images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

فنگشویی در دکوراسیون داخلی

فنگشویی در دکوراسیون داخلی

فنگشویی

واژه‌های چینی "فنگ" و "شوی" به ترتیب به معنای "باد" و "آب" ترجمه می‌شوند. این مفهوم برگرفته از یک شعر باستانی است که در مورد ارتباط و جریان زندگی انسان با محیط اطراف خود صحبت می‌کند. فلسفه فنگ شویی تمرینی برای چیدمان قطعات در فضاهای زندگی (دکوراسیون داخلی) به منظور ایجاد تعادل با دنیای طبیعی است. در فرهنگ آسیایی، این فلسفه تائو نامیده می شود که به معنای "راه" است. تائوئیسم راه طبیعت است و تمام اصول اساسی فنگ شویی منعکس کننده طبیعت است. به اصول اساسی فنگ شویی نگاهی بیندازید: موقعیت فرماندهی، باگوا و پنج عنصر.

 

موقعیت فرماندهی در فنگشویی و دکوراسیون داخلی

موقعیت فرماندهی جایی است که شما می خواهید بیشتر وقت خود را زمانی که در آن اتاق هستید بگذرانید. دستورالعمل های فنگ شویی به شما پیشنهاد می کند که این موقعیت غالب در اتاق را تعیین کنید، سپس در صورت امکان تخت، میز یا اجاق گاز خود را در راستای مورب قرار دهید. این سه قسمت از خانه شما بسیار مهم هستند زیرا هر یک بخش مهمی از زندگی شما را نشان می دهد. تخت برای شما می ایستد، میز تحریر گسترش شغل شما است و اجاق گاز نشان دهنده ثروت و تغذیه شماست.

 

مناطق باگوا

ساده ترین راه برای گنجاندن باگوا در زندگی شما این است که یک تا سه ناحیه را که به بیشترین توجه نیاز دارند، شناسایی کنید. سعی نکنید روی همه زمینه ها به طور همزمان کار کنید. برای تقویت انرژی یا بهبود جریان در آن نواحی، پیشنهادات فنگ شویی را در آن ناحیه خاص بگنجانید.

 

پنج عنصر در فنگشویی و دکوراسیون داخلی

پنج عنصر (خاک، فلز، آب، چوب و آتش) از سنت تائوئیست آمده است. عناصر پنج مرحله در زندگی به هم مرتبط هستند که با هم کار می کنند تا یک سیستم کامل را ایجاد کنند. به طور معمول، تمرین فنگ شویی برای متعادل کردن این پنج جنبه در خانه و هر یک از مناطق زندگی یا باگوا کار می کند. برای گنجاندن عناصر در زندگی و خانه خود، باید مشخص کنید که می خواهید انرژی خود را در کجا متمرکز کنید. دقیقاً مانند باگوا، شما یک تا سه زمینه از زندگی خود را که می خواهید بهبود ببخشید انتخاب می کنید. سپس با افزودن رنگ ها یا اشکال پیشنهادی در آن اتاق، انرژی خود و خانه خود را تقویت می کنید. باگوآ شما نشان می دهد که اتاق خواب شما با سلامت کلی شما و مکانی که در آن تجدید قوا می کنید هماهنگ است. به عنصر زمین متصل می شود. راه هایی را برای ترکیب رنگ های خاکی، سفال های سرامیکی یا سفالی، سنگ ها یا کریستال ها در آن اتاق در نظر بگیرید. بعد از اینکه در آنجا پیشرفت کردید، روی چند اتاق یا بخش دیگر از زندگی خود تمرکز کنید. به عناصر مربوطه در آن اتاق ها نگاه کنید و با افزودن آن عناصر از آن تغییر مثبت در زندگی خود استقبال کنید. هدف این است که انرژی مثبت را به آن اتاق‌ها، آن بخش‌های زندگی‌تان، و در نهایت، کل خانه‌تان بیاورید.

 

تاثیر رنگ در فنگشویی و دکوراسیون داخلی

رنگ یک جنبه بسیار مهم فنگ شویی است و با بسیاری از اصول فنگ شویی و مکاتب فکری کیهانی تائوئیستی مرتبط است. این یکی از ابزارهای بسیاری است که تمرین‌کنندگان فنگ شویی هنگام تنظیم انرژی یک فضا از آن استفاده می‌کنند. رنگ تاثیر زیادی بر احساس ما دارد و همچنین یکی از ساده ترین عناصر اتاق برای تغییر است. فرقی نمی‌کند دیواری را نقاشی کنید، یک اثر هنری جدید اضافه کنید، بازی با رنگ می‌تواند راهی آسان، سرگرم‌کننده و غیر دائمی برای انتقال انرژی در خانه شما باشد.

 

رنگ سفید در فنگشویی و دکوراسیون داخلی

رنگ سفید در فنگ شویی یک رنگ قدرتمند در نظر گرفته می شود، سیستمی برای چیدمان محیط شما برای ایجاد هماهنگی. رنگ‌ها به عناصر خاصی از فنگ شویی مرتبط هستند و در مورد سفید، عنصری که بیان می‌کند فلز است. لهجه‌های چوب و شیشه به طرز فوق‌العاده‌ای با سفید هماهنگ می‌شوند. رنگ سفید همچنین برای آشپزخانه، اتاق نشیمن، حمام و اتاق خواب عالی است و گل های سفید در گلدان های سفید راهی مقرون به صرفه برای ترکیب رنگ سفید در محیط شما هستند. رنگ سفید در بازاریابی و برندسازی، رنگ سفید برای انتقال احساس امنیت، خلوص، تازگی و تمیزی و همچنین ایجاد کنتراست استفاده می شود. برخی از برندهای معروف از مقدار زیادی رنگ سفید در لوگوها و بازاریابی خود استفاده می کنند. یک مطالعه در مورد ترجیحات رنگ بزرگسالان نشان داد که از 18 رنگ کل، بدون ترجیح، رنگ سفید تنها در رتبه پانزدهم به عنوان رنگ مورد علاقه کلی قرار دارد. هنگامی که از آنها خواسته شد رنگ های مورد علاقه خود را برای محیط فیزیکی انتخاب کنند، سفید به طور عمده در همه اتاق های لیست شده مورد علاقه شماره یک بود: اتاق نشیمن، اتاق خواب، دفاتر و اتاق های جلسه.

 

دکوراسیون داخلی

 

رنگ مشکی در فنگشویی و دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ مشکی در فنگ شویی، راهی برای هماهنگ کردن خانه، محل کار و محیط های دیگر است. رنگ مشکی با عنصر آب مرتبط است و قدرت، رمز و راز و آرامش را تداعی می کند. زمانی که از آن کم استفاده می شود، رنگ مشکی بر محیط شما اثر زمینی می گذارد. در اینجا چند نکته برای استفاده از رنگ سیاه در فنگ شویی: برای درهایی که رو به شمال، شرق یا جنوب شرقی هستند، یک در سیاه در نظر بگیرید. رنگ مشکی را برای اتاق کودکان خود انتخاب کنید تا آرامش و خلاقیت را به ارمغان بیاورد. اگر در قسمت شمالی خانه خود دفتر کار دارید، یک دیوار را سیاه رنگ کنید. کف اتاقی را در قسمت شمالی فضای خود به رنگ مشکی رنگ کنید. سیاه و سفید را در اتاق لباسشویی یا آشپزخانه خود امتحان کنید. سعی کنید لوازم جانبی مشکی مانند قاب یا گلدان را در اطراف خانه خود قرار دهید

 

دکوراسیون داخلی

 

رنگ خاکستری در فنگشویی و دکوراسیون داخلی

خاکستری ترکیبی از سیاه و سفید است اما همچنین به منطقه خود از نقشه فنگ شویی باگوا متصل است که به شما کمک می کند با افراد مفید زندگی خود ارتباط برقرار کنید. به عنوان یک رنگ خنثی، می تواند در اکثر خانه ها کار کند.

 

دکوراسیون داخلی

 

رنگ قرمز در فنگشویی و دکوراسیون داخلی

در فنگ شویی، قرمز رنگی است که جایگزین رنگ های دیگر می شود. این قوی ترین رنگ در فنگ شویی است و بسیار فرخنده در نظر گرفته می شود. قرمز اغلب برای محافظت و پاکسازی خانه یا انرژی یک فرد استفاده می شود. در سنت فنگ شویی فرقه سیاه، از پاکت های قرمز برای احترام و محافظت از مشاوران فنگ شویی و مشتریان آنها استفاده می شود. قرمز همچنین بسیار فعال و انرژی زا است و قرمزی بیش از حد می تواند برای برخی افراد طاقت فرسا باشد. بهتر است از مقادیر زیاد رنگ قرمز در فضاهایی که آرامش‌بخش‌تر هستند، مانند اتاق خواب، اجتناب کنید. یک فرش زیبا با رنگ قرمز می تواند راهی ملایم برای جذب انرژی قرمز باشد. قرمز همچنین رنگ عنصر آتش و منطقه شهرت نقشه فنگ شویی باگوآ است که به دید، الهام و وضوح مرتبط است.

 

دکوراسیون داخلی

 

رنگ قهوه ای در فنگشویی و دکوراسیون داخلی

رنگ های خاکی مانند قهوه ای عنصر خاکی را وارد خانه شما می کند. عنصر زمین در مورد زمین، پایداری و مراقبت از خود است. کفپوش های چوبی قهوه ای یا مبلمان، راهی فوق العاده برای دعوت عنصر زمین به خانه شما است.

 

دکوراسیون داخلی

 

رنگ زرد در فنگشویی و دکوراسیون داخلی

بسته به موقعیت، رنگ زرد می تواند ما را به یاد نور گرم و درخشان خورشید یا خاک سرسبز و اکسید شده بیاندازد. این رنگ عنصر زمین و ناحیه سلامت (یا مرکز) نقشه فنگ شویی باگوآ است که زمین، پرورش دهنده و پایدار است. زرد همچنین نمادی از ایستادگی و فروتنی است. زرد طلایی روشن برای نشان دادن طلا برای لباس امپراتور چین استفاده می شد.

 

دکوراسیون داخلی

 

رنگ بنفش در فنگشویی و دکوراسیون داخلی

از رنگ های اسطوخودوس گرفته تا رنگ های بادمجانی، بنفش به اشراف و ثروت مرتبط است. این رنگی است که باعث احترام می‌شود و می‌توان از آن برای اتصال شما به قدرت، رفاه و فراوانی استفاده کرد. قرمز تیره که به بنفش تبدیل می‌شود، رنگی است که نماد ثروت و قدرت است. بنفش به عنوان ترکیبی از قرمز آتشین و آبی سرد، می تواند هارمونی و تعادل را ایجاد کند.

 

دکوراسیون داخلی

 

 گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 18 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


 این مقاله زیر مجموعه خدمات چاپدکوراسیون داخلی می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش، چاپ پوستر، چاپ وینیل، چاپ داخلی، کاغذ دیواری،  طراحی تبلیغات، خلاقیت در طراحی، روانشناسی رنگ، فنگشویی، دکوراسیون داخلی، روانشناسی، رنگ، مناطق باگوا ، موقعیت فرماندهی، پنج عنصر، رنگ قرمز، رنگ بنفش، رنگ سفید، رنگ سیاه، رنگ مشکی، رنگ زرد، رنگ قهوه ای، رنگ خاکستری

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu