images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

کتاب های مدیریتی

کتاب های مدیریتی

20 تا از بهترین کتابهای مدیریت که از شما یک رهبر بزرگ می سازد

چه چیزی یک فرد را به یک رهبر بزرگ تبدیل می کند؟ آیا این یک شخصیت مغناطیسی است؟ آیا دید جسورانه ای دارد یا اعتماد به نفس؟ من استدلال می کنم که همه این ویژگی ها توسط رهبران بزرگ وجود دارد. اما چگونه این ویژگی ها را به دست می آورید؟ به هر حال، چیزی به نام "رهبر متولد شده" وجود دارد، اما بسیاری از ما که به رهبری دعوت می شویم در آن دسته قرار نمی گیریم. خوشبختانه، اطلاعات فراوانی وجود دارد که برای ارائه مهارت های یک رهبر بزرگ به ما طراحی شده است. در این مقاله 20 بهترین کتاب مدیریتی را فهرست کرده ایم که از شما یک رهبر بزرگ می سازد.

 

1. مدیر یک دقیقه ای توسط Kenneth Blanchard Ph.D. و اسپنسر جانسون M.D

این یک کتاب قابل توجه است که داستان مرد جوانی را در جستجوی یک رهبر خوب بیان می کند. در حالی که او با سبک‌های مدیریتی متفاوتی روبرو می‌شود، برخی استبدادی فقط به نتایج توجه می‌کنند و کارگران آسیب می‌بینند. دیگران با رویکرد دموکراتیک فقط به فکر مردم بودند و سازمان نیز آسیب دید. در نهایت، او آنچه را که به دنبالش بوده در مدیری که از روش یک دقیقه ای استفاده می کند، می یابد. روش یک دقیقه ای اساسا راهی برای تعیین اهداف یا انتظارات واضح برای کسانی است که مدیریت می کنید. به عنوان مثال، اگر به شما گفته شود اتاق را تمیز کنید، آیا این به معنای جارو کردن زمین، گردگیری قفسه ها یا سازماندهی قفسه های کتاب است؟ اما اگر به شما گفته شود که زمین را جارو کنید و قفسه‌های کتاب را مرتب کنید، انتظارات واضح‌تر است. سپس یک دقیقه قدر دانی و یک دقیقه توبیخ است که بلافاصله و سریع قدردانی و توبیخ می کنید.

 

مدیر یک دقیقه ای

 

2. درباره تبدیل شدن به یک رهبر اثر وارن بنیس

وارن بنیس که یک کتاب ضروری برای هر تاجری در نظر گرفته می شود، استاد دانشکده بازرگانی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بود. او اولین طعم رهبری خود را در طول جنگ جهانی دوم زمانی که یکی از جوان ترین ستوان هایی بود که در اروپا خدمت می کرد، چشید. او معتقد است که رهبران ساخته می شوند نه به دنیا می آیند. این یکی از بهترین کتاب های مدیریت موجود است. چندین ویژگی که یک رهبر بزرگ را تشکیل می دهد را مشخص می کند. برای بنیس، یک رهبر خودآگاه، کنجکاو و ریسک پذیر است. یک رهبر تصویر بزرگ را می بیند و آنچه را که درست است انجام می دهد.

 

درباره تبدیل شدن به یک رهبر اثر وارن بنیس

 

3. کشتی را بچرخانید!: یک داستان واقعی از تبدیل پیروان به رهبران اثر L. David Marquet

مارکت کاپیتان یک زیردریایی بود و برای رهبری در شیوه نظامی معمولی برای صدور دستور و کسب نتیجه آموزش دیده بود. با این حال، یک بار او دستوری داد که انجام آن غیرممکن بود، اما خدمه او به هر حال با نتایج تقریباً فاجعه بار تلاش کردند. وقتی علت را پرسید، پاسخ این بود: «چون به من گفتی». در آن زمان بود که او تصمیم گرفت سبک مدیریتی متفاوتی را امتحان کند و به افراد زیردست خود مسئولیت کارشان و اختیار انجام آن را بدهد. نتایج حاصل از تغییر در شیوه مدیریت او قابل توجه بود.

 

کشتی را بچرخانید!

 

4. رهبران آخر غذا می خورند: چرا برخی تیم ها با هم کنار می آیند و برخی دیگر نه اثر سایمون سینک

چرا برخی از تیم ها گرد هم می آیند تا کار را انجام دهند در حالی که تیم های دیگر به نزاع، دعوا و خنجر از پشت متلاشی می شوند؟ سینک پس از گفتگو با یک ژنرال تفنگداران دریایی به این سوال در Leaders Eat Last می پردازد. او متوجه شد که همه تفنگداران دریایی جوان اول غذا خوردند، در حالی که ارشدترین تفنگداران دریایی همه در پشت خط بودند. ژنرال توضیح داد که "رهبران آخرین غذا را می خورند" زیرا آنچه در سالن غذا نمادین بود در جنگ بسیار جدی بود. رهبران باید آسایش خود و حتی جان خود را فدای خیر تیمی کنند که رهبری می کنند. او در ادامه ایده های خود را از طریق نمونه هایی از داستان های واقعی در تجارت و ارتش نشان می دهد.

 

رهبران آخر غذا می خورند

 

5. چگونه می توان دوستان را به دست آورد و بر مردم تأثیر گذاشت اثر دیل کارنگی

فهرستی از بهترین کتاب های مدیریت بدون این کتاب کارنگی کامل نخواهد شد. این احتمالاً یکی از مشهورترین کتاب‌هایی است که تا کنون در مورد رهبری نوشته شده است، و این دلیل خوبی دارد. کارنگی برخی از "مهارت های نرم" رهبری خوب را آشکار می کند، مانند ایجاد احساس مهم بودن و قدردانی در افراد. اجرای ایده های موجود در این کلاسیک به شما کمک می کند رهبر، مذاکره کننده و انگیزه بهتری باشید.

 

چگونه می توان دوستان را به دست آورد و بر مردم تأثیر گذاشت

 

6. هنر جنگ اثر سان تزو

این کتاب که بیش از دو هزار سال پیش نوشته شده است، هنوز توسط بازرگانان در سراسر جهان به عنوان کتابی ضروری برای رهبران تبلیغ می شود. سان تزو یک رهبر نظامی بود که فلسفه های خود را در مورد جنگ و رهبری به کاغذ آورد. مملو از حکمت جاودانه است مانند "از آنچه قوی است بپرهیز و به آنچه ضعیف است ضربه بزن". و «عالی در شکستن مقاومت دشمن بدون جنگ است».

 

هنر جنگ

 

7. 7 عادت افراد بسیار مؤثر: درس های قدرتمند در تغییر شخصی اثر استفان آر. کاوی

یکی دیگر از کلاسیک ها، کاوی به طور گسترده به عنوان یک متخصص رهبری مشهور در جهان شناخته می شود. اگرچه او قبلاً آثار منتشر شده دیگری نیز دارد، «7 عادت افراد بسیار مؤثر» مشهورترین اثر اوست. ⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین بروید ⌄ کلید رهبری موثر این است که ... داشتن ذهنیت موفقیت، کلید رهبری عالی است. بیاموزید که چگونه با سیستم گام به گام منحصر به فرد Lifehack یک ذهنیت موفقیت ایجاد کنید. ⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین بروید ⌄ ایده کاوی این است که رهبری واقعی از درون شروع می شود. یک رهبر خوب ابتدا باید رفاه درونی خود را مدیریت کند، دید شخصی ایجاد کند و خودکنترلی را در خود پرورش دهد. تنها در این صورت است که می توانند نفوذ خود را به دیگران گسترش دهند.

 

7 عادت افراد بسیار مؤثر

 

8. 21 قانون انکار ناپذیر رهبری: آنها را دنبال کنید تا مردم از شما پیروی کنند نوشته جان ماکسول

یکی از محبوب ترین کتاب های رهبری در تمام دوران، ماکسول، 21 قانون انکار ناپذیر رهبری، یکی از بهترین کتاب های مدیریتی است که می توانید پیدا کنید. ماکسول معتقد است که اگرچه ممکن است "قانون" رهبری بیشتر از 21 قانون باشد، اما این 21 قانون درست هستند و برای مؤثر بودن هر کسی لازم است. علاوه بر این، این قوانین برای همه نقش‌های رهبری در جامعه اعمال می‌شود، خواه در ارتش، تجارت یا دولت باشد.

 

21 قانون انکار ناپذیر رهبری

 

9. شنا با کوسه ها بدون زنده خورده شدن توسط هاروی بی مکی

مکی که توسط یک میلیونر خودساخته نوشته شده است، توصیه های عملی در مورد چگونگی فروش بیشتر از رقابت و ایجاد انگیزه در کارکنان ارائه می دهد. این یک مطالعه کوتاه است که مملو از ایده های مفید و کاربردی است. این شامل توصیه های بسیار مفیدی است مانند "اگر مقصدی نداشته باشید، هرگز به آنجا نخواهید رسید"، "با قلب خود تصمیم بگیرید و در نهایت چه چیزی به آن مبتلا خواهید شد، بیماری قلبی است" و "اینطور نیست" افرادی را که اخراج می‌کنید زندگی شما را بدبخت می‌کنند، این افرادی هستند که شما آنها را بدبخت نمی‌کنید.»

 

شنا با کوسه ها بدون زنده خورده شدن

 

10. تأثیر: روانشناسی متقاعدسازی توسط Robert B. Cialdini Ph.D.

دکتر رابرت سیالدینی تمام دوران حرفه‌ای خود را صرف تحقیق در مورد علم نفوذ کرد و به عنوان یک متخصص در زمینه‌های متقاعدسازی، تبعیت و مذاکره، شهرت بین‌المللی به دست آورد. او در کتاب خود تحت عنوان «نفوذ، روانشناسی اقناع»، اصول تأثیرگذاری و متقاعدسازی را به شش دسته تقسیم می کند که به راحتی قابل درک و اجرا هستند. این کتاب نه تنها به شما می آموزد که چگونه دیگران را متقاعد کنید، بلکه چگونه از خود در برابر متقاعد کردن فریبنده محافظت کنید.

 

تأثیر

 

11. رهبری و خودفریبی: خروج از جعبه توسط موسسه آربینگر

این کتاب ممکن است به سختی خوانده شود، نه به دلیل مفاهیم درگیر یا زبان مورد استفاده، بلکه به این دلیل که خواننده را مجبور می کند با مسئولیت خود در قبال مشکلات روبرو شود. بسیاری از ما دوست داریم چیزهای خارج از خود را برای مشکلاتی که داریم مقصر بدانیم. اما برای یافتن راه حل های واقعی، باید بتوانید نقش خود را در مشکل ببینید. موسسه آربینگر به عنوان یک رهبر جهانی در بهبود اثربخشی سازمانی و حل تعارض شناخته شده است.

 

 

 

12. ضرب: چگونه بهترین رهبران همه را باهوش تر می کنند اثر لیز وایزمن

این کتاب پرفروش وال استریت ژورنال، این کتاب 292 صفحه ای نسبتاً کوتاه، درباره دو سبک رهبری صحبت می کند. در این کتاب، لیز وایزمن، کارشناس رهبری، این دو سبک رهبری را بررسی می‌کند و به طور متقاعدکننده‌ای نشان می‌دهد که چگونه ضرب‌افزارها می‌توانند تأثیر مثبت و سودمندی بر سازمان‌ها داشته باشند. چند برابر کننده ها کسانی هستند که با منابع کمتر کارهای بیشتری انجام می دهند، استعدادها را توسعه می دهند و جذب می کنند و ایده ها و انرژی جدید را برای ایجاد تغییرات و نوآوری سازمانی پرورش می دهند. از سوی دیگر، دیمینیشرها افرادی هستند که خلاقیت و نوآوری را از تیم خود تخلیه می کنند.

 

ضرب

 

13. سالهای من با جنرال موتورز اثر آلفرد اسلون جونیور.

این یکی دیگر از کتاب های مدیریتی است که "کلاسیک" در نظر گرفته می شود. اولین بار در سال 1963 منتشر شد، اسلون سال های من با جنرال موتورز به یک پرفروش تبدیل شد. نویسنده در مورد "انضباط مدیریت" صحبت می کند که او برای دهه ها تمرین کرده است و او را به یک رهبر مؤثر تبدیل کرده است. بیل گیتس این کتاب را که هنوز هم مربوط به امروز است، به عنوان بهترین کتاب مدیریت تحسین می کند. حتی Business Week آن را "گزینه شماره یک برای قفسه کتاب خواندن ضروری" نامید.

 

سالهای من با جنرال موتورز

 

14. Creativity, Inc. غلبه بر نیروهای نادیده ای که در مسیر الهام واقعی ایستاده اند اثر اد کاتمول و امی والاس

این پرفروش‌ترین فیلم نیویورک تایمز توسط یکی از بنیانگذاران استودیو پیکسار - افرادی که پشت سر برخی از معروف‌ترین و موفق‌ترین فیلم‌های تمام دوران هستند، تهیه شده است. در این کتاب، نویسندگان به بررسی ویژگی‌های رهبری می‌پردازند که باعث موفقیت پیکسار شده است. خوانندگان می توانند ایده های بسیار خوبی را در این کتاب بیابند، مانند: «یک ایده خوب را به یک تیم متوسط ​​بدهید، آنها آن را خراب می کنند. اما یک ایده متوسط ​​به یک تیم بزرگ بدهید، و آن‌ها یا آن را اصلاح می‌کنند یا چیز بهتری ارائه می‌کنند، و «وظیفه مدیر پیشگیری از خطرات نیست. این وظیفه مدیر است که آنها را برای دیگران ایمن کند.»

 

غلبه بر نیروهای نادیده ای که در مسیر الهام واقعی ایستاده اند

 

15. صراحت رادیکال: بدون از دست دادن انسانیت خود یک رئیس باشید توسط کیم اسکات

کیم اسکات مدیر اجرایی گوگل و بعداً اپل بود. در این کتاب روشنگر درباره رهبری و مدیریت، او سالها دانش خود را در مورد چگونگی یک رهبر مؤثر به اشتراک می گذارد. اعتقاد اساسی او این است که یک رهبر باید واقعاً مراقبت کند و در عین حال مستقیماً کارمندان را به چالش بکشد. اگر واقعا اهمیتی نمی دهید، اقتدارگرایانه است. اگر چالش نکنید، برای شرکت بد است. و اگر هیچ کدام را انجام ندهید، فقط دستکاری است.

 

صراحت رادیکال

 

16. Drive: The Surprising Truth about What Motivates Us نوشته دانیل اچ پینک

یکی دیگر از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز، Drive: The Surprising Truth about What Motivates Us، مفهوم روش مدیریت هویج و چوب را از بین می‌برد. در این کتاب، پینک تفاوت بین آنچه علم می‌داند که به ما انگیزه می‌دهد و آنچه اکثر کسب‌وکارها انجام می‌دهند را بررسی می‌کند. او فرض می کند که افراد با سه چیز انگیزه می گیرند، خودمختاری، تسلط و هدف. بنابراین، اگر بتوانید این موارد را برای آنها فراهم کنید، یک تیم سازنده و کارآمد خواهید داشت.

 

Drive: The Surprising Truth about What Motivates Us

 

17. رهبری اولیه: آزادسازی قدرت هوش عاطفی اثر دانیل گولمن، ریچارد بویاتزیس و آنی مک کی

مهمترین ویژگی یک رهبر چیست؟ هوش، انگیزه، بینش؟ نویسندگان این کتاب این بحث را مطرح کردند که «هوش عاطفی» عامل حیاتی برای رهبری است. برای آنها، ویژگی هایی مانند اشتیاق، همدلی، مدیریت روابط، درک شهودی ویژگی هایی هستند که رهبران بزرگ دارند. با استفاده از بسیاری از مثال‌های دنیای واقعی، نویسندگان سعی می‌کنند آن ویژگی‌های کلیدی را تعریف و توضیح دهند. رهبران خوب "طنین" را در میان یک تیم ایجاد می کنند، در حالی که افراد ضعیف "ناهماهنگی" ایجاد می کنند.

 

رهبری اولیه

 

18. حقیقت در مورد رهبری: بدون مدها، حقایق اصلی که باید بدانید نوشته جیمز ام. کوزز و بری زی پوزنر

در این کتاب، نویسندگان ده "حقیقت" در مورد رهبری را بیان می کنند. یکی از اینها اعتبار است که اساس رهبری است. یک رهبر برای تعهد ارزش قائل است و آن را هدایت می کند و بهترین رهبران بهترین یادگیرندگان هستند. به گفته نویسندگان، شما یا به عنوان مثال رهبری می کنید یا اصلاً رهبری نمی کنید. همه این حقایق باید توسط هر رهبر بزرگی درک شود و شما به خطر خود از آنها غفلت می کنید.

 

حقیقت در مورد رهبری

 

19. ارائه شادی: راهی به سوی سود، اشتیاق و هدف اثر تونی هسیه

تونی هسیه بنیانگذار Zappos است، یک خرده‌فروش آنلاین که سالانه بیش از یک میلیارد دلار فروش دارد. او در این کتاب رازهای موفقیت خود را بیان می کند. برخی از استراتژی‌هایی که او بیان کرد عبارتند از: کنترل کردن کارمندان بر روی مشاغلشان (خودمختاری)، تأیید و تشویق پیشرفت هم از نظر حرفه‌ای و هم شخصی، ارتباط شخصی با تیم خود، و شخصی بودن که مردم می‌خواهند برایش کار کنند، و بسیاری دیگر. اگر به داشتن کسب و کار شخصی یا فقط مدیریت افراد علاقه مند هستید، این مطلب خواندنی عالی است.

 

ارائه شادی

 

20. چالش رهبری: چگونه اتفاقات خارق العاده ای در سازمان ها رخ دهد اثر جیمز کوزز و پوزنر

آخرین اما نه کم‌اهمیت، ما The Leadership Challenge را داریم که یکی از بهترین کتاب‌های مدیریتی است که تا کنون نوشته شده است. چالش رهبری که "استاندارد طلایی" دستورالعمل های رهبری در نظر گرفته می شود، تفاوت بین رهبران خوب و رهبران بزرگ را بررسی می کند. نویسندگان 5 شیوه رهبری مثال زدنی را تشریح کردند: راه را الگوسازی کنید، یک دیدگاه مشترک را القا کنید، فرآیند را به چالش بکشید، دیگران را قادر به عمل کردن کنید و قلب را تشویق کنید. هر کسی که به دنبال کتاب های عالی مدیریت و رهبری است باید این را به لیست خود اضافه کند.

 چالش رهبری

 

 

 گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


 این مقاله زیر مجموعه خدمات چاپ می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش، چاپ کتاب، کتاب ،چاپ،کتاب سال.

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu