images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

افزایش فروش با تبلیغات فصلی

افزایش فروش با تبلیغات فصلی

تبلیغات فصلی چیست؟

تبلیغات فصلی هر نوع فعالیت تبلیغاتی است (مثلاً پیشنهادات ویژه، تخفیف‌ها، اقلام نسخه محدود) که از تعطیلات، جشن‌ها و فصل‌ها الهام گرفته شده است. من مطمئن هستم که شما با فصول کریسمس، جمعه سیاه یا فصل های بازگشت به مدرسه آشنا هستید.

کمپین های فصلی ابزاری فوق العاده برای برنامه ریزی تقویم تبلیغاتی شما هستند. تلاش‌های بازاریابی از قبل برنامه‌ریزی‌شده به شما این امکان را می‌دهد که مشتریان خود را با تبلیغات دقیق و اصلی در سراسر قیف فروش خود خوشحال کنید. اما، این همه چیز نیست. با یک برنامه تبلیغاتی دقیق در دست، شما همیشه می توانید در رقابت شرکت کنید و اولین کسی باشید که به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا می کند.

اشتباه نکنید نبرد مداوم برای سرنخ ها، کلیک ها و تبدیل ها بیش از نیاز است. اما، در میان این مبارزه، تیم بازاریابی شما گاهی اوقات می‌تواند عنصر اساسی هر کمپین تبلیغاتی را فراموش کند. روندها و داده‌ها . با دنبال کردن روندها، برند شما فرصتی برای نوآوری در پیام های خود پیدا می کند.به شما امکان می دهد کمی تنوع بی افزایید و کسب و کار خود را در جریان رویدادها قرار دهید و در تمام طول سال در ذهن مشتریان باقی بمانید. این همان چیزی است که بازاریابی فصلی در مورد آن است.

من بهترین ها را برای آخر نگه داشتم، آیا می دانید بهترین چیز در مورد بازاریابی فصلی چیست؟ مشتریان آن را می خواهند . بله درست شنیدید مشتریان از بازاریابی و تبلیغات فصلی انتظار دارند و از آن لذت می برند. آن‌ها می‌خواهند در فصل بازگشت به مدرسه ژاکت‌های زیبای کریسمس بپوشند، لاته کدو تنبل بنوشند، و دو کوله پشتی به قیمت یکی دریافت کنند.

مناسبت های خاص – مجموعه ای از کمپین های بازاریابی فصلی

بازاریابی فصلی به دو دسته تقسیم می شود. مبتنی بر زمان و مبتنی بر رویداد . کمپین های تبلیغاتی مبتنی بر زمان، جای تعجبی ندارد که مربوط به زمان خاصی از سال است. برای مثال، ممکن است در اینجا به فصل کریسمس یا باربیکیو فکر کنید. در حالی که بازاریابی فصلی مبتنی بر رویداد از رویدادهای منفرد (اعم از تعطیلات شناخته شده و تعطیلات غیر سنتی) الهام گرفته شده است. می توانید رویدادهایی مانند روز مادر، روز استقلال یا انتخابات را در این دسته مشاهده کنید.

شما می توانید از هر رویدادی به عنوان پارچه برای خیاطی کمپین های تبلیغاتی فصلی اصلی استفاده کنید. نکته مهم این است که همیشه محصولات/خدمات خود را برجسته کنید و نه خود رویداد. کمپین شما و پیشنهاد شما باید محور پیام رسانی باشد ، نه فصل. تبلیغات فصلی مزیت بزرگی نسبت به بازاریابی معمولی دارد. فصل ها یا رویدادها از قبل در ذهن مشتریان شماست، بنابراین پیشنهاد شما کمتر نقض کننده و آزاردهنده به نظر می رسد.

با تبلیغات فصلی رشد کنید

تبلیغات فصلی به مصرف کنندگان انگیزه بیشتری برای خرید یا، حداقل، مرور پیشنهاد شما می دهد. حتی شعارهای کلیشه ای مانند "کمد لباس خود را برای بهار آماده کنید" هنوز کارساز است و خرید خودجوش را تشویق می کند.

تخفیف و تبلیغات زمانی که با یک کمپین فصلی مرتبط باشد بهترین کار را دارد. چرا؟ 25% تخفیف ویژه برای تمام مادران فوق العاده برای روز مادر مطمئناً بهتر از 25% تخفیف معمول در محصول به فروش می رسد.

از برانگیختن نوستالژی برای کریسمس، از طریق یک فوریت («تا دسامبر سفارش دهید تا به موقع برسد»)، تا یک رویداد خارق‌العاده که هیچ کس در راه است. ایده های کمپین فصلی عالی نه تنها باعث فروش می شود، بلکه باعث افزایش کلیک، تبدیل و ترافیک می شود.

 

تبلیغات فصلی

 

بهترین شیوه های تبلیغات فصلی

همیشه آماده بیایید

پیش بینی به روندهای فصلی، افزایش تقاضا و مانورهای قیمت گذاری رقبا کمک می کند. پیش‌بینی نتایج کمپین‌های تبلیغاتی شما و فضای اقتصادی پیرامون رویداد یا فصل مشخص، مسئله «اگر» نیست، بلکه «چگونه» است. به یاد داشته باشید که جستجو را به دقت زیر نظر داشته باشید و روندهای فصلی که بر مخاطبان و درک آنها از برند شما تأثیر می گذارد. به خودتان زمان بدهید تا برای کمپین فصلی در دوره ای کندتر آماده شوید. به این ترتیب، شما برنامه هایی از خواهید داشت، همه چیده شده و آماده برای رفتن اگر کارها به سمت جنوب پیش رفت.

همچنین باید مطمئن شوید که کارکنان کافی برای رسیدگی به افزایش ناگهانی علاقه و تقاضا برای محصولات خود دارید. غرق شدن تیم های پشتیبانی و فروش در ادعاهای تسویه نشده، چشم انداز آرامش بخشی نیست. ناتوانی در عمل به وعده می تواند کسب و کار شما را برای سال های آینده تحت الشعاع قرار دهد، بنابراین بهتر است آماده باشید.

یک هدف روشن تعیین کنید

راه اندازی کمپین بازاریابی بدون داشتن هدف مشخص در ذهن شما فایده ای ندارد. بدون یک هدف دقیق، نمی‌توانید به طور مؤثر به مخاطبان هدف خود برسید، عملکرد کمپین را تجزیه و تحلیل کنید، نتیجه‌گیری کنید و یاد بگیرید که دفعه بعد بهتر عمل کنید. آیا می خواهید از شر باقی مانده موجودی خلاص شوید؟ فروش بلیط برای یک مهمانی هالووین؟ یا دیده شدن برند خود را در اینستاگرام و فیسبوک افزایش دهید؟ هدف هر چه باشد، اگر در تاریکی بمانید، یاد نخواهید گرفت.

زمان بندی حیاتی است

برای موفقیت در تبلیغات فصلی باید حداقل دو چیز را درست انجام دهید. چه زمانی کمپین شروع می شود و چه نوع محتوا و پیشنهادی را می خواهید تبلیغ کنید؟ بهترین کار این است که کمپین را قبل از رویداد واقعی یا فصل اوج راه اندازی کنید تا خود را در پیشگامان قرار دهید و نه دنبال کننده. به یاد داشته باشید که فوراً اسلحه های بزرگ را بیرون نکشید. هدف کمپین شما باید برانگیختن پیش بینی و ایجاد تنش برای معامله واقعی باشد.

در استراتژی محتوای فصلی خود از بمب ساعتی استفاده کنید

بمب های ساعتی نمونه ای از بازاریابی بلادرنگ هستند. آنها رویدادها و روندهای فعلی را نشان می دهند که در پیام شما گنجانده شده است. گاهی اوقات، یک لغزش بی‌گناه می‌تواند باعث یک سری رویدادهای غیرقابل پیش‌بینی رسانه‌ای شود. به خصوص وقتی وزیر امور خارجه یک کشور بزرگ در اروپا هستید. این اتفاق برای Witold Waszczykowski افتاد که تخیل کاربران اینترنت و تیم های بازاریابی لهستانی را با کشوری که وجود ندارد، San Escobar برانگیخت. این طلای ویروسی خالص توسط پیتزا هات استفاده شد، که روز بعد پیتزای جدید الهام گرفته از سن اسکوبار را با تخفیف سنگین برای هرکسی که مایل به امتحان کردن آن بود عرضه کرد. به طور خلاصه، بمب های ساعتی، پیشنهادات و تبلیغات شما را مرتبط تر و قابل اشتراک گذاری می کند . 

برند شما باید فصل را مشخص کند

تغییر پیشنهادات پیام رسانی و تبلیغاتی خود با هر رویداد و فصل ایده بدی است. این باعث ایجاد سردرگمی در بین مشتریانی می شود که رویکرد سخت کوش شما را خنده دار (در بهترین حالت) می بینند. نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که فصول و رویدادها باید به عنوان وسیله‌ای عمل کنند تا پیام شما به شیوه‌ای بدیع‌تر و منحصربه‌فرد طنین‌انداز شود. فصلی بودن فرصتی عالی برای ارائه نحوه کمک کسب و کار شما به مردم است. شما باید این پیام را به گونه ای در هم آمیختید که با احساس عمومی فصل یا رویداد مشخص مطابقت داشته باشد تا مطمئن شوید که تجربه مشتری ثابت می ماند. انتخابی بمانید و روی رویدادهایی تمرکز کنید که به بهترین وجه با مخاطبان و پیشنهادات منحصر به فرد شما طنین انداز می شوند.

مراقب روندهای فصلی گذشته و رقابت باشید

لازم نیست هر سال چرخ را با کمپین های تبلیغاتی بدیع تر و مخاطره آمیز اختراع کنید. به خاطر داشته باشید که بالا رفتن از یک استراتژی بازاریابی می تواند (و معمولاً) نتیجه معکوس داشته باشد. اگر کمپین گذشته شما موفقیت آمیز بود، یک کمپین مشابه را با چندین ترفند و تنظیمات راه اندازی کنید.

در همین راستا، کپی کاری بودن نشان افتخار نیست. اما، اگر رقیب شما کاری را درست انجام می دهد، می توانید کمپین های فصلی خود را طوری تنظیم کنید که از رقیب خود عقب نمانید.

 

فروش و بازاریابی

 

8 ایده برای تبلیغات فصلی

فروش فلش الهام گرفته از جمعه سیاه را اجرا کنید

یک ایده برای یک کمپین فصلی عالی این است که یک روز قبل از رویداد یا شروع فصل، یک فروش فلش راه اندازی کنید. از فروش فلش برای تبلیغ یک محصول جدید یا ایجاد انتظار برای یک افت جدید در فروشگاه خود استفاده کنید. با پرورش حس فوریت، کمبود و انحصار، مشتریان را تشویق می‌کنید تا محصولات شما را هم‌اکنون خریداری کنند، که درآمد فروش شما را بهبود می‌بخشد. با یک نرم افزار مدیریت تبلیغات اختصاصی، مانند Voucherify ، حتی نیازی به ایجاد زیرساخت تبلیغاتی برای انجام آن نخواهید داشت.

بسته های محصول منطقی ایجاد کنید

فصل‌ها، تعطیلات و جشن‌های خاص، زمان فوق‌العاده‌ای از سال برای خلاص شدن از شر محصولات انباشته شده در انبار شما و افزایش فروش در اقلامی هستند که فروش خوبی نداشته‌اند. اجرای کمپین‌های بسته‌بندی یا تبلیغات BOGO زمانی مؤثرتر است که با چیزهایی انجام شود که مکمل یکدیگر باشند. آیا کفش تابستانی ارائه می دهید؟ عالی است، یک جفت عینک آفتابی رایگان به سفارش صندل های تابستانی اضافه کنید. 

تبلیغات را با روزهای آگاهی ترکیب کنید

کمپین های فصلی با کمی CSR و بازاریابی مرتبط با علت ترکیبی عالی است. به این ترتیب، ممکن است از اهداف اجتماعی که برای قلبتان عزیز هستند حمایت کنید، تداعی‌های مثبت برند ایجاد کنید، و آگاهی را در مورد رویدادهای خاص یا جوامع محروم افزایش دهید. به عنوان مثال، می توانید یک کمپین کارت هدیه کریسمس را اجرا کنید که در آن برای هر 10 دلار خرج شده، مشتریان می توانند انتخاب کنند که 1 دلار به یک سازمان خیریه منتخب اهدا کنند.  

عشق را با مراجعین به اشتراک بگذارید

روزهای خاص مانند روز مادر، روز پدر یا روزهای دوستی فرصت‌های خوبی برای تبلیغ برنامه ارجاع شما هستند . ارجاعات مثبت به معنای دنیایی برای هر کسب و کاری است. برخی از زمان‌های سال برای یادآوری به مشتری‌تان برای اینکه چرا با شما هستند، فوق‌العاده هستند. اگر آنها از محصولات شما لذت می برند، چرا به خانواده و دوستان خود درباره برند شما نمی گویند؟ مدیریت یک برنامه ارجاع به تنهایی می تواند دشوار باشد. خوشبختانه، شما می توانید از Voucherify برای طراحی، اجرا و مدیریت برنامه های ارجاع یک و دو طرفه با پاداش های منحصر به فرد استفاده کنید.

سودآورترین مشتریان را خراب کنید

برخی از موقعیت‌ها بهتر از موارد دیگر هستند تا به وفادارترین اعضای جامعه برند شما پاسخ دهند. برای این کار می توانید از روح کریسمس، سالگرد شرکت یا تولد مشتریان استفاده کنید. برای تجلیل از طرفداران برند که همیشه پشت شما هستند، می توانید یک برنامه وفاداری VIP منتشر کنید و آن را در طول یک فصل جشن به بازار عرضه کنید. به این ترتیب می توانید به مشتریان نشان دهید که چقدر از بودن با شما قدردانی می کنید. همچنین می‌توانید کمپین کارت هدیه یا تخفیف‌های ویژه را راه‌اندازی کنید که فقط برای رده‌های بالای مشتریانتان در دسترس است.

با پیش فروش افت فصلی را پشت سر بگذارید

طبیعتاً نمی توانید در تمام طول سال اوج فروش داشته باشید. به همین دلیل است که تمام نمودارهای درآمد فروش دارای فراز و نشیب هستند. اما، این بدان معنا نیست که باید از تبلیغات در فصول کندتر دست بکشید. می‌توانید کمپین‌های پیش‌فروش و پیش‌سفارش را برای مشتریان منتخب راه‌اندازی کنید تا برای خط محصول جدید خود پیش‌بینی کنید.

 

تکنیک فروش

 

جعبه های اشتراک برای سال نو

سال نو یک زمان استثنایی است. تصمیم‌های کاملاً جدید، شروع‌های تازه و سال جدید – نگرش‌های جدید من یک بار در طول زندگی (یا احتمالاً سالی یک‌بار) فرصتی را برای برندها فراهم می‌کند تا محصولات را به مشتریانی که برای بهبود زندگی‌شان بی‌وقفه هستند، عرضه کنند. همه ما آنجا بوده ایم - می خواهیم تناسب اندام پیدا کنیم، سرگرمی جدیدی پیدا کنیم یا بیشتر بخوانید. در این زمان، برندها باید پیام های خود را با این احساسات هماهنگ کنند و پیشنهاد خود را بر این اساس تنظیم کنند.

بسیاری از برندها شروع به ارائه جعبه های اشتراکی کرده اند که در آن مشتریان می توانند به طور منظم محصول یا خدمات را بدون هیچ زحمتی برای دریافت واقعی آن دریافت کنند. همه مستقیماً درب منزل تحویل داده می شود. اگر کسب‌وکار شما محصولات یا خدماتی را ارائه می‌دهد که می‌توان آن‌ها را در یک جعبه اشتراک قرار داد، سال نو بهترین زمان برای ارائه آن به مشتریان است.

بازی های فصلی و رویداد محور

همانطور که در پست خود درباره گیمیفیکیشن تبلیغاتی نوشتیم ، ایجاد بازی ها و مسابقات سرگرم کننده یک راه عالی برای افزایش تعامل و تعامل با مشتری است. بسته بندی مجدد فصل ها یا رویدادها در قالب بازی یکی از جذاب ترین کارهایی است که می توانید با بازاریابی فصلی انجام دهید. یکی دیگر از راه‌های گنجاندن بازی‌ها در تبلیغات فصلی، استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی است. با کمال تعجب، لازم نیست همه چیز سرگرم کننده و بازی باشد - شما همچنین می توانید کمپین های گیمیفی شده با مسئولیت اجتماعی راه اندازی کنید. نگاهی به Zenly بیندازید، یک برنامه اسنپ چت که برای به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی و آنچه در حال انجام آن هستید با دوستان و خانواده استفاده می شود. در بحبوحه همه‌گیری کووید-19، این برنامه تابلوهای امتیازاتی را معرفی کرد که نشان می‌داد کدام یک از دوستان و اعضای خانواده شما بیشتر وقت خود را در خانه سپری می‌کنند. به این ترتیب، Zenly راهی برای احساس تنهایی کمتر فراهم می کند و یک خروجی عالی برای اضطراب جهانی ارائه می دهد.

چرا کمپین های فصلی ارزش انجام دادن دارند؟ پاسخ به این سوال را می توان در دو نکته خلاصه کرد. اول از همه، چنین تبلیغاتی می تواند خلاقیت تیم بازاریابی شما را نشان دهد و تحریک کند. ثانیاً، کمپین های فصلی تمایل دارند در زمین های حاصلخیز سقوط کنند. معامله یک معامله است. مشتریان همیشه مایل به استفاده از آن هستند.

بازاریابی فصلی چیزی فراتر از تزئین ویترین مغازه ها و ایجاد تخفیف های ویژه است. در مورد زمان بندی عالی، محتوای منحصر به فرد و اجرای کمپین است که تعامل مشتری و در نهایت فروش را تضمین می کند.

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


این مقاله زیر مجموعه خدمات مشاوره و طراحی / مشاوره تبلیغاتی می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش،تبلیغات فصلی، تبلیغات سودآور، کمپین های بازاریابی، فروش و بازاریابی، ذهنیت استراتژیک، طراحی سایت، سئو، بهینه سازی سایت، سئو سایت، تولید محتوا، دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات آنلاین، مدیریت استراتژیک، برنامه ریزی استراتژیک، تبلیغات، کمپین تبلبغاتی، برندینگ، شبکه اجتماعی، وب سایت، هدیه تبلیغاتی، بازاریابی، نمایشگاه تبلیغاتی، مشاوره تبلیغاتی، طراحی، نحوه فروش، تکنیک فروش، افزایش فروش، فعالسازی فروش، راه های کلیدی فروش

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu