images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

PPI و DPI چیست و چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

PPI و DPI چیست و چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

تفاوت بین PPI و DPI چیست؟

سردرگمی زیادی در مورد کلمات اختصاری DPI و PPI وجود دارد. این سردرگمی قابل درک است، با توجه به اینکه مردم اغلب این اصطلاحات را به اشتباه به جای یکدیگر به کار می برند. بنابراین DPI و PPI به چه معنا هستند و چگونه برای عکس های چاپ شده و فایل های تصویر دیجیتال اعمال می شوند؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد و هرگونه تصور اشتباهی که ممکن است در مورد اختصارات داشته باشید را برطرف خواهیم کرد.

 

تفاوت بین DPI و PPI

 

DPI چیست؟

DPI مخفف نقطه در اینچ است و به وضوح چاپگر اشاره دارد. چگالی نقاط جوهر قرار داده شده بر روی یک ورق کاغذ (یا رسانه عکاسی دیگر) توسط چاپگر برای ایجاد یک چاپ فیزیکی را توصیف می کند. DPI هیچ ربطی به چیزی که به صورت دیجیتالی نمایش داده می شود ندارد! و اینجاست که بسیاری از سردرگمی ها رخ می دهد.

 

DPI چیست؟

 

PPI چیست؟

PPI مخفف Pixels Per Inch است. یعنی چند پیکسل الکترونیکی کوچک نور می تواند یک صفحه نمایش دیجیتال را در یک اینچ جای دهد؟ حداقل، بسیاری از نمایشگرهای (قدیمی‌تر) قبلاً 72 PPI داشتند، با این حال، اکنون با صفحه‌نمایش‌های نمایشگر با وضوح بالاتر و بالاتر از صفحه‌نمایش تلفن‌های و غیره گرفته تا نمایشگرها و تلویزیون‌های رایانه‌ای 4K و 8K، تراکم پیکسل (PPI) به شدت افزایش یافته است. اندازه گیری بیش از 200 PPI و حتی 400 PPI !

پیکسل یا عنصر تصویر، کوچکترین بلوک ساختمانی است که برای ایجاد یک تصویر روی صفحه استفاده می شود. پیکسل ها مربع هستند و در یک شبکه مرتب شده اند. هر مربع رنگ یا رنگ متفاوتی دارد. از آنجایی که پیکسل ها بسیار کوچک هستند، چشمان ما نمی توانند عناصر روی شبکه را به عنوان مربع های منفرد تشخیص دهند. در عوض، مغز ما هر پیکسل را در یک تصویر دیجیتالی صاف ترکیب می کند. حالا قبل از اینکه کسانی از شما که دانش پیشرفته تری دارید با من تماس بگیرید و بگویید این کاملاً درست نیست، شما درست می گویید. خود پیکسل ها از زیر پیکسل های قرمز، سبز و آبی تشکیل شده اند. این زیر پیکسل ها با هم ترکیب می شوند تا به هر پیکسل رنگ خود را بدهند. با این حال، توضیح کامل در مورد پیکسل های فرعی بسیار بیشتر از آن چیزی است که برای این بحث نیاز داریم.

 

 

 

تنظیم PPI

در هر برنامه ویرایش تصویر، مانند Adobe Photoshop، درک تمایز بین تغییر اندازه و نمونه‌برداری مجدد یک تصویر مهم است. آنها شبیه به هم هستند، اما هر کدام به یک نتیجه متفاوت می رسند. برای تنظیم اندازه و ابعاد به مسیر Image > Image Size در برنامه فتوشاپ بروید.

 

تنظیم PPI

 

PPI در یک برنامه ویرایش تصویر به راحتی قابل دستکاری است. DPI داستان کاملاً متفاوتی است. هر مدل و سبک چاپگر DPI منحصر به فرد خود را بر اساس تنظیمات چاپگر خود تولید می کند. چاپگرهای جوهرافشان وضوحی در حدود 300 تا 720 DPI دارند، در حالی که چاپگر لیزری تصاویری از 600 تا حدود 2400 DPI تولید می کند. تا زمانی که DPI چاپگر با PPI حرفه ای مطابقت داشته باشد یا بیشتر از آن باشد، تصویر با کیفیت بالایی چاپ می شود. هرچه DPI بیشتر باشد، تا حدی تصویر چاپ شده صاف تر و واضح تر خواهد بود. یک تصویر 300 DPI در حال حاضر 90000 نقطه رنگی دارد. بالاتر از 300 DPI خروجی را خیلی تغییر نمی دهد.

 

PPI چیست؟

 

 

 گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


 این مقاله زیر مجموعه خدمات چاپطراحی می باشد.


کلمات کلیدی : گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش،DPI، PPI، اندازه و کیفیت عکس، پیکسل، چاپ، طراحی، RGB ،CMYK، فتوشاپ، آموزش فتوشاپ، چاپ روی بوم نقاشی، تابلو بوم نقاشی، آموزش طراحی، تفاوت RGB و CMYK، تابلو مدرن، فضای داخلی، تابلو چاپی، تابلو فانتزی، تابلو انتزاعی، سایز تابلو، تابلو های مدرن، تابلو دکوراتیو پذیرایی، تابلو دکوراتیو آشپزخانه، تابلو دکوراتیو اتاق کودک

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu