نقاشی (تابلو بوم نقاشی) می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش، دکوراسیون داخلی، تابلو دکوراتیو، تابلو دکوراتیو مدرن، چاپ روی بوم نقاشی، تابلو بوم نقاشی، تابلو دیواری چند تکه، تابلو، تابلو مدرن، فضای داخلی، تابلو چاپی، تابلو فانتزی، تابلو انتزاعی، سایز تابلو، تابلو های مدرن، تابلو دکوراتیو پذیرایی، تابلو دکوراتیو آشپزخانه، تابلو دکوراتیو اتاق کودک

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu