images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

چاپ افست چیست؟

چاپ افست چیست؟ تفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال

چاپ افست (offset) چیست؟

این روش چاپ "offset" نامیده می شود زیرا مانند سایر روش های چاپ جوهر را مستقیماً روی کاغذ منتقل نمی کند. جوهر به جای اینکه در دو مرحله از صفحه به کاغذ برود، ابتدا به یک استوانه لاستیکی منتقل می شود و سپس روی کاغذ چاپ می شود. روش افست سه مرحله ای، سایش و پارگی صفحه چاپ لیتوگرافی را کاهش می دهد و در نتیجه طول عمر آن را افزایش می دهد.

 

چاپگر افست شامل سه سیلندر است:

  • سیلندر صفحه ای (plate)
  • سیلندر لاستیک (blanket)
  • سیلندر قالب گیری

در چاپ افست، ناحیه تصویر و ناحیه غیر تصویری روی یک سطح صاف وجود دارند.

 

چاپ افست و مزایای آن

 

لیتوگرافی افست بر اساس اصل جداسازی روغن و آب کار می کند. صفحات به گونه‌ای عمل‌آوری شده‌اند که نواحی تصویر جوهر را جذب می‌کنند و مناطق غیر تصویری آب را برای دفع جوهر جذب می‌کنند. هنگامی که آب و جوهر توسط غلتک ها به صفحه اعمال می شود، جوهر مبتنی بر روغن به تصویر می چسبد در حالی که آب چسبیده به ناحیه غیر تصویر آن را دفع می کند.

برخی از ماشین های چاپ افست از لایه سیلیکونی استفاده می کنند که جوهر را به جای آب دفع می کند. به این سیستم ها پرس افست «خشک» یا «بی آب» می گویند.

 

چاپ 4 رنگ

ماشین های چاپ افست از چهار رنگ اصلی جوهر استفاده می کنند: فیروزه ای (C)، سرخابی (M)، زرد (Y) و سیاه (K). هر رنگ به طور جداگانه، یک صفحه در هر رنگ اعمال می شود. نقاط کوچک CMYK در الگوهای خاصی فشرده می شوند که به نظر می رسد طیف گسترده ای از رنگ ها را تشکیل می دهند. چاپ افست از چهار رنگ اصلی جوهر استفاده می کند.

چاپ افست تخصصی همچنین می‌تواند از جوهرهای ترکیبی مانند رنگ‌های متالیک و پنتون برای ایجاد رنگ‌هایی خارج از محدوده رنگ استاندارد چاپ استفاده کند.

 

چاپ افست چیست؟

 

چاپ افست چگونه کار می کند؟

اولین سیلندر مورد استفاده در فرآیند چاپ افست سیلندر "پلیت" است. به این سیلندر، سیلندر زینک نیز می گویند. این استوانه نازک یک صفحه پلاستیکی یا آلومینیومی در اطراف خود دارد. هر پلیت با توجه به متن و تصاویری که قرار است روی کاغذ چاپ شود سفارشی می شود. سیلندر پلیت از قبل پردازش شده است تا تصاویر جوهر را جذب کنند و آب را دفع کنند. هنگامی که سیلندر صفحه می چرخد، با غلتک هایی که جوهر و آب را اعمال می کنند تماس پیدا می کند.

سیلندر دوم سیلندر «لاستیک» است. این استوانه دارای یک روکش لاستیکی در اطراف خود است و در جهت مخالف سیلندر صفحه ای می چرخد. هنگامی که هر دو سیلندر روی یکدیگر غلت می زنند، آب با فشار خارج می شود و جوهر روی این سیلندر منتقل می شود. این یک تصویر آینه ای از طراحی جوهر ایجاد می کند.

سومین استوانه در فرآیند لیتوگرافی افست، استوانه "امپرسیون" است. ساخته شده از فولاد تمیز، در جهت مخالف سیلندر لاستیک می چرخد. سیلندر قالب گیری جوهر را با فشار دادن کاغذ به سیلندر لاستیک منتقل می کند.

 

چاپ افست

 

دستگاه های چاپ افست سریع و کارآمد هستند - می توانند تا 18000 برگ در ساعت چاپ کنند. با هر برگه حاوی حداکثر 48 صفحه از محتوای A4 یا حروف. یک دستگاه چاپ افست معمولی می تواند هشت صفحه را در یک برگه چاپ کند - که تقریباً 120000 صفحه در ساعت ترجمه می شود!

 

چاپ افست در مقابل چاپ دیجیتال

در حالی که چاپ افست با کمترین هزینه، چاپ هایی با ظاهر عالی را تولید می کند، برخی از پروژه ها نیازی به هزاران بار چاپ ندارند. اگر پروژه شما کمتر از 500 صفحه است، بهترین راه حل چاپ دیجیتال است.

 

مزایای چاپ دیجیتال:

  • ایده آل برای کارهای چاپ کوچک (1 تا 500 صفحه)
  • به راحتی رنگ ها را تغییر دهید
  • قابلیت داده های متغیر (نام، آدرس یا شماره روی کارت را می توان به راحتی تغییر داد)
  • بدون هزینه اولیه برای ایجاد صفحات
  • چرخش سریع
  • سازگار با محیط زیست

 

مزایای چاپ افست:

  • مقرون به صرفه ترین روش برای کارهای چاپ بزرگ
  • هرچه بیشتر چاپ کنید، قیمت هر صفحه ارزان تر است
  • می تواند طیف گسترده ای از انواع کاغذ را با پرداخت های سفارشی در خود جای دهد
  • جوهرهای فلزی، فلورسنت و سایر جوهرهای سفارشی موجود است
  • بالاترین کیفیت چاپ ممکن با جزئیات دقیق و وفاداری رنگ

 

 

 

در چاپ افست تجاری، هر چه بیشتر چاپ کنید، هزینه کمتری پرداخت می کنید.  اگر نیاز به چاپ بروشور، بروشور، کتابچه، خبرنامه و سایر مطالب در حجم زیاد دارید، چاپگر اداری یا حتی یک چاپگر دیجیتال حرفه ای راه خوبی نیست. کارایی کمتر و هزینه بیشتری دارند.

اگر نیاز به چاپ سریع یک دسته بزرگ دارید، چاپ افست می تواند این کار را انجام دهد. هنگامی که طرح اولیه به سیلندر صفحه منتقل شد، چاپ روی کاغذ فقط چند ثانیه طول می کشد.

چاپ افست حروف برجسته، جزئیات دقیق و تصاویری با رنگ های غنی و دقیق تولید می کند. یک چاپگر معمولی نمی تواند با این سطح کیفیت بالا مطابقت داشته باشد.

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها و خواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


 این مقاله زیر مجموعه خدمات چاپچاپ دیجیتال / چاپ افست می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش،چاپ،چاپ افست، چاپ indoor، چاپ outdoor، چاپ فضای داخلی، چاپ فضای خارجی، چاپ دیجیتال، لمینیت، لمینیت براق، لمینیت مات، روکش چاپ،چاپ بنر، بسته بندی محصول، چاپ افست، طراحی تبلیغاتی، پاکت تبلیغاتی، جعبه، پاکت، جعبه سازی، بسته بندی، ماکت، جعبه تبلیغاتی.

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu