images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

پرورش کودکان هوشمند

پرورش کودکان هوشمند

چگونه بچه های باهوش تربیت کنیم

تربیت بچه های باهوش ساده تر و اساسی تر از آن چیزی است که بسیاری از والدین تصور می کنند. این در مورد خرید اسباب بازی های گران قیمت، ارائه فعالیت های تحصیلی از دوران نوزادی یا فرستادن فرزندتان به مدرسه گران قیمت نیست. کاملاً برعکس - همه چیز در مورد مراقبت از خود و کاهش سرعت است تا بتوانید دوست داشتنی و حضور داشته باشید. همه این کارهای خوب را برای فرزندتان و با او از بدو تولد انجام دهید، یا از همین الان، هر کجا که در مراحل فرزندپروری هستید، شروع کنید. همانطور که گفته شد، هوش مهم است. ذهن کنجکاو، توسعه یافته و منضبط یک مزیت در بیشتر فعالیت های انسانی است، از مدرسه گرفته تا کار و روابط. بر اساس یافته‌های تحقیقاتی فعلی در مورد هوش و مغز، در اینجا نتیجه‌گیری‌های من در مورد پیامدهای عملی برای والدینی است که می‌خواهند از رشد هوش کودک خود حمایت کنند.

 

پرورش کودکان

 

1. با شما شروع می شود.

به خوبی از خود مراقبت کنید تا بتوانید به خوبی از کودک خود مراقبت کنید. وقتی اجازه می دهید ناقص بودن مشکلی نداشته باشد و از اشتباهات خود به عنوان فرصت های یادگیری استقبال کنید، از هر نظر به رشد کودک خود کمک می کنید. (این موضوع اصلی والدین ناقص است: کتاب آینده من چگونه با فرزند خود رابطه برقرار کنید تا طوفانی را تحمل کنید.)

 

2. محبت فراوان به فرزندتان در عمل نشان دهید.

قابل اعتماد و به طور مداوم گرم باشید. مهربان و صبور باشید.

 

3. گوش کن، واقعا گوش کن.

به سؤالات فرزندتان پاسخ دهید، به کنجکاوی های او توجه کنید، در کنار نگرانی های او باشید.

 

4. مطمئن شوید که زمان زیادی برای بازی وجود دارد.

به یاد داشته باشید که بازی کار دوران کودکی است و برای رشد مغز کودک خردسال شما (حداقل تا هفت سالگی) ضروری تر از زمانی است که صرف چیزهایی می شود که بیشتر شبیه یادگیری آکادمیک است. زمان بازی در فرآیند هوشمند شدن زمان تلف نمی شود.

 

5. تمام حواس کودک خود را تحریک کنید.

از بدو تولد به بعد، با استفاده از تمام حواس به فرزندتان فرصت اکتشاف بدهید. زمانی که به نظر می‌رسد به چیزی علاقه خاصی دارند، به آنها کمک کنید راه‌هایی برای یادگیری بیشتر در مورد آن بیابند.

 

پرورش کودکان هوشمند

 

6. مدل سازی و آموزش نحوه مدیریت احساسات.

تنظیم هیجان، خودکنترلی، پشتکار و پشتکار، همه مهمتر از IQ برای موفقیت در هر زمینه ای از زندگی هستند. تکنیک‌های تمدد اعصاب مانند تنفس آگاهانه را به کودک خود بیاموزید و مطمئن شوید که او تعادل کافی در زندگی خود دارد، از جمله زمان در طبیعت، و زمان‌هایی که می‌تواند هیچ کاری انجام ندهد.

 

7. به رشد جسمانی فرزندتان توجه کنید.

اطمینان حاصل کنید که کودکتان غذای مقوی، خواب کافی و تمرینات بدنی زیاد ترجیحاً در فضای باز دارد. همه اینها مغزسازان مهمی هستند.

 

8. خلاقیت فرزندتان را پرورش دهید.

خلاقیت نه تنها به زندگی و یادگیری جان می بخشد، بلکه وسیله ای عالی برای شفای عاطفی و ابراز وجود است. همه این کارها را از بدو تولد فرزندتان انجام دهید تا هوش او را پرورش دهید. اما اگر فرزند شما پنج یا ده یا پانزده ساله است و شما این کارها را انجام نداده اید، این نیز اشکالی ندارد. یافته‌های اخیر روی مغز نشان می‌دهد که از طریق مکانیسمی به نام پلاستیسیته عصبی، امکان و فرصت قابل توجهی برای تغییر و تکامل مغز در طول عمر وجود دارد. از بدو تولد تا پیری، مغز زمانی رشد می‌کند که با دنیا تعامل می‌کنیم، زمانی که درگیر فعالیت‌هایی می‌شویم که معنادار می‌شویم، و زمانی که خود را برای ادامه یادگیری به چالش می‌کشیم. بسیاری از والدین از اینکه می‌دانند رازهای تربیت بچه‌های باهوش بسیار قدیمی است شگفت‌زده می‌شوند – فرزندتان را دوست داشته باشید، با او مهربان و صبور باشید، مطمئن شوید که زمان زیادی برای بازی دارد و به اندازه کافی می‌خوابد- اما واقعاً به نظر می‌رسد که مغزسازی و فردسازی یکسان هستند.

 

تنوع عصبی و آموزش تیزهوشان

تنوع عصبی به تفاوت هایی در ساختار مغز اشاره دارد که منجر به تفاوت های شناختی، حسی و عاطفی می شود. در میان افرادی که دارای هر نوع تنوع عصبی هستند، تنوع بیشتری نسبت به افراد عصبی و تنوع عصبی وجود دارد. تیزهوشی شکلی از تنوع عصبی است. مسیرهای منتهی به آن بسیار متغیر است، و همچنین نیازهای یادگیری کودکان نیز متغیر است. ر چند سال گذشته، من بیشتر و بیشتر در مورد "تنوع عصبی" مطالعه کرده ام. این قطعات گاهی اوقات مملو از قضاوت در مورد کسانی است که "عصبی" در نظر گرفته می شوند. در حالی که من عاشق ایده‌های فراگیری و شناخت نقاط قوت ذاتی تجربه کردن جهان به‌طور منحصربه‌فرد، متفاوت از بسیاری دیگر، هستم، به نظرم می‌رسد که این واژه‌ها اغلب برای ایجاد تمایزات مصنوعی استفاده می‌شوند که بیشتر ضرر می‌کنند تا مفید. همه ما وقتی به تنوع از هر نوع احترام گذاشته می‌شویم سود می‌بریم، و وقتی معمولی بودن (یا متفاوت بودن) مورد تحقیر قرار می‌گیرد، همه آسیب می‌بینیم. این برای کسانی که در طیف اوتیسم قرار دارند (یا از جهات دیگر متفاوت هستند) به اندازه افرادی که معیارهای تیزهوش را دارند صادق است.

 

آموزش کودکان

 

تنوع عصبی چیست؟

"نور" به معنای "مربوط به اعصاب یا سیستم عصبی" است که شامل مغز می شود. تفاوت‌های عصبی – یا تنوع عصبی – تفاوت‌هایی در ساختار مغز، شیمی و عملکرد است که با تفاوت‌هایی در ادراک حسی، عملکرد شناختی و سلامت روان مرتبط است. مانند سایر تغییرات انسانی - اندازه، فرهنگ، خلق و خو، و غیره - این تفاوت‌ها می‌توانند به نتایج و نیازهای مختلفی منجر شوند. تنوع، از جمله تنوع عصبی، چیزی است که هر یک از ما را منحصر به فرد می کند و به گونه ما ظرفیت قابل توجهی برای اختراع و سازگاری با شرایط در حال تغییر می دهد.

 

در مورد نوروتیپیکال ها چطور؟

در مقایسه افرادی که دارای تنوع عصبی هستند و افرادی که نوروتیپیک تر هستند، می تواند وسوسه انگیز باشد که آنها را کاملاً متفاوت ببینیم، اما طیف وسیعی در هر یک از این دسته بندی ها وجود دارد: آنهایی که در طیف اوتیسم قرار دارند و کسانی که معیارهای با استعداد را دارند (و آنهایی که دارای معیارهای با استعداد هستند. به هر شکل دیگری غیر معمول هستند) حداقل به همان اندازه که با کسانی که نوروتیپیک تر هستند با یکدیگر متفاوت هستند. در هر یک از این دسته بندی ها به طور قابل توجهی تنوع بیشتری نسبت به بین آنها وجود دارد.

 

چگونه تنوع عصبی در آموزش تیزهوشان کاربرد دارد؟

کار من در آموزش ویژه اساساً بر استعدادهای درخشان متمرکز شده است، و بر روش هایی که کودکان با نیازهای یادگیری تیزهوش از دیگران متفاوت هستند و همچنین نیازهای اولیه مشابهی با سایر بچه ها دارند. به بیان ساده، کار من نشان می‌دهد که هر کودکی – چه مشکلات یا مزایایی در زمینه یادگیری، رفتار، تنظیم احساسات، مهارت‌های اجتماعی، یا چیزهای دیگر داشته باشد – تنها زمانی می‌تواند در رشد و شکوفایی آنها حمایت شود که به آن‌ها آنچه برای ادامه یادگیری نیاز دارند، داده شود. احساس کنند که عضوی ارزشمند از یک جامعه یادگیری هستند. مدارس و برنامه‌های درسی معمولاً برای برآوردن نیازهای یادگیری اکثر بچه‌ها طراحی می‌شوند، و کار من بر رسیدگی به نیازهای بچه‌هایی متمرکز شده است که در دسته «بیشترین بچه‌ها» قرار نمی‌گیرند. توانمندسازی والدین و کودکان از طریق چالش و تغییر را با این جمله باز می کنیم: «هیچ چیزی به نام یک کودک تیزهوش معمولی وجود ندارد. هر کودکی که نیازهای یادگیری با استعداد دارد منحصر به فرد است، با داستان و تجربیات زندگی خود، مشخصات خود از نقاط قوت و چالش‌ها." توصیه می‌کنیم که والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و سایر افرادی که در شکل‌دهی به زندگی کودکان دخیل هستند، تنوع تجربیات فردی خود را اذعان کنند و به یاد داشته باشند که هیچ رویکرد واحدی وجود ندارد که برای همه کودکان خوب عمل کند.

 

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


 این مقاله زیر مجموعه خدمات چاپ می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش، هوش هیجانی، EQ ، IQ، کودکان هوشمند، تیز هوش، کودک تیز هوش.

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu