images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

انواع سبک های نقاشی که هر هنرمند باید بشناسد

در طول تاریخ، شیوه‌ای که هنرمندان نقاشی کرده‌اند و رسانه‌هایی که استفاده می‌کنند  تکامل یافته است تکنولوژی جدید و تغییر ذائقه به این معنی است که رنگ های مورد استفاده هنرمندان به تنوع خود ادامه داده است اما چگونه می توان فهمید که کدام نوع رنگ برای شما مناسب است؟ بسیاری از ما با آبرنگ، رنگ روغن و رنگ اکریلیک آشنا هستیم اما چیزهای بیشتری برای هنرمندان وجود دارد که می توانند کشف کنند.

در حالی که برخی از انواع نقاشی‌ها، مانند نقاشی‌های دیواری و تمپر به‌طور مکرر تمرین نمی‌شوند، برخی دیگر شاهد تجدید حیات هستند. به عنوان مثال، علاقه مجدد به حروف دستی و نقاشی علامت، رنگ مینا را از همیشه مرسوم تر کرده است. به عنوان یک هنرمند، چگونه می توانید در مورد نوع رنگ مناسب برای اثر هنری خود تصمیم بگیرید؟ داشتن درک خوب از ویژگی های هر رنگ و زیبایی شناسی آنها به شما کمک می کند تا انتخاب های خود را محدود کنید. برخی از تکنیک های نقاشی برای هنرمندان در همه سطوح آسان است، در حالی که برخی دیگر ممکن است به مهارت های فنی پیشرفته تری نیاز داشته باشند. درباره انواع مختلف رنگ بیشتر بیاموزید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر است. چه کسی می داند؟ فقط ممکن است از شما الهام گرفته شود که نوع جدیدی از نقاشی را امتحان کنید.

 

11 نوع از رسانه های نقاشی

 

  1. نقاشی رنگ روغن
  2. نقاشی اکریلیک
  3. نقاشی با آبرنگ
  4. نقاشی گواش
  5. نقاشی پاستل
  6. Encaustic 
  7. نقاشی فرسکو
  8. نقاشی با اسپری
  9. نقاشی شستشو با جوهر
  10. نقاشی تمپرا
  11. نقاشی مینا

 

رنگ روغن

 

رنگ روغن

قرن هاست که هنرمندان از رنگ روغن برای خلق شاهکارهای خود استفاده می کنند . این محیط کند خشک شدن از رنگدانه های رنگی معلق در روغن ساخته شده است. به دلیل زمان خشک شدن طولانی آن، هنرمندان می توانند وقت خود را برای تولید اثر بگذارند. رنگ روغن اغلب به دلیل قوام ضخیم برای ایجاد جلوه های بافت فوق العاده استفاده می شود. اگرچه کار کردن با آن ممکن است نامرتب باشد و هنگام کار با موادی مانند روغن بذر کتان یا روغن گردو نیاز به مراقبت دارد، اما همچنان به دلیل رنگ های غنی که تولید می کند مورد علاقه هنرمندان است. بنابراین، جای تعجب نیست که این یکی از محبوب ترین انواع نقاشی است.

 

رنگ اکریلیک

 

نقاشی اکریلیک

طیف گسترده ای از رنگ های اکریلیک از نظر بافت و زمان خشک شدن وجود دارد . این رنگ محلول در آب به سرعت خشک می شود، غیر سمی است و مقرون به صرفه است و اغلب آن را برای نقاشان با هر سطح مهارتی انتخاب می کند. با گذشت زمان بهتر از رنگ روغن ماندگاری دارد، زیرا مستعد ترک خوردن یا زرد شدن نیست. تکنیک های رنگ اکریلیک بی شماری وجود دارد و هنرمندان با ترکیب رنگ با مدیوم های مختلف از انعطاف پذیری در ظاهر نهایی برخوردار می شوند. اگرچه اکریلیک در صورت خشک شدن کامل روی بوم در برابر آب مقاوم است، اما ماهیت محلول در آب آن در صورت مرطوب بودن باعث تمیز کردن آسان می شود.

 

نقاشی آبرنگ

 

نقاشی آبرنگ

آبرنگ‌ها که معمولاً روی کاغذ نقاشی می‌شوند، از رنگدانه‌های معلق در محلول مبتنی بر آب ساخته می‌شوند. رنگ آبرنگ که به خاطر لایه های شفافی که ایجاد می کند شناخته شده است، حتی در صورت خشک شدن نیز محلول باقی می ماند. این بدان معنی است که هنرمندان می توانند برخی اصلاحات را حتی زمانی که نقاشی خشک است انجام دهند، اما این بدان معناست که کار تمام شده باید با دقت محافظت شود. تکنیک‌های آبرنگ زیادی وجود دارد که هنرمندان برای خلق آثار هنری مختلف از پرتره‌های واقعی گرفته تا مناظر پاک‌شده استفاده می‌کنند. اگرچه کاغذ رایج‌ترین تکیه‌گاه است، آبرنگ‌ها را می‌توان روی سطوحی مانند پارچه، چوب، چرم و پوسته نیز استفاده کرد.

 

نقاشی گواش

 

نقاشی گواش

در حالی که گواش شبیه آبرنگ است که می تواند دوباره خیس شود، این نوع رنگ مات خشک می شود و به دلیل گچ موجود در آن رنگ سنگین تری است. گواش همچنین دارای ویژگی هایی شبیه به اکریلیک است زیرا یک رنگ مات است. این اغلب همراه با آبرنگ استفاده می شود و از آنجایی که محلول در آب است، برای مهر و موم کردن نقاشی تمام شده، به یک لاک الکل در بالای آن نیاز دارد. نوع جدیدتر، گواش اکریلیک است که از چسب مبتنی بر اکریلیک استفاده می کند که به رنگ اجازه می دهد در هنگام خشک شدن در برابر آب مقاوم شود.

 

نقاشی پاستل

 

نقاشی پاستل

گاهی اوقات به عنوان "نقاشی خشک" شناخته می شود. استفاده از پاستل از قرن شانزدهم رایج شده است. شکل چوبی آنها و کمبود زمان خشک شدن آنها را به یک راه حل آسان و قابل حمل برای هنرمندان تبدیل می کند. محبوب‌ترین پاستیل‌ها – معروف به پاستل‌های نرم – دارای گچ هستند، اما پاستیل‌های روغنی با قوام مومی نیز موجود است. رنگ‌ها معمولاً مستقیماً روی تکیه‌گاه ترکیب می‌شوند و اگر به دنبال جلوه‌ای از نوع آبرنگ هستید، پاستل‌های محلول در آب نیز وجود دارند. این نقاشی‌ها شکننده هستند، زیرا رنگدانه‌ها می‌توانند از سطح بلند شوند، بنابراین باید زیر شیشه قاب شوند.

 

Encaustic

 

نقاشی Encaustic

این تکنیک پیچیده به مصر باستان برمی گردد و شامل افزودن رنگدانه به موم زنبور عسل داغ است. خمیر حاصل معمولاً روی چوب آماده شده اعمال می شود، اگرچه می توان از بوم نیز استفاده کرد. سپس از ابزارهای ویژه ای برای شکل دادن و مجسمه سازی مایع قبل از خنک شدن استفاده می شود. هنرمندان معاصر اغلب از تفنگ های حرارتی برای افزایش کارایی رنگ استفاده می کنند. اگرچه تسلط بر نقاشی انکوستیک یا با موم داغ دشوار است، اما می توان نقاشی های پیچیده پر از ابعاد و رنگ ایجاد کرد.

 

نقاشی فرسکو

 

نقاشی فرسکو

فرسکو یک تکنیک باستانی است که شاید به لطف سقف کلیسای سیستین نمادین میکل آنژ شناخته شده است که نقاشی آن شامل مخلوط کردن رنگدانه با آب و اعمال آن بر روی یک لایه هنوز مرطوب از گچ است. آب برای تزئین سقف و دیوار استفاده می شود و به ترکیب رنگدانه در گچ کمک می کند و در هنگام خشک شدن یک پیوند دائمی ایجاد می کند. نقاشی دیواری واقعی به هنرمندان نیاز دارد که به سرعت کار کنند زیرا پس از خشک شدن گچ، سطح دیگر قابل نقاشی نیست. روش دیگر به یک ماده اتصال دهنده مانند تخم مرغ، چسب یا روغن برای چسباندن به سطح گچ خشک نیاز دارد. این روش روی سطح زبرتر بهتر عمل می کند اما دوام کمتری دارد.

 

نقاشی با اسپری

 

نقاشی با اسپری

رنگ آئروسل یا رنگ اسپری برای اولین بار در سال 1949 اختراع شد و در دهه 1970، زمانی که هنرمندان گرافیتی از این فناوری جدید استفاده کردند، رایج شد. تقریباً به هر سطحی به خوبی می‌چسبد و معمولاً توسط هنرمندان نقاشی دیواری و هنرمندان گرافیتی روی گچ، آجر و فلز استفاده می‌شود. رنگ اسپری به سرعت خشک می شود و نسبتاً در برابر آب و هوا مقاوم است و آن را به انتخابی بادوام برای هنرمندان شهری تبدیل می کند. امروزه برندهای رنگ اسپری زیادی به طور خاص برای هنرمندان وجود دارد. هنرمندان در مجموعه‌ای از رنگ‌های موجود، قوطی‌ها را با کلاهک‌های مخصوصی که پهنای اسپری را کنترل می‌کند جفت می‌کنند. امکان یافتن رنگ اسپری با جلوه ها و پرداخت های مختلف و همچنین فشارها و پوشش های متفاوت وجود دارد. از آنجایی که رنگ اسپری حاوی مواد سمی است، همیشه برای استفاده در فضای باز همراه با ماسک توصیه می شود. چندین شرکت نیز رنگ اسپری مبتنی بر آب را برای کار در داخل خانه و روی بوم مناسب تر ایجاد کرده اند.

 

نقاشی شستشوی جوهر

 

نقاشی شستشوی جوهر

شستشوی جوهر که به عنوان نقاشی ادبی نیز شناخته می شود ، خاستگاه خود را در چین و آسیای شرقی می یابد. استفاده از جوهر سیاه در خوشنویسی باعث محبوبیت نقاشی قلم مو با استفاده از همین جوهر شد. هنرمندان با تغییر میزان جوهر بر روی قلم مو و فشاری که ضربه با آن اعمال می شود به تونالیته های مختلفی دست می یابند. قلم موها به دقت مورد مطالعه قرار می‌گیرند و استادان خوشنویسی سال‌ها برای تکمیل ضربات خود صرف می‌کنند. اگرچه امروزه جوهرهای رنگی به طور گسترده ای در دسترس هستند، اما سیاه هنوز رایج ترین جوهر مورد استفاده است.

 

 نقاشی تمپرا

 

نقاشی تمپرا

اگرچه امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما تمپرا یکی از قدیمی‌ترین انواع نقاشی است و به‌طور سنتی با آسیاب کردن رنگدانه‌ها در یک چسب ایجاد می‌شود. متداول ترین نوع دمنوش تخم مرغی استکه معمولاً از زرده تخم مرغ مخلوط با محلول سرکه یا آب به عنوان چسب استفاده می کند. تمپرا تا زمانی که رنگ روغن در قرن شانزدهم مورد استفاده گسترده قرار گرفت بسیار محبوب بود. رنگ سریع خشک شونده در لایه های نازک و شفاف اعمال می شود و به دلیل عدم خراب شدن رنگ آن در طول زمان قابل توجه است. تمپرا همچنان توسط هنرمندان منتخب در طول تاریخ مورد استفاده قرار می‌گرفت، اگرچه بیشتر مردم آن را از هنر قرون وسطی و رنسانس می‌شناسند. امروزه هنوز در کلیسای ارتدکس یونان و روسیه برای نقاشی آیکون های مذهبی استفاده می شود. در ایالات متحده، رنگ پوستر گاهی اوقات تمپر نامیده می شود، اگرچه کلاسورها یکسان نیستند.

 

 نقاشی مینا

 

نقاشی مینا

این رنگ روغنی اغلب توسط نقاشان نشانه یا برای نقاشی های تزئینی و خط کشی استفاده می شود. خشک می شود و به یک روکش سخت و براق می رسد که در برابر آب و هوا مقاوم است. مینا روی سطوح مختلف مانند شیشه، سرامیک، فلز، چوب و بوم قابل استفاده است. به دلیل سمی بودن آن، همیشه توصیه می شود در یک منطقه با تهویه مناسب با ماسک کار کنید. همچنین لعاب‌های مبتنی بر آب وجود دارد که می‌توان آنها را روی کاغذهای سنگین‌تر مانند کارتن استفاده کرد. به غیر از کارهای تزئینی و نقاشی نشانه، بسیاری از هنرمندان خوب میناکاری را در آثار خود گنجانده اند. پیکاسو و جکسون پولاک هر دو به استفاده از رنگ های لعاب تجاری در کار خود معروف بودند.

 

 گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها و خواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.

 


 این مقاله زیر مجموعه خدمات دکوراسیون داخلی / چاپ روی بوم نقاشی می باشد.


 

کلمات کلیدی: گروه چاپ وتبلیغات طرح و نقش، چاپ تابلوبوم نقاشی، دکوراسیون داخلی، تابلو دکوراتیو، طراحی تابلوبوم، چاپ تابلوبوم، دکوراسیون، چاپ تبلیغاتی، چاپ استیکر، تبلیغات خلاقانه، اثربخشی تبلیغات، اصول طراحی و تبلیغات، کنواس تابلوبوم، تابلو شاسی، قاب عکس، آلبوم نقاشی، کلاف تابلو بوم، طراحی، نقاشی، رنگ روغن، سبک نقاشی، نقاشی رئالیسم، نقاشی مینا، نقاشی تمپرا، نقاشی اکریلیک، آبرنگ، سیاه قلم، آموزش نقاشی، نقاشی گواش

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu