images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

کارت پی وی سی و کاربرد های آن

کارت پی وی سی و کاربردهای آن

کارت PVC یک کارت پلاستیکی است که از ماده‌ای به نام پلی وینیل کلراید ساخته‌شده که دوام، انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری آن شناخته‌شده است. کارت PVC با ابعاد استاندارد CR-۸۰ و در ضخامت‌های مختلف ۷۶۰ میکرون، ۵۰۰ میکرون، ۳۰۰ میکرون تولید می‌شود و به‌صورت برش خورده و آماده در بسته‌بندی‌های مختلف عرضه می‌شود. معمولاً دو طرف آن‌ها دارای لایه لمینیت است و به‌ راحتی توسط پرینتر چاپ کارت PVC قابل چاپ هستند. استفاده از کارت‌های پی‌وی‌سی به‌صورت خالی و چاپ‌نشده چندان زیبا و خوشایند نیست، بنابراین چاپ کارت پی‌وی‌سی نیازی است که اکثر افراد و یا مراکز و شرکت‌هایی که به‌نوعی از این کارت‌ها استفاده می‌کنند با آن مواجه می‌شوند. این کارت‌ها بر اساس نوع اطلاعاتی که روی آن‌ها چاپ می‌شود از یکدیگر متمایز می‌شوند. بنابراین می‌توان از آن‌ها برای چاپ انواع کارت استفاده نمود. گاهی این کارت‌ها صرفاً جنبه تبلیغاتی دارند و برای چاپ کارت هدیه، کارت تخفیف، کارت ویزیت، کارت باشگاه مشتریان و ... مورداستفاده قرار می‌گیرند و گاهی هم اطلاعات هویتی را شامل می‌شوند و جهت احراز هویت به کار می‌روند مانند چاپ کارت شناسایی، چاپ کارت پرسنلی، چاپ کارت حضور و غیاب و …

 

مزایای چاپ کارت پی‌وی‌سی

  • دوام و ماندگاری کارت‌های پی‌وی‌سی بسیار بالا است و قابل قیاس با کاغذ و مقوا نیست.
  • کیفیت چاپ آن‌ها به دلیل استفاده از دستگاه‌های بروز در صنعت چاپ فوق‌العاده است.
  • قابلیت بازیافت به میزان ۱۰۰% را دارد، بنابراین آسیبی به طبیعت وارد نمی‌کند.
  • قابلیت انعطاف‌پذیری آن بی‌نظیر است.
  • ضد آب و رطوبت است و با قرار گرفتن در معرض آسیب‌های محیطی به‌راحتی صدمه نمی‌بیند.

 

کارت پی وی سی و کاربرد های آن

 

انواع کارت پی‌وی‌سی

 کارت PVC ساده

کارت پی‌وی‌سی ساده هیچ‌گونه چیپ یا حافظه‌ای بر روی خود ندارد و صرفاً جهت چاپ استفاده می‌شود. این کارت‌ها در رنگ‌های مختلفی از جمله کارت پی‌وی‌سی سفید، کارت پی‌وی‌سی طلایی، کارت پی‌وی‌سی نقره‌ای، کارت پی‌وی‌سی سبز، کارت پی‌وی‌سی قرمز و … در بازار موجود هستند که این نوع کارت‌ها برای چاپ انواع کارت پی‌وی‌سی که اطلاعات روی سطح آن‌ها چاپ می‌شود کاربرد دارد.

 

کارت PVC هوشمند

کارت PVC هوشمند ازلحاظ ظاهر و سایز مشابه کارت‌های ساده است ولی ازلحاظ سایر قسمت‌ها و قطعات داخلی کاملاً متفاوت است. کارت هوشمند پی‌وی‌سی که قابلیت ذخیره‌سازی داده را درون کارت دارد، خود شامل دو نوع تماسی و غیر تماسی است که هر یک از آن‌ها نیز انواع مختلفی دارند. کارت‌های مغناطیسی یا مگنت که از نوع کارت‌های هوشمند تماسی هستند دارای یک نوار مگنت روی لایه خارجی خود برای حمل اطلاعات هستند. اطلاعات روی نوار مغناطیسی آن‌ها کدگذاری شده و توسط دستگاه کارت‌خوان شناسایی می‌شود. کارت مایفر و کارت RO نیز در دسته کارت‌های هوشمند غیر تماسی قرار می‌گیرند که دارای یک عامل هوشمند روی خود هستند. کارت مایفر دارای یک حافظه و یک آنتن است که به‌صورت مستطیل شکل دورتادور کارت کشیده شده است که می‌توان اطلاعات را در آن‌ها ذخیره کرد مثلاً امکان ذخیره‌سازی اثرانگشت را دارد و برای چاپ کارت پی‌وی‌سی هوشمند مورداستفاده قرار می‌گیرد. کارت‌های مایفر این قابلیت را دارند که بدون تماس و با فاصله نزدیک از دستگاه کارت‌خوان مایفر اطلاعات را از کارت بخوانند. کارت RO نیز ویژگی‌هایی مشابه کارت مایفر دارد با این تفاوت که آنتن آن به‌صورت دایره‌ای شکل است و فقط می‌توان یک‌بار اطلاعات را روی آن‌ها ذخیره نمود.

 

کارت پی وی سی و کاربرد های آن

 

روش‌های مناسب چاپ کارت پی‌وی‌سی

  1.  چاپ افست
  2. چاپ دیجیتال
  3. چاپ ترکیبی

 

چاپ افست کارت PVC

چاپ کارت پی‌وی‌سی به روش افست برای تیراژ بالای هزار عدد با طرح ثابت مناسب است که به دو روش چاپ تک کارت و چاپ شیت انجام می‌شود که هرکدام مزایای خاص خود را دارند. چاپ افست بسیار مقرون‌ به‌ صرفه است که خود به دو صورت چاپ افست تک کارت و چاپ افست لمینیت انجام می‌شود. از موارد استفاده این روش می‌توان به چاپ کارت ویزیت و چاپ کارت باشگاه مشتریان اشاره نمود.

 

چاپ دیجیتال کارت PVC

چاپ کارت پی‌وی‌سی به روش دیجیتال برای چاپ در تیراژ پایین و طرح متغیر مناسب است. درواقع برای شخصی‌سازی و درج اطلاعات متغیر مانند نام و نام خانوادگی، کد پرسنلی و … از روش دیجیتال استفاده می‌شود که برای این نوع چاپ باید از یک دستگاه چاپ دیجیتال استفاده نمود. با استفاده از این روش امکان چاپ هر نوع طرحی روی کارت پی‌وی‌سی وجود دارد. پرینترهای چاپ دیجیتال کارت پی‌وی‌سی که به‌صورت سبک و رومیزی طراحی‌شده‌اند به دو روش چاپ مستقیم و غیرمستقیم کار می‌کنند که نحوه عملکرد آن‌ها با یکدیگر بسیار متفاوت است. کارت پرسنلی، کارت شناسایی و کارت دانشجویی یا کارت دانش‌آموزی، نمونه‌هایی از کارت‌های شامل اطلاعات متغیر هستند که برای چاپ آن‌ها از تکنیک چاپ دیجیتال استفاده می‌شود.

 

چاپ ترکیبی کارت PVC

چاپ کارت پی‌وی‌سی به روش فوق، ترکیبی از چاپ افست کارت‌های pvc و چاپ دیجیتال است.

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 18 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها و خواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


 این مقاله زیر مجموعه خدمات چاپ می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش، چاپ، چاپخانه، چاپ افست کارت پی وی سی، چاپ دیجیتال کارت پی وی سی، کارت PVC ، کارت PVC هوشمند

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu