images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

شکل های مختلف تبلیغات

انواع روش های تبلیغات

انواع روش های تبلیغات

1- پست مستقیم:

این یکی از قدیمی ترین انواع رسانه های تبلیغاتی است. در این روش پیام از طریق پست مجازی، ایمیل و یا به صورت یک پیام درپیامرسان های اجتماعی برای خریداران احتمالی ارسال می شود. این روش شامل اطلاعات دقیق در مورد محصول است. هدف اصلی این نامه ها ایجاد علاقه خواننده به محصول است. نامه باید جذاب، جالب و قانع کننده باشد. برای این منظور باید برای انتخاب متن پیام و محتوایی که در آن نمایش داده می شود دقت شود.

این روش بسیار موثر است زیرا ارتباط مستقیم با مصرف کننده برقرار می کند و همچنین مخفی کاری در تبلیغات را حفظ می کند. اطلاعات دقیق در رابطه با محصول را می توان برای خریداران ارسال کرد. نامه ها و بخشنامه ها حاوی درخواست های شخصی هستند که در برانگیختن علاقه آنها به محصولات بسیار مفید است. این روش را می توان به طور مؤثر در صورتی انجام داد که تولید کنندگان مستقیماً به مصرف کنندگان بفروشند.

تبلیغات پستی مستقیم از معایب خاصی نیز رنج می برد. دسترسی محدودی دارد یعنی تعداد کمی از خریداران را می توان تحت پوشش قرار داد. مشکلات عملی در تهیه و نگهداری لیست پیام ها به روز وجود دارد. این روش تبلیغات برای هر محصول یا خدماتی مناسب نیست.

 

انواع تبلیغات

 

2- روزنامه ها و مجلات:

روزنامه ها و مجلات اشکال مهم تبلیغات مطبوعاتی هستند، روزنامه ها مؤثرترین و قدرتمندترین رسانه تبلیغاتی اند و حاوی اطلاعات ارزشمندی در رابطه با رویدادهای مختلف جاری هستند . روزنامه های روزانه، دو هفته ای و هفتگی وجود دارد. روزنامه ها بیشترین تیراژ را دارند و توسط افراد زیادی خوانده می شوند و ممکن است محلی، استانی یا ملی باشند. در هر روزنامه یک بخش آگهی جداگانه وجود دارد که آگهی های مختلف را در روزنامه طبقه بندی و طراحی می کند. قبل از انتخاب روزنامه، آگهی‌دهنده باید عوامل مختلفی از جمله پوشش روزنامه، طبقه مشتریان و هزینه تبلیغات و غیره را در نظر بگیرد. روزنامه ها بیشترین تیراژ را دارند و جذابیت جهانی دارند. هزینه تبلیغات در مقایسه با سایر رسانه ها کمتر است. اما امروزه با پیشرفت دیجیتال مارکتینگ نقش روزنامه ها در تبلیغات کمرنگ تر شده است

مجلات یا نشریات از دیگر رسانه های مهم ارتباطی هستند. مجلات ممکن است به صورت هفتگی، ماهانه، فصلی یا سالانه منتشر شوند. این مطالب در مقایسه با روزنامه ها با علاقه بیشتری توسط خوانندگان خوانده می شود. تبلیغاتی که در مجلات داده می شود بیشتر توصیفی و جذاب است. آنها معمولاً به شکل رنگی هستند که محصول را به خوبی به تصویر می کشد و تأثیر ماندگاری را به خواننده می دهد.

مجلاتی وجود دارند که برای عموم مردم و طبقه خاص افراد در نظر گرفته شده است. مجلات اختصاصی مربوط به صنعت، تجارت، امور مالی و اقتصاد و غیره وجود دارد. همچنین مجلات ویژه ای برای مردان، زنان و کودکان وجود دارد. مجلات عمر طولانی تری دارند و برای تبلیغ کالاهای خاص بسیار مناسب هستند.

مجلات در مقایسه با روزنامه ها انعطاف کمتری دارند. تغییرات لحظه آخری را نمی توان در آگهی درج کرد زیرا چند روز قبل از انتشار به مطبوعات ارسال می شود. ارزش تکراری کمتری وجود دارد و هیچ محرمیتی قابل حفظ نیست. هزینه تبلیغات در مقایسه با روزنامه ها بیشتر است. تیراژ آنها کم است و فقط برای خوانندگان تحصیل کرده مناسب است. در معرفی یک محصول جدید، مجلات به دلیل تداوم کمتر چندان مناسب نیستند.

 

روش های تبلیغاتی

 

3- تبلیغات رادیویی:

تبلیغات رادیویی این روزها طرفداران زیادی دارد. رادیویی را می توان به عنوان «تبلیغات دهان به دهان در مقیاس عمده فروشی» توضیح داد. پیام های تبلیغاتی می توانند به زبان های منطقه ای مختلف باشند.

مهمترین مزیت تبلیغات رادیویی این است که هر نوع شنونده ای چه بی سواد و چه تحصیلکرده را پوشش می دهد. این یک رسانه بسیار موثر برای محبوبیت در مقیاس انبوه مقالات مختلف مصرفی است. پوشش این رسانه گسترده تر است و به تعداد زیادی از شنوندگان گسترش می یابد.

تبلیغات رادیویی از عمر کوتاه تر، حافظه محدود و پیام های کوتاه رنج می برد. هزینه تبلیغات بیشتر است پیام ممکن است به درستی توسط شنونده گوش داده نشود. هیچ پنهان کاری وجود ندارد. این برای کسانی که دارای دستگاه های رادیویی هستند مفید است. انعطاف پذیری کمتر و عدم تماس شخصی در تبلیغات رادیویی وجود دارد.

 

4- تبلیغات تلویزیونی:

یکی از جدید ترین نوع تبلیغات است و به سرعت در حال توسعه است و این روزها محبوبیت بیشتری پیدا می کند. در مقایسه با رادیو موثرتر است زیرا از مزایای صدا و بینایی برخوردار است. به دلیل ارائه تصویری، تأثیرگذاری و تأثیرگذاری بیشتری دارد و تأثیری ماندگار در ذهن بیننده می گذارد.

از معایب تبلیغات تلویزیونی می توان به پرهزینه بودن ، طول عمر کمتر و پوشش محدود تری که دارد اشاره کرد، پس از ارائه آگهی امکان مراجعه مجدد به آن وجود ندارد و مدت زمان تبلیغ کم است اما علیرغم ایراداتی ذکر شد، این روش تبلیغاتی به سرعت در حال گسترش است و محبوبیت بسیار زیادی در بین افراد ها پیدا می کند.

 

روش های تبلیغات

 

5- تبلیغات فیلم:

این تبلیغ به عنوان تبلیغات سینما نیز شناخته می شود. تبلیغات فیلم همچنین امکانات بینایی و شنوایی مانند تلویزیون را فراهم می کند. فیلم‌های تبلیغاتی کوتاه توسط خانه‌های تجاری بزرگ تهیه می‌شوند و به سینماهای مختلف ارسال می‌شوند تا قبل از شروع نمایش‌های معمولی یا در زمان‌های بین‌المللی برای تماشاگران به نمایش درآیند. این نوع تبلیغات از ارزش بیشتری برخوردار است اما برای همان بینندگان ارزش ندارد. پوشش آن محدود است که فقط به نفع مردم محلی است.

تبلیغات فیلم یک رسانه بسیار پرهزینه است که هزینه های بیشتری برای پخش و ساخت فیلم دارد. فقط سازمان‌های بزرگ می‌توانند فیلم‌های تبلیغاتی تولید کنند. انعطاف پذیری بیشتر را با هزینه های بیشتر تضمین می کند. اثربخشی آن را نمی توان به درستی سنجید. ساخت فیلم فرآیندی زمان بر است.

 

6- تبلیغات در فضای باز:

این نوع تبلیغات شامل رسانه های مختلف مانند پوستر، پلاکارد، نمایشگر برقی یا تابلوهای نئونی، تبلیغات اتوبوس، قطار و... می باشد. تبلیغات در فضای باز همچنین به عنوان "تبلیغات دیواری" شناخته می شود. هدف اصلی تبلیغات در فضای باز جلب توجه رهگذران در یک چشم به هم زدن است. این روش موثرترین وسیله تبلیغاتی است. این نوع تبلیغ در مورد اقلام مصرفی و خانگی مانند صابون، دارو، پنکه، کفش و خودکار و غیره بسیار مناسب است.

 

انواع شکل های تبلیغات

 

پوسترها و پلاکاردها معمولاً بر روی دیوارهای کنار جاده ها، ایستگاه های راه آهن و ایستگاه های اتوبوس نصب می شوند. این پوسترها از کاغذ ضخیم یا صفحه فلزی یا چوب ساخته شده و حامل پیام تبلیغاتی است که به راحتی از فاصله دور قابل خواندن و مشاهده است.

پوسترها یا استیکر ها همچنین در پشت اتوبوس ها، قطارها و یا ماشین های تجاری چسبانده شده اند که در انتقال پیام در سراسر شهر و خارج از شهر بسیار مفید هستند. نمایشگرهای نقاشی شده توسط نقاشان متخصص تهیه می شود که تصاویر چند رنگ جذاب را نیز برای تحت تاثیر قرار دادن مردم حمل می کنند.

 

تبلیغات روی اتوبوس و قطار

از نمایشگرهای برقی یا تابلوهای نئونی نیز برای تحت تاثیر قرار دادن رهگذر استفاده می شودکه پیام بسیار کوتاهی دارند و دستگاه های بسیار پرهزینه هستند.

روشی متداول است که معمولاً توسط خرده فروشانی انجام می شود که محصولات خود را در ویترین مغازه ها به نمایش می گذارند تا مشتری را جذب کنند. این روش به عنوان نمایشگر خارجی نیز شناخته می شود. که مؤثرترین و مستقیم ترین روش تأثیرگذاری بر مردم است. نمایش ویترین جذابیت مستقیمی برای بینندگان دارد و در برانگیختن میل به خرید در مشتریان بالقوه بسیار مؤثر است. به عنوان یک فروشنده خاموش عمل می کند.

برای اجرای موفقیت آمیز این روش، کالاها باید به درستی و منظم در ویترین ها چیده شوند. مقالات موجود در ویترین باید مرتباً تغییر کنند. تبلیغ کننده نباید فراموش کند که ویترین شاخص مغازه اوست. برای نمایش محصولات در ویترین باید نهایت دقت را به خرج داد.

 

 7- نمایشگاه های تبلیغاتی:

یک نمایشگاه تجاری یا تبلیغاتی در مقیاس گسترده ای برگزار می شود که با حضور تولید کنندگان و بازرگانان مختلف همراه با محصولات خود به تعداد زیادی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه فروخته می شود. این نمایشگاه ممکن است به صورت محلی، استانی یا بین المللی برگزار شود. غرفه‌های مختلف «به تاجران مختلفی اختصاص می‌یابد که کالاهای خود را در این غرفه‌ها به نمایش می‌گذارند. تولیدکنندگان نیز ادبیات فروش و بعضاً نمونه رایگان کالا را بین مردم توزیع می کنند. امکانات نمایش عملی نیز در اختیار مشتریان قرار می گیرد. مشتریان به وضوح روش کار و استفاده از محصول را درک می کنند.

در مورد نمایشگاه های بین المللی، تجار کشورهای مختلف در یک مکان گرد هم می آیند. آنها می توانند به راحتی تجربیات کشورهای مربوطه خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند که برای همه آنها واقعاً آموزنده و مفید است. فرصت کافی برای یادگیری فراهم می کند. تجمع عظیم مردم در نمایشگاه بازار بزرگتری را برای فروش فراهم می کند.

 

نمایشگاه تبلیغاتی

 

8- تبلیغات ویژه:

اکثر خانه های تجاری به منظور افزایش فروش، تبلیغات محصولات خود، هدایای رایگان مانند دفترچه خاطرات، کیف پول، وزن کاغذ و تقویم به مشتریان ارائه می دهند. نام شرکت یا فروشنده بر روی مقالات ارائه شده درج شده است.

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


 این مقاله زیر مجموعه خدمات مشاوره و طراحی / مشاوره تبلیغاتی / چاپ استیکر / چاپ استیکر روی اتوبوس و قطار می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش، انواع تبلیغات، تبلیغات، مشاوره تبلیغاتی، طراحی تبلیغاتی، نمایشگاه های تبلیغاتی، سازه های نمایشگاهی، بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ 

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu