images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

تفاوت چاپ فضای داخلی و فضای خارجی چیست

تفاوت چاپ Indoor و Outdoor چیست؟

چاپ indoor (فضای داخلی ) و چاپ outdoor (فضای خارجی)چیست؟

دستگاه هایی که چاپ دیجیتال را به صورت عریض انجام می دهند به دو دسته تقسیم بندی می شوند. با توجه به تکنولوژی که در این دستگاه ها استفاده می شود و همچنین جنس خروجی دستگاه، آن ها را به دو گروه کلی دسته بندی می کنند. این دو دسته بندی شامل دستگاه های چاپ دیجیتال Indoor و دستگاه های چاپ دیجیتال Outdoor هستند.

در ادامه به بررسی کامل این دو دسته بندی می پردازیم.

هم چنین در مورد جنس خروجی دستگاه ها و سایز آن ها توضیحات کاملی را در اختیار شما قرار می دهیم.

 

دستگاه های چاپ دیجیتال Indoor:

جوهری که در دستگاه های چاپ دیجیتال Indoor به کار گرفته می شود، بدون بو است به همین دلیل کار با آن در محیط های بسته مشکلی به وجود نخواهد آورد. کیفیت چاپ در دستگاه های دیجیتال Indoor بیشتر است. سرعت تهیه آن بالاتر بوده، تنوع سایز چاپ و تنوع بالای جنس های مورد استفاده در این دستگاه ها نیز در آن ها بیشتر است

این دستگاه ها برای چاپ موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرند: پوسترها، استندهای تبلیغاتی، کارهای هنری، چاپ کوند، چاپ فتوگلاسه، چاپ بوم، چاپ پی وی سی، چاپ پاپ آپ، چاپ رول آپ، کانتر. محصولاتی که توسط این دستگاه چاپ می شوند مقاومت کمی در برابر آب و عوامل طبیعی دارند. برای افزایش مقاومت این محصولات می توان با استفاده از دستگاه لمینیتور لایه ای روی آن ها کشید. این کار باعث می شود از آن ها در مقابل پارگی، رطوبت و ... محافظت شود.

 

چاپ فضای داخلی و خارجی

 

دستگاه های چاپ دیجیتال Outdoor:

همان طور که از اسم این دستگاه ها می توان فهمید این دستگاه ها باید محیط های باز به کار گرفته شوند. دلیل آن این است که جوهری که در این جاپگرها استفاده می شود بوی زیادی دارد. این بو برای ریه ها ضرر دارد و باعث بروز بیماری های تنفسی می شود

این دستگاه ها معمولا برای چاپ موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرند: کاغذ دیواری، استیکر، وينيل، بیلبوردها

جوهر و مرکب در این نوع چاپگر ها باید طوری باشد که در مقابل نور خورشید، رطوبت و عوامل خارجی مقاومت خوبی داشته باشد.

چرا که مواردی که معمولا در فضاهای باز قرار است استفاده شوند توسط این دستگاه ها چاپ می شوند. به طور مثال روی اتوبوس بیلبوردها و کاغذ دیواری

هم چنین برای بنرهای چاپ شده بر بافت ماشین های پخش، شیشه مغازه ها و یخچال های فروشگاهی، استیکر و یا مش از این نوع دستگاه های چاپ استفاده می شود

 

 

 

تفاوت بین چاپ های داخلی و خارجی چیست؟

ساختار اصلی چاپ داخلی و خارجی یکسان است. ناحیه قرارگیری آنها بین چاپ های داخلی و خارجی تفاوت هایی ایجاد می کند. به عنوان مثال، مکان های داخلی نزدیک هستند و معمولا جریان هوا ندارند. بنابراین، اگر از مواد بدبو برای چاپ داخل خانه استفاده کنیم، مردم از محل ما فرار می کنند!

در اینجا مهمترین تفاوت بین چاپ داخلی و خارجی وجود دارد:

چاپ های داخلی معمولاً از مواد ضعیفی مانند وینیل ساخته می شوند که بادوام نیستند. اما چاپ های بیرونی در برابر شرایط مختلف هوا مقاوم هستند.

جوهر چاپگرهای داخلی بی بو است و می توان از آن در مناطق نزدیک استفاده کرد.

چاپگرهای داخلی کیفیت چاپ بالاتری نسبت به فضای باز دارند.

خروجی های چاپگرهای داخلی اندازه های مختلفی دارند و از مواد مختلفی ساخته می شوند. بنابراین در فضای داخلی، احتمالاً می توانیم طرح های متنوع تری چاپ کنیم.

کاغذ پوشش داده شده برای چاپ داخلی و مواد فلکس برای چاپ در فضای باز استفاده می شود.

برای چاپ داخلی می توانیم از طرح های مختلفی استفاده کنیم اما در طرح های چاپ بیرونی با محدودیت هایی مواجه هستیم. به عنوان مثال، اگر رنگ های روشن را برای حروف انتخاب کنید، در روزهای آفتابی قابل مشاهده نخواهند بود.

چاپ در فضای باز اولین نشانه برند شما است که مردم می بینند. بنابراین، می تواند تخیل آنها را در مورد شما ایجاد کند. اما چاپ‌های داخلی معمولاً برای برندسازی استفاده می‌شوند و اطلاعات بیشتری به مردم می‌دهند. مشتریان وقتی به چاپ‌های داخلی نگاه می‌کنند، قبلاً شما و شغلتان را می‌شناختند، مگر اینکه قبلاً به بنرهای فضای باز و ویترین فروشگاه اهمیتی نمی‌دادند.

 

تفاوت چاپ indoor و outdoor

 

نکاتی در مورد چاپ داخلی:

از این نوع چاپ برای پوسترها، بنرهای داخلی، استندهای تبلیغاتی و ... استفاده می شود که ضعیف و ظریف هستند، باران، تیزی، رطوبت یا مستقیم آفتاب آنها را از بین می برد. اما می توانیم با روکش های لمینت مقاومت آنها را افزایش دهیم. روکش لمینت چاپ های داخلی را بسیار مقاوم تر می کند، اما به دلیل جوهر و موادشان هنوز برای فضاهای بیرونی مناسب نیستند.

کاغذ روکش دار که برای چاپ های داخلی استفاده می شود دارای دو نوع سبک و سنگین می باشد. کاغذهای سبک کمتر از 140 گرم و کاغذهای سنگین بیش از 140 گرم وزن دارند. کاغذهای سنگین مقاومت بیشتری دارند و برای کاربردهای تجاری مانند بنرها استفاده می شوند.

 

چاپ فضای داخلی indoor

 

سایر مواد برای چاپ داخلی استفاده می شود:

  • برچسب های شفاف را می توان به سطوح مختلف مانند شیشه چسباند. آنها نشانه ها و حروف رنگارنگ روی پس زمینه شفاف هستند.
  • از چاپ فتوگلاس برای پوستر و چاپ عکس استفاده می شود. این نوع با ژلاتین پوشش می دهد. این ویژگی باعث افزایش کیفیت چاپ روی این نوع کاغذ می شود.
  • طراحی داخلی را می توان روی پارچه نیز چاپ کرد. این فناوری جدید چاپ دیجیتال به شما کمک می کند تا بنرها، علائم و عناصر تبلیغاتی را نوآوری کنید.
  • مواد و چاپگرها تفاوت اصلی بین چاپ های داخلی و خارجی هستند.

 

نکاتی در مورد چاپ در فضای باز:

این نوع چاپگر از جوهر بدبو استفاده می کند که برای ریه ها مضر است. بنابراین خروجی آنها برای فضای داخلی مناسب نیست. چاپ در فضای باز برای ویترین فروشگاه ها، بنرهای فضای باز، بیلبوردها و برخی از انواع تبلیغات مانند تبلیغات اتوبوس مناسب است.

جوهر مورد استفاده در این نوع چاپ باید سخت باشد تا در برابر رطوبت و شرایط مختلف هوا مقاومت کند. این نوع مواد برای دستگاه تنفسی انسان مضر هستند و یکی از تفاوت های چاپ داخل و خارج از خانه است.

 

چاپ دیجیتال

 

 

چاپ های بیرونی انواع مختلفی دارند که در یر به آنها اشاره می شود:

  • وینیل یک ماده مشترک بین چاپ داخلی و خارجی است. برای مکان‌های بیرونی، باید از پوشش‌های ثابتی برای محافظت از بنر یا تابلو در برابر شرایط مختلف مانند روزهای آفتابی و گرم یا روزهای بارانی استفاده کنیم. بنابراین، لمینیت چاپ وینیل باعث مقاومت بیشتر آنها می شود.
  • فلکسی یک ماده رایج برای چاپ در فضای باز است.
  • سولیت ماده دیگری است که مشابه وینیل است. تفاوت آنها در کیفیت چاپ است که در بنرهای سولیت بالاتر از وینیل است.
  • چاپ مش نوعی چاپ انحصاری در فضای باز است که بر روی سطح مش با سوراخ های ریز چاپ می شود. آنها برای پنجره ها و شیشه ها استفاده می شوند زیرا نور می تواند از آنها عبور کند و منطقه تاریک نمی شود.

دانستن تفاوت بین چاپ داخلی و خارجی و بنرها خوب است اما کافی نیست. چاپ دیجیتال ابزاری برای بازاریابی است که شما را به مردم نشان می دهد. این محصولات را می توان در همه جا پخش کرد، از فروشگاه شما گرفته تا حیاط مشتریان بالقوه. اِلمان های تبلیغاتی چاپی و برندسازی تنها در صورتی کار می کنند که به صورت حرفه ای طراحی شده باشند و متریال مناسبی داشته باشند.

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها و خواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


 این مقاله زیر مجموعه خدمات چاپچاپ دیجیتالچاپ فضای داخلی / چاپ فضای خارجی می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش،چاپ، چاپ indoor، چاپ outdoor، چاپ فضای داخلی، چاپ فضای خارجی، چاپ دیجیتال، لمینیت، لمینیت براق، لمینیت مات، روکش چاپ،چاپ بنر، بسته بندی محصول، چاپ افست، طراحی تبلیغاتی، پاکت تبلیغاتی، جعبه، پاکت، جعبه سازی، بسته بندی، ماکت، جعبه تبلیغاتی.

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu